Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رضایی روز جمعه در یکصد و سی و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در استانداری افزود: امروز فرصت خوبی برای بهره‌گیری از ظرفیت آموزش الکترونیک فراهم شد و معلمان در قالب این فضا مساله تعلیم و تربیت را دنبال می‌کنند و اجازه ندادند آموزش تعطیل شود که باید از زحمات آنها قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه باید زیست همراه با کرونا را تمرین کنیم، تصریح کرد: یکی از ابعاد مهم در این زیست جایگاه آموزش و پرورش است که لازم است تمهیدات ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شورای آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کردد: طراحی زیر ساخت‌ها و فضای مناسب دائمی و مناسب به منظور افزایش تاب‌آوری در بحران‌هایی مثل کرو نا یا آلودگی هوا از طریق فضای مجازی می‌تواند زمینه حذف تعطیلی آموزش در چنین شرایطی را فراهم کند.
استاندار اصفهان اظهارداشت: از سوی دیگر با توجه به مشکلات آموزش و پرورش در حوزه تامین نیروی انسانی، ظرفیت آموزش الکترونیک و فضای مجازی فرصتی است تا از این طریق تلاش کنیم کیفیت نظام آموزشی را ارتقا دهیم.
وی تصریح کرد: همچنین طراحی شیوه‌ها و الگوهایی به منظور انتقال برخی امور تربیتی مانند فعالیت دارالقران‌ها و کانونهای فرهنگی تربیتی در این فضا از دیگر اقداماتی است که می‌تواند فرصت تربیت و پرورش در کنار آموزش را فراهم کند.
رضایی به ضرورت تولید محتوای مناسب با این فضا اشاره و  اضافه کرد: به طور قطع آموزش در فضای مجازی الزامات و محتوای ویژه خود را نیاز دارد و می‌توان با تولید چنین محتواهایی برای فضای مجازی و آموزش الکترونیک، زمینه تقویت دروس در کنار آموزش حضوری را نیز فراهم کرد.
وی تاکید کرد: علاوه بر این، امروز نیازمند آن هستیم که  معلمان ما متناسب با نظام آموزش الکترونیک آموزشهای لازم را ببینند و بر همین اساس حرکت به این سمت در قالب دوره‌های کوتاه مدت و ضمن خدمت لازم است.
استاندار اصفهان گفت: همچنین لازم است اولیا در این زمینه آگاهی لازم را پیدا کنند زیرا در مقاطع مختلف به ویژه مقطع ابتدایی این همراهی و فعال شدن یک ضرورت است.
رضایی با اشاره به شرایط مختلف استان‌ها، گفت: لازم است ستاد ملی مبارزه با کرونا اختیارات مناسب به استان‌ها در خصوص ادامه فعالیت های آموزشی و پرورشی تفویض کند تا بر اساس این شرایط بومی تصمیم‌گیری صورت گیرد.

استان اصفهان افزون بر ۹۰۰ هزار دانش آموز دارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل جان باختگان کرونا در کشور به ۴۲۳۲ نفر رسید.

کیانوش جهانپور امروز درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۹۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۸۱۹۲ نفر رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان استان اصفهان الکترونیک وزارت بهداشت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آموزش الکترونیک آموزش و پرورش فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، گفت: بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه و حتی رفع مشکلات آن‌ها کمک کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فرزانه شکوری شامگاه سه‌شنبه در همایش بانوان تاثیرگذار در اقتصاد که در محل سالن اجتماعات مرکز علمی و کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بررسی کارشناسان نظام مسائل کشور نشان داده که بیشتر موضوعات و مسایل بانوان در سطح‌ استان‌ها متفاوت از بانوان پایتخت بوده و باید به صورت مجزا برای جذب ایده‌های بومی برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل بانوان در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: مجمع نظام مشورتی آمده تا به حل مسائل و مشکلات بانوان کمک کند و اگر کسی احساس می‌کند که می‌تواند راهکاری ارائه دهد، ما در کمیسیون‌های تخصصی از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور بر محور آموزش در حوزه بانوان تاکید کرد و یادآور شد: در این مدت که روی موضوعات و مسائل بانوان کار شد، متوجه شدیم که بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه و حتی رفع مشکلات آن‌ها کمک کند.

شکوری ادامه داد: در حوزه زنان سرپرست خانوار خیلی کارهای میدانی و تحقیقی صورت گرفت و مشکلات این افراد در طول پنج سال شناسایی شد، تا جایی که متوجه شدیم مشکلات ریشه‌ای این افراد هرگز از سوی کمیته امداد و بهزیستی حل نخواهد شد و باید به دنبال حل مشکلات بنیادی در این حوزه بود.

وی در ادامه به لایحه حفظ کرامت نیز اشاره کرد و گفت: لایحه حفظ کرامت که 10 سال به طول انجامید تا به صحن علنی مجلس برسد، با کمک مجمع مشورتی نظام مسائل کشور کلیات آن به تصویب رسید و جزییات آن در مجلس آتی بررسی می‌شود.

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، تاکید کرد: این لایحه دارای معایب و مزایایی است که باید در مرحله اجرا مورد بررسی قرار بگیرد، ما اعتقاد داریم که این لایحه حداقل حقوق جامعه زنان را حمایت و تقویت می‌کند و لازم است که مواردی دیگری نیز در آن لحاظ شود.

شکوری خاطرنشان کرد: اعضای مجمع مشورتی زنان همگی جوان و نخبه هستند و شرایطی را فراهم کرده تا جوانان صاحب‌نظر کشور در کنار فضای انتقاد به ارائه راهکار بپردازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود