Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@12:55:30 GMT

بادمجان سوخاری + دستور تهیه

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۶۷۰۷

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، درست کردن و خوردن غذا‌های سوخاری گوشتی یا گیاهی خیلی پرطرفداره و برای خیلی‌ها غذا‌های سوخاری بهترین نوع غذا به حساب میاد و می‌دونم کسانی که اهل پخت و پز هستن حتما نوعی از اون‌ها رو توی خونه تهیه و سرو کردن به خصوص مرغ سوخاری و قارج سوخاری که از محبوب‌ترین غذا‌های سرخ کردنی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای درست کردن یک غذای سوخاری خوشمزه که حتی می‌شه غذای مجلسی هم به حساب بیاریمشون محدودیت خاصی نداریم و تقریبا با انواع گوشت و سبزیجات می‌شه سوخاری تهیه کرد مثل بال سوخاری، سیب زمینی سوخاری، تخم مرغ سوخاری، بادمجان سوخاری و… که این‌ها رو میشه به عنوان غذای اصلی یا فینگر فود و پیش غذا سرو کرد.

بادمجان از جمله گیاهانی است که اگر طرفدارش باشید بی شک به هر صورتی که تهیه بشه عاشقش می‌شید و از خوردنش سیر نمی‌شید، چون هم بسیار لذیذ و دوست داشتنیه و هم پر خاصیت و مفید برای بدن.

من خودم از اون دسته آدم‌هایی هستم که به نظرم بادمجون رو می‌شه به عنوان عضو ثابت وعده‌های غذایی به هر شکلی مصرف کرد که قطعا بادمجون سرخ شده دوست داشتنی‌ترین نوعش برای منه. خب به این ترتیب من یکی از عاشقای بادمجان هستم و به همین دلیل امروز می‌خوام روش تهیه بادمجان سوخاری کاملا گیاهی و مخصوص گیاهخواران رو بهتون آموزش بدم که می‌تونید با انواع سس و دیپ سروش کنیدش.

مواد لازم

بادمجان ۶ عدد
آرد ۲ پیمانه
آرد برنج ۱/۲ پیمانه
شکر ۱ قاشق غذاخوری
آب ۲ پیمانه
فلفل قرمز ۱/ قاشق چایخوری
پودر سیر ۱/۲ قاشق چایخوری
جوش شیرین ۱ قاشق چایخوری
آویشن ۱/۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی به میزان لازم

طرز تهیه

بادمجان‌ها را بشویید و پوست بگیرید و به شکل دلخواه برش بزنید. (برای درست کردن بادمجون سوخاری (Eggplant Fritters) نیازی نیست که حتما پوست بادمجان رو بگیرید. آن‌ها را می‌توانید با پوست سوخاری کرد)

بادمجان‌ها رو در ظرفی پر از آب نمک قرار بدید تا به مدت یک ساعت استراحت کند. به این روش اگر بادمجون تلخی داشته باشد تلخی اش از بین می‌رود.

بادمجان‌ها رو در آبکش بریزید و اجازه دهید کاملا خشک و آب گرفته شود.

آرد، آرد برنج، شکر، نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر، جوش شیرین را مخلوط کنید.

آب را به تدریج بیافزایید و هم بزنید تا خمیر شل و یکدستی بدست آید.

روغن را در تابه بریزید و با حرارت ملایم داغ کنید و بعد بادمجان‌ها را در مایه آماده شده بزنید و در روغن داغ قرار دهید تا کاملا سرخ و برشته شود.

بادمجان سوخاری را با سس تارتار، سس کچاپ و انواع دیپ و سس خانگی می‌توان سرو کرد. نوش جان!

نکات کلیدی

-برای تهیه بادمجون سوخاری خوشمزه از انواع ادویه می‌توان استفاده کرد که به ذایقه شما بستگی دارد.

-برای اینکه بادمجان مزه دار‌تر شود می‌توان مقداری آب لیموتازه و نمک و فلفل را پس از آب کشی کردن به بادمجان افزود و پس از خشک شدن آن‌ها را سرخ کرد.

-به این روش می‌توان انواع سبزیجات یا مواد را سرخ و سوخاری کرد.

-اکر دوست دارید می‌توانید به جای آب از شیر‌های گیاهی یا شیر معمولی استفاده کنید.

-مقدار مایعات مصرفی برای تهیه خمیر بستگی به نوع آرد و سبک یا سنگینی آن دارد پس حتما آن‌ها را کم کم بیافزایید تا خمیر بیش از حد شل نشود. خمیر باید به صورتی باشد که زمانی که بادمجان را در آن فرو می‌برید به سطح بادمجان بچسبد و روی آن را بپوشاند.

منبع: ایران کوک

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی خانه داری بادمجان سوخاری بادمجان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724

ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی از پرکاربردترین ظروف در زندگی روزمره هستند. این ظروف برای مصارف مختلفی مانند نگهداری مواد غذایی، حمل و نقل غذا، سرو غذا و ... استفاده می‌شوند.

آرمانی 724 به عنوان یکی از بزرگترین عرضه‌کنندگان ظروف یکبار مصرف در ایران، تنوع گسترده‌ای از ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی را ارائه می‌دهد. این ظروف در سایزها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجود هستند و می‌توان از آنها برای مصارف مختلف استفاده کرد.

انواع ظروف یکبار مصرف درب دار

ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی به دلیل مزایای متعددی که دارند، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. در ادامه به شرح انواع این ظروف درب دار پلاستیکی می‌پردازیم:

ظروف درب دار شفاف: این ظروف از مواد پلاستیکی شفاف ساخته شده‌اند و برای نگهداری و حمل و نقل مواد غذایی مانند میوه، سبزیجات، سالاد و ... مناسب هستند. ظروف درب دار رنگی: این ظروف در رنگ‌های مختلف موجود هستند و برای سرو غذا در مهمانی‌ها و مجالس مناسب هستند. ظروف درب دار فانتزی: این ظروف در طرح‌های فانتزی و جذاب موجود هستند و برای استفاده کودکان مناسب هستند. ظروف درب دار مخصوص مایکروویو: این ظروف از مواد پلاستیکی مخصوصی ساخته شده‌اند که می‌توان از آنها در مایکروویو استفاده کرد. ظروف میوه و سبزیجات: این ظروف با طراحی شفاف، به شما امکان می‌دهند تا محتویات داخل ظرف را به راحتی مشاهده کنید. ظروف سالاد: این ظروف با درب‌های محکم، برای حمل و نقل و نگهداری سالاد و مواد خوراکی مشابه، ایده‌آل هستند. ظروف سس و مایعات: این ظروف در سایزهای مختلف، برای سرو انواع سس، مایعات و چاشنی‌ها مناسب هستند. ظروف حبوبات و خشکبار: این ظروف برای نگهداری حبوبات، خشکبار و مواد غذایی مشابه، به کار می‌روند.

مزایای استفاده از ظروف درب دار

استفاده از ظروف درب دار مزایای متعددی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنم:

حفظ تازگی و کیفیت مواد غذایی:

جلوگیری از ورود هوا و رطوبت: درب ظروف مانع از ورود هوا و رطوبت به داخل ظرف می‌شود و از فاسد شدن زودهنگام مواد غذایی جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از بو گرفتن: درب ظروف مانع از انتشار بوی مواد غذایی به سایر مواد داخل یخچال یا کابینت می‌شود.

جلوگیری از خشک شدن: درب ظروف مانع از خشک شدن مواد غذایی می‌شود و طراوت و تازگی آنها را حفظ می‌کند.

حفظ سلامت و بهداشت:

جلوگیری از ورود آلودگی: درب ظروف مانع از ورود آلودگی و میکروب به داخل ظرف می‌شود و از بیمار شدن شما جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از ریخت و پاش: درب ظروف مانع از ریخت و پاش مواد غذایی در یخچال یا کابینت می‌شود و نظافت را آسان‌تر می‌کند.

صرفه جویی در فضا:

قابلیت چیدمان آسان: ظروف درب دار به دلیل داشتن اشکال هندسی منظم، به راحتی در یخچال یا کابینت چیده می‌شوند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

قابلیت استفاده از فضای عمودی: ظروف درب دار را می‌توان روی هم چید و از فضای عمودی یخچال یا کابینت نیز استفاده کرد.

کاربردهای متنوع:

قابل استفاده در یخچال و فریزر: ظروف درب دار را می‌توان در یخچال و فریزر برای نگهداری مواد غذایی استفاده کرد.

قابل استفاده در مایکروفر: برخی از ظروف درب دار قابلیت استفاده در مایکروفر را نیز دارند.

قابل حمل: ظروف درب دار را می‌توان به راحتی حمل و نقل کرد و از آنها برای سفر یا پیک نیک استفاده کرد.

مزایای زیست محیطی:

کاهش ضایعات مواد غذایی: ظروف درب دار با حفظ تازگی مواد غذایی، به کاهش ضایعات مواد غذایی کمک می‌کنند.

کاهش مصرف پلاستیک: ظروف درب دار قابل استفاده مجدد هستند و می‌توان از آنها به دفعات استفاده کرد و از مصرف پلاستیک یکبار مصرف جلوگیری کرد.

برای مشاهده انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی و اطلاع از قیمت‌ آنها و قیمت سفره یکبار مصرف، به وبسایت پخش ظروف آرمانی 724 مراجعه کنید. آرمانی 724 علاوه بر تنوع و قیمت مناسب، مزایای دیگری نیز به شما ارائه می‌دهد:

ارسال سریع: سفارشات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سراسر کشور ارسال می‌شوند. ضمانت کیفیت: پخش ظروف آرمانی 724، کیفیت تمام محصولات خود را تضمین می‌کند. پشتیبانی آنلاین: شما می‌توانید در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره، از طریق پشتیبانی آنلاین با کارشناسان آرمانی 724 در ارتباط باشید.

آرمانی 724 با ارائه تنوع گسترده‌ای از ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی، نیازهای مختلف مشتریان خود را برآورده می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت آرمانی 724 یا فروشگاه‌های حضوری این شرکت، انواع ظرف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی را با قیمت مناسب خریداری کنید.

کد خبر 747232

دیگر خبرها

  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • طرز تهیه آسان کوبیده مربعی و ماهی لوله ای سوخاری (فیلم)
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • ببینید | ابراز عشق سرمربی پرسپولیس به دو غذای ایران؛ اولی کشک بادمجان، دومی چیست؟
  • انواع گل مژه و درمان آن
  • بهترین روش سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن (فیلم)
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • مسعود جعفری جوزانی عزادار شد
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۳ اردیبهشت
  • قیمت میوه در میادین تره بار