Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،از ابتلای ۷۱۲ نفر در کردستان به کوید ۱۹ خبر داد.

او افزود: از ابتدای ورود این ویروس به استان ۸۶ نفر جان خود را از دست دادهاند.

انتهای پیام/ع

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟

داشتن فعالیت بدنی، به چالش کشیدن ذهن، نوشتن فهرست انجام کارها و مصرف مکمل کورکومین می‌تواند خطر ضعف حافظه را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با وجود اینکه فراموش و ضعیف شدن حافظه می‌تواند آزاردهنده باشد، اما راهکارهایی برای بهبود عملکرد شناختی و کاهش خطر از دست دادن حافظه وجود دارد؛ در ادامه به بررسی اقداماتی برای کاهش خطر ابتلاء به ضعف حافظه می‌پردازیم:

داشتن فعالیت بدنی

فعالیت بدنی نه تنها برای بدن مفید است، بلکه به بهبود عملکرد شناختی نیز کمک می‌کند، انجام ورزش منظم جریان خون به مغز را افزایش می‌دهد و خطر ابتلاء به ضعف حافظه را کاهش می‌دهد، بنابراین توصیه شده است روزانه حداقل ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط مانند پیاده‌روی، دویدن یا شنا داشته باشد.

به چالش کشیدن ذهن

مغز انسان نیز مانند عضلات برای قوی و سالم ماندن نیاز به ورزش منظم دارد، بنابراین لازم است افراد به منظور پیشگیری از بروز اختلالات شناختی، ذهن خود را تحریک کنند و توانایی‌های شناختی را به چالش بکشند؛ پازل‌ها، بازی‌های فکری و حل کردن جدول روش‌های عالی برای فعال نگه داشتن مغز و بهبود عملکرد حافظه است؛ علاوه بر این، یادگیری مهارت‌ها یا سرگرمی‌های جدید می‌تواند باعث تحریک ذهنی شود و به ایجاد مسیرهای عصبی جدید کمک کند، در این صورت مغز فعال باقی می‌ماند.

نوشتن فهرست انجام کارها

یکی از دلایل رایج ضعف حافظه نداشتن برنامه‌ریزی دقیق است، با ایجاد فهرست انجام کارها و برنامه‌ها می‌توانید به سازمان‌دهی و دسترسی آن به وظایف و مسئولیت‌های خود کمک کنید، بدین منظور قرارملاقات‌ها و وظایف مهم خود را یادداشت کنید و به طور مرتب به لیست خود مراجعه کنید تا آن‌ها را فراموش نکنید؛ تقسیم وظایف به مراحل کوچک‌تر و قابل مدیریت نیز می‌تواند باعث شود احساس خستگی کمتری داشته باشید و به خاطر سپردن آن‌ها نیز آسان‌تر شود.

مصرف مکمل کورکومین

کورکومین که یک ترکیب فعال در زردچوبه است، به دلیل فواید شناختی بالقوه‌ای که دارد مورد توجه قرار گرفته است؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کورکومین با هدف قرار دادن مسیرهای درگیر در بیماری آلزایمر به بهبود عملکرد شناختی کمک می‌کند، به نظر می‌رسد که مکمل‌های کورکومین ممکن است اثرات محافظتی عصبی داشته باشند و از سلامت مغز حمایت کنند.

کد خبر 747098

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران