Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@01:33:17 GMT

استرداد100میلیاردتومان بلیت‌قطارتاکنون

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۷۳۶۷

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: روزها و هفته‌های گذشته بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان بهای بلیت قطاری که مردم آن را استرداد کردند، به حسابشان واریز شده است و در حال محاسبه و ارزیابی خسارات وارده به حوزه حمل و نقل ریلی ناشی از شیوع ویروس کرونا و توقف قطارها هستیم که به زودی آن را اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: سعید رسولی اظهار کرد: آمار بلیت‌هایی که تاکنون مسترد کرده‌ایم و بهای آن را شرکت‌های حمل و نقل ریلی به مردم داده‌اند، مشخص است و تاکنون می‌توان گفت بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به مردم پرداخت شده است اما خسارت‌هایی که به حوزه حمل و نقل ریلی وارد شده فقط مربوط به استرداد بلیت‌ها نیست و محدود به دیروز و امروز هم نخواهد بود. بنابراین مطالعاتی در حال انجام است و به زودی اعداد و ارقام دقیقی در محاسبات و ارزیابی‌های صورت گرفته مشخص خواهد شد.

وی افزود: به غیر از مبلغی که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بابت استرداد بلیت شرکت‌ها متضرر شده‌اند، خساراتی به آن‌ها بابت نخریدن بلیت قطار وارد شده و بنابراین در ستاد مقابله با کرونا این موضوع نیز در نظر گرفته می‌شود تا ضمن تقویت بخش‌های مختلف از رکود در این حوزه جلوگیری شود و چرخ کارخانجات و صنایع مرتبط بچرخد.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه ممکن است شیوع ویروس کرونا تا ماه‌های آینده نیز آثار خود را روی بخش‌های مختلف بگذارد، گفت: تاکنون اعتباری به حوزه حمل و نقل ریلی از سوی ستاد مقابله با کرونا پرداخت نشده است اما به زودی این اتفاق می‌افتد و اعتبارات لازم به آنها پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه صرفا نگاه اقتصادی ندارد و به منابع انسانی توجه ویژه‌ای می‌کنیم چرا که اتفاقاتی مانند ویروس کرونا گذراست و نیروی انسانی سال‌های سال با ما کار کرده و نمی‌توانیم آن را تعدیل کنیم. از همه شرکت‌های همکار غیردولتی خواهش کرده‌ایم تا نیروی انسانی خود را تعدیل نکنند و دولت نیز کمک خود را مشروط به این مسئله کرده است. منبع: ایسنا برچسب ها: استرداد ، بلیت قطار ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: استرداد بلیت قطار کرونا حمل و نقل ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • واکنش ایران به درخواست بی اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • استرداد ۵۰هکتار اراضی ملی البرز به ارزش ۲هزار میلیارد تومان
  • نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند