Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصصان صنعت دفاعی موفق شدند برای نخستین بار به فناوری ساخت و تولید فیلتر‌های پیشرفته یونی برای ماسک‌های جدید دست یابند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی و افتتاح خط تولید انبوه ماسک‌های فیلتردار پیشرفته یونی با تبریک نیمه شعبان به مردم عزیز ایران و قدردانی از تلاش مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: متخصصان جوان وزارت دفاع برای رفع دغدغه مقابله با ویروس کرونا پس از یک دوره تحقیقات پژوهشی و با بهره‌گیری از علوم و دانش متخصصان داخلی موفق شدند برای اولین بار به تکنولوژی ساخت ماسک‌های پیشرفته با فیلترهای یونی و کریستالی دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نوع ماسک با تمامی مدل‌های قبلی به لحاظ فیلتر متفاوت بوده و از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و ضمن جلوگیری قابل توجه از ورود ویروس به محیط تنفسی، با تعبیه تکنولوژی یونی و کریستالی در ساختار فیلتر این ماسک‌ها، موجب خواهد شد تا استفاده‌کنندگان بسیار راحت‌تر بتوانند در مدت زمان طولانی‌تر تنفس کرده و افراد بیماری که دارای مشکلات تنفسی و ریوی هستند به دلیل مواد آغشته یونی به کار رفته در این نوع ماسک‌های فیلتردار، با کم کردن التهابات، از تنفس بسیار راحت‌تر و آسوده‌تری برخوردار شوند به گونه‌ای که با نصب این ماسک‌ها برای انجام فعالیت‌های اجتماعی با مشکل مواجه نخواهند شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ماسک‌های موجود در بازار نیاز به شست‌وشو و ضدعفونی مداوم دارند، ابراز داشت: این نوع ماسک‌های مجهز به فیلترهای پیشرفته یونی، به دلیل توانایی جلوگیری قابل توجه از ورود ویروس و قابلیت مقابله با آن، نیاز به شست‌وشو و احیا مجدد در مدت حداقل ۵۰ ساعت استفاده به صورت مستمر را نداشته و قابل بهره‌برداری طولانی مدت از ماسک خواهند بود.

امیر حاتمی از قیمت پایین این نوع ماسک‌ها و امکان تولید انبوه با سرعت ۱۰۰ هزار ماسک به صورت روزانه خبر داد و گفت: پس از یک ماه تولید این فیلتر پیشرفته، وزارت دفاع توانایی تولید ۵۰۰ هزار ماسک در روز برای رفع نیاز جامعه را دارد.

وی یادآور شد: تولید ماسک‌های پیشرفته با فیلترهای یونی و کریستالی برای نخستین بار در کشورمان صورت گرفته و نمونه خارجی هم ندارد و تمام فناوری بومی آن در اختیار وزارت دفاع است.

وزیر دفاع همچنین تصریح کرد: پس از شیوع این ویروس در کشور، متخصصان صنعت دفاعی نیز در کنار مردم عزیز ایران بودند و با تلاش شبانه‌روزی در گام نخست موفق شدند کیت تشخیص کرونا و دوربین‌های هوشمند حرارتی تعیین دمای بدن را تولید و آن را در اختیار حوزه درمان کشور قرار دهند.

امیر سرتیپ حاتمی در پایان با بیان اینکه وزارت دفاع در سال جهش تولید و برای مقابله با این ویروس همواره در کنار مردم بوده و درد و رنج مردم را از خود می‌داند، تاکید کرد: این قول را به مردم عزیزمان می‌دهیم که دانشمندان وزارت دفاع در کنار پزشکان و پرستاران و کادر درمانی متعهد به صورت شبانه‌روزی در این عرصه در حال تلاش و فعالیت هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت دفاع تولید ماسک کرونا مبارزه با کرونا پیشرفته یونی نوع ماسک وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه

به گزارش قدس خراسان به نقل از آستان نیوز، احسان سابقی نیا به تشریح اقدامات این شرکت در سال گذشته و برنامه‌های پیش رو در حوزه فناوری و دانش‌بنیان اشاره و اظهار کرد: این شرکت به عنوان اولین و تنها سرمایه‌گذار خطرپذیر در شرق کشور، از ابتدای تاسیس تاکنون در ۱۱ پروژه سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی بیان کرد: اولویت شرکت در سال ۱۴۰۲ به ارتقا وضعیت سرمایه‌گذاری‌های گذشته اختصاص یافت که بدین منظور برای شرکت‌هایی که فرآیند استقرارشان کامل شده بود، به بازارسازی برای تجاری شدن فعالیت آن‌ها پرداختیم و برای شرکت‌هایی هم که در مرحله قبل از بهره‌برداری قرار داشتند، با انجام اقدامات حمایتی شاهد شروع تولید در مجموعه‌های مذکور بودیم.

وی میزان افزایش تولید در شرکت‌های سرمایه‌پذیر را حداقل دو برابر عنوان کرد و افزود: با حمایت و کمک شرکت صنایع پیشرفته رضوی، عمده شرکت‌های سرمایه‌گذاری شده وارد مرحله تولید شدند که همراه با افزایش میزان اشتغالزایی در آن‌ها بود.

سابقی نیا سرمایه‌گذاری خطرپذیر در فناوری‌های پیشرفته را ماموریت اصلی این شرکت دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری همچنین در راستای اولویت‌های اساسی کشور و زنجیره ارزش آستان قدس رضوی، نسبت به سرمایه‌گذاری‌های جدید اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اشاره به فلسفه برگزاری رویداد دعوت تصریح کرد: در دو سال گذشته شرکت صنایع پیشرفته رضوی با هدف برقراری ارتباط میان فناوران و سرمایه‌گذاران، سلسله رویدادهایی را با حضور این دو گروه برگزار کرد که در سال ۱۴۰۲ شاهد دومین رویداد دعوت با محوریت حوزه سلامت و درمان بودیم.

وی ادامه داد: از بین ۷۰ طرح واصله به دبیرخانه رویداد دعوت و پس از بررسی‌ها و داوری‌های اولیه صورت گرفته، ۱۲ طرح به مرحله داوری نهایی راه پیدا کرد و در نهایت سه طرح انتخاب شد. این اقدام در سال ۱۴۰۳ نیز مد نظر است و در حال بررسی‌های اولیه هستیم.

سابقی نیا افزود: در بستر رویداد دعوت دو، از یک شرکت دانش‌بنیان فعال که در حوزه توانبخشی توانسته بود با بهره‌گیری از علم و نیروی خلاق خود ربات کمک حرکتی برای معلولین با ضایعه نخاعی را طراحی و تولید کند تقدیر و از محصول آن رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اشاره به تشکیل انجمن‌ها و اتاق خدمت توسط این شرکت در سال گذشته اظهار کرد: با ایجاد اتاق‌های خدمت در حوزه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌هایی که با مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف قضایی، گمرک، بازرسی، جذب سرمایه‌گذار خارجی و... روبرو هستند، می‌توانند در این اتاق خدمت حضور یابند و مشکلات خود را مطرح و مشاوره لازم را دریافت کنند. علاوه ‌براین می‌توان ارتباط بین شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران را برقرار کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین نشست‌های مختلفی به میزبانی شرکت صنایع پیشرفته رضوی و با حضور مسئولان و نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد تا این شرکت‌ها بتوانند سوالات خود را در حوزه‌های مختلف نظیر بازار، صادرات و... راحت و بی واسطه با مسئولان در میان بگذارند.

سابقی‌نیا از برقراری ارتباط میان شرکت صنایع پیشرفته رضوی با مجموعه دانشگاه‌های استان خراسان رضوی خبر داد و افزود: چتر حمایتی این شرکت در حوزه دانشگاهی باز است و در تلاش هستیم از طریق برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها، گام‌های بزرگی را در حوزه زنجیره ارزش آستان قدس رضوی با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برداریم.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • مخبر: دستگاه‌های ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور رخ ندهد
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • مخبر: دستگاههای ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی  
  • پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!