Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@23:15:22 GMT

پوست اندازی محله صفا

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۶۷۵۹

پوست اندازی محله صفا

همشهری آنلاین- پروانه بهرام‌نژاد: اگرچه شیوع ویروس کرونا بر طرح بهسازی محله صفا سایه انداخته و برخی از اقدامات آن بعد از شکست این ویروس اجرا خواهدشد اما بخش‌هایی از این طرح اکنون با قوت در حال انجام است. عملیات عمرانی خیابان صفا به عنوان یکی از طرح‌های بهسازی محیطی در فضایی به مساحت حدود ۶ هزار مترمربع با هدف بهبود کیفیت بصری و زیست محیطی محدوده با همکاری سازمان نوسازی و شهرداری منطقه ۱۳ اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مرتضی رحمان‌زاده» شهردار منطقه۱۳ در بازدید از این طرح، ضمن بررسی روند و پیشرفت این پروژه، دستورات لازم برای سرعت‌بخشی در اجرای آن را با رعایت اصل کیفیت ارائه کرده‌است.

تکمیل کار با شکست کرونا

اجرای طرح بهسازی محیطی محله صفا در سیزدهمین تکه پایتخت که به طور عمده با توجه به نقش محوری و اصلی خیابان صفا در ناحیه یک و کوچه عابدینی در حال انجام است، در چند بخش پیاده‌روسازی، ایجاد درنگ‌گاه، احیای هویت محله و ایجاد پاتوق خواهد بود.
«مهدی حقی» مدیر دفتر توسعه محله‌ای منطقه ۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «این طرح از اواخر سال گذشته شروع و زیرساخت‌ها و بخش‌هایی از آن هم انجام شده‌ است اما باتوجه به مشارکتی بودن برخی از قسمت‌های کار ما با حضور مردم، انجام اقداماتی مانند نقاشی دیواری و جانمایی گلدان‌های گل و... در کوچه عابدینی، بعد از بازگشت شرایط به وضعیت عادی و  شکست کرونا انجام می‌شود.»
او می‌افزاید: «درحال حاضر زیرسازی و جداره سازی دیوارهای محله برای ترسیم نقاشی دیواری، تعیین پیمانکار و ...به پایان رسیده که با اجرای کامل این طرح زیبایی خاصی به محدوده ببخشیده می‌شود.»

پیاده‌روسازی و احیای هویت محله

طرح بهسازی خیابان صفا و معرفی آن به سازمان نوسازی با همکاری دفتر توسعه محله‌ای منطقه۱۳ و شهرداری ناحیه یک تهیه و نیازسنجی این طرح از طریق مشورت با ساکنان این گذر و شورایاران صورت گرفته تا این محور قدیمی با حفظ بافت و هویت محله پیشین خود، احیا شود.
پیاده‌روسازی حدفاصل بزرگراه امام علی (ع) و خیابان ۱۷ شهریور با هدف مناسب‌سازی فضا برای حضور معلولان و گروه‌های کم توان حرکتی، ایجاد نشاط و امید در میان ساکنان و محوطه‌سازی همگون در تمام مسیر طراحی و وارد مرحله اجرا شده‌است.
حقی می‌گوید: «در بهسازی پیاده‌راه‌های این محدوده، ایجاد درنگ‌گاه برای استراحت شهروندان هممدنظر قرارگرفته است.»
محله صفا با جمعیتی بیش از ۲۵هزار نفر در غربی ترین قسمت سیزدهمین تکه پایتخت قرار دارد.

کد خبر 498534 برچسب‌ها بافت‌ فرسوده كروناويروس هویت شهری زیبا سازی شهرداری منطقه ۱۳

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان نوسازی بافت فرسوده كروناويروس هویت شهری زیبا سازی شهرداری منطقه ۱۳ محله صفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی اتوبوس‌های برقی تحولی مهم در حمل ونقل شهری کشور است

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز،  وحیدی روز سه شنبه در حاشیه آیین رونمایی از اتوبوس‌های برقی شهر کرج گفت: کلانشهر کرج اولین شهر کشور است که از مزایای اتوبوس‌های برقی بهره مند می‌شود.

وی اظهار کرد: تلاش‌ها بر این است تا با اختصاص یارانه و کمک شرکت سازنده بتوان از مزایای اتوبوس‌های برقی در شهر‌های پرجمعیت کشور استفاده کرد.

وحیدی گفت: اکنون بین ۵۰ تا ۶۰ درصد قطعات اتوبوس‌ها ساخت داخل کشور است و تلاش‌ها برای بومی سازی کامل این اتوبوس‌ها ادامه دارد.

وحیدی افزود: زیر ساخت‌های مورد نیاز این اتوبوس‌ها در کرج در حال تامین و تکمیل است.

وزیر کشور بیان کرد: در کنار برقی سازی اتوبوس‌ها، پروژه برقی سازی تاکسی‌ها نیز در دست اقدام قرار گرفته است تا بتوانیم از آلودگی زیست محیطی شهر‌ها بکاهیم.

وی در بازدید از آزادراه شهید سلیمانی گفت: عملیات تکمیل این پروژه با سرعت در حال انجام است و با تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی بخش زیادی از ترافیک کلانشهر کرج و استان البرز برطرف خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره
  • این ۵ عادت سلامت پوست را به خطر می‌اندازند
  • آغاز عملیات بهسازی و ترمیم سیل‌بندهای ۲ بلوار شهر ایلام
  • آغاز عملیات بهسازی و ترمیم سیلبند‌های بلوار صنایع و شهید تندگویان
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران
  • راه اندازی اتوبوس‌های برقی تحولی مهم در حمل ونقل شهری کشور است
  • تلاش برای ایجاد زیرساخت‌ها در ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن
  • راه‌اندازی ۱۲ واحد گلخانه در مهرستان