Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:19:52 GMT

نیاز کشور به کیت کرونا و مایع ضدعفونی در شرف تامین است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۷۳۹۲

نیاز کشور به کیت کرونا و مایع ضدعفونی در شرف تامین است

حسین وطن پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محققان ایرانی همزمان با بروز کرونا در تلاش برای رفع نیازهای کشور در این حوزه هستند تا شرایط بهتری را برای مردم فراهم آورند.
وی بیان داشت: شرکت های دانش بنیانی که تجربه تولیدات مشابه را داشتند، وارد این عرصه شدند و توانستند خدمات ارزنده‌ای ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با صدور مجوز تولید مواد ضدعفونی کننده توسط سازمان غذا و دارو خوشبختانه مشکلی در تولید این محصول  توسط شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد و تولید این محصول به داروخانه های کشور عرضه می شود.

تولید حدود ۱۶۰ هزار کیت کرونا در هفته 

وی به تولید حدود ۱۶۰ هزار تست تشخیص کرونا توسط  شرکت دانش بنیان در هفته اشاره کرد و گفت: ظرفیت کیت سازی ما به طور مطلوب افزایش یافته است.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت افزود: ما در تولید کیت تشخیصی کرونا مشکلی نداریم و تقریبا به اندازه نیاز فعلی، این محصول را تولید می کنیم.
وی، با اشاره به اینکه قبلا حدود ۱۳۰ هزار کیت تولید می شد، اظهار داشت: اخیرا یکی از شرکت های دانش بنیان با تولید ۳۰ هزار تست تشخیصی کرونا در هفته به جمع تولید کنندگان این محصول پیوست.  
وطن پور ادامه داد: درحال حاضر شرکت ها با تولید کیت تشخیص سریع کرونا با روش سرولوژی در صدد کاهش زمان تشخیص بیماری کرونا در ظرف چند دقیقه هستند.  
مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: این تست ها مانند تست های بارداری و قند خون در زمره تست های سریع هستند که در زمان بسیار کوتاه جواب می دهند.

برچسب‌ها کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است

فرماندار بردسکن گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار می‌خواهیم با این شهرستان قهر نکرده و در تامین سوخت بخش معادن و کشاورزی بردسکن سختگیری نکند.

علی دهقان زاده فرماندار شهرستان بردسکن گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی و قهر طبیعت، از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار می‌خواهیم با این شهرستان قهر نکرده و در تامین سوخت بخش معادن و کشاورزی بردسکن سختگیری نکند.

وی افزود: بیش از ۳۰ واحد معدنی در شهرستان بردسکن فعالیت دارند و این شهرستان دومین شهر معدنی خراسان رضوی است از طرفی بردسکن پایتخت تولید مس در شرق کشور است.

وی به فعالیت‌های گسترده کشاورزی در بردسکن اشاره و اضافه کرد: در آمد کشاورزان شهرستان فقط در تولید محصول پسته ۵۰ هزار میلیارد ریال است و تردد زیادی به واسطه معادن و محصولات کشاورزی در جاده‌های مواصلاتی بردسکن صورت می‌گیرد لذا از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی می‌خواهیم در حوزه کشاورزی و معادن نسبت به توزیع سوخت مود نیاز ماشین آلات در این بخش‌ها مساعدت کند.

فرماندار بردسکن گفت: معادن شهرستان نزدیک به ۶ هزار زمینه اشتغال فراهم کرده اند و اگر بخواهیم در تامین سوخت معادن و یا بخش کشاورزی مشکلات را مرتفع نکنیم زمینه نارضایتی را در این بخش‌ها فراهم خواهیم کرد.

دهقان زاده افزود: بیش از ۶۰ درصد مشکلات را می‌توانیم با هم افزایی و در سایه تعامل و همدلی در مجموعه مدیریتی شهرستان مرتفع کنیم که این مهم در حال پیگیری و اجراست چرا که بردسکن با این ظرفیت می‌تواند در حوزه اقتصاد و تولید حرفی برای گفتن داشته باشد، ولی متاسفانه حق این شهرستان با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه، هنوز در استان ادا نشده است.

دیگر خبرها

  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان