Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کشور اسپانیا که بعد از آمریکا در رده دوم مبتلایان به کرونا جهان قرار دارد، با افزایش 5 هزار و 2 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 153 هزار و 222 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 15 هزار و 447 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، کشور ایتالیا به عنوان سومین کشور جهان، با افزایش 4 هزار و 204 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 143 هزار و 626 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 18 هزار و 279 ایتالیایی جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کشورهای آلمان، فرانسه و چین به ترتیب با 118 هزار و 235، 117 هزار و 749 و 81 هزار و 907 مبتلا در رده‌های چهارم تا ششم جهان قرار گرفته‌اند.

مرگ 605 نفر دیگر بر اثر کرونا در اسپانیا
 وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد با مرگ 605 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا، شمار فوتی‌ها در این کشور به 15 هزار و 843 نفر رسید.
مقامات اسپانیا روز جمعه اعلام کردند شمار قربانیان کرونا در اسپانیا به کمترین میزان خود از تاریخ 24 مارس (پنجم فروردین) رسیده است.

شمار قربانیان اسپانیا بسیار بیش از آمار اعلامی است
به گزارش سی ان ان، تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا از مرز 15 هزار نفر گذشته است,، اما گزارش‌ها از مادرید حاکی از این است که میزان مرگ و میر بسیار بیشتر از آماری است که اعلام شده است.
خبرنگار سی ان ان: تنها در شهر مادرید در پانزده روز اول مارس 9 هزار نفر جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته که 2000 نفر در این شهر جان خود را از دست داده اند, 7000 مرگ و میر بیشتری در این شهر گزارش شده است. مقامات مادرید تقریبا برای نیمی از این 7000 نفر علت مرگ را کرونا اعلام کرده است، اما احتمال بسیار زیادی وجود دارد که نیم دیگر نیز بر اثر کرونا مرده اند. این تعداد در آمار محاسبه نشده اند، زیرا از آن‌ها آزمایش تشخیص کرونا گرفته نشده است.
دولت منطقه‌ای مادرید گزارش کرده است هزاران نفر در آسایشگاه‌های این شهر با علائمی شبیه به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، اما آن‌ها را نمی‌تواند در آمار محاسبه کند، زیرا آن‌ها نیز آزمایش نداده اند. براساس پروتکل سازمان جهانی بهداشت تنها کسانی را می‌توان در آمار محاسبه کرد که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده باشد.
با توجه به ادامه افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا پارلمان این کشور تمدید تعطیلی‌ها را دراین کشور درخواست کرده است و انتظار می‌رود بار دیگر و تا مه این مدت تمدید شود.
 
تشدید کنترل‌های پلیس در ایتالیا
وزیر کشور ایتالیا اعلام کرد کنترل‌های نیرو‌های پلیس برای مبارزه با شیوع کووید 19 و به منظور جلوگیری از جابجایی غیر ضروری ایتالیایی ها، در ایام جشن عید پاک تشدید می‌شود.
لوچیانا لامورگس روز جمعه در مصاحبه با روزنامه کوریر دلاسرا گفت «در عید پاک نیز ما باید برای سلامت خود و نزدیکانمان در خانه بمانیم تا به ایتالیا امکان دهیم هر چه سریعتر از این اوضاع خارج شود».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، وی افزود «به همین دلیل است که کنترل‌های پلیس بر جابجایی‌ها تشدید خواهد شد تا از اینکه مردم به محل سکونت‌های دوم خود یا به مکان‌های گردشگری بروند جلوگیری شود. آن‌هایی که نتوانند جابجایی خود را توجیه کنند مجازات خواهند شد».

بهره برداری مافیا از بحران شیوع کرونا در ایتالیا
نشریه فرانسوی زبان ون مینوت (20 Minutes) در صفحه توئیتر خود نوشت در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در ایتالیا، مافیای این کشور با فرصت طلبی از شرایط موجود، به کمک افراد فقیر آمده و شرکت‌هایی را که با مشکل رو به رو شده اند، هدف قرار داده است.
سازمان‌های جنایی با کمک به محرومان از طریق توزیع کالای مورد نیاز به صورت رایگان، از فاجعه سلامت برای بهره مندی شخصی استفاده می‌کنند. گروه‌های مافیایی همچنین به دنبال به دست آوردن کسب و کار‌هایی هستند که به علت شرایط اقتصادی موجود، با مشکل رو به رو شده اند.
ایتالیا برای مقابله با بحران اقتصادی به دریافت کمک مالی اتحادیه اروپا امیدوار است. روبرتو ساویانو (Roberto Saviano) روزنامه نگار ایتالیایی که در زمینه سازمان‌های جنایی تخصص دارد، روز پنجشنبه اظهار داشت: "مافیا فقط منتظر این است که بحرانی ایجاد شود". زیرا شرکت‌هایی که قربانی بحران اقتصادی کنونی می‌شوند، شرکای جدیدی پیدا می‌کنند که با این سازمان‌های جنایی ارتباط دارند. وی در این باره توضیح داد: "آن‌ها شریک کاری و وارد تجارت می‌شوند. بدین صورت نیست که کسی با اسلحه وارد شود. مشاوران مالی این گروه‌های مافیایی در برخی مقاطع به آن‌ها توصیه می‌کنند که این کار را انجام دهند".
این روزنامه نگار افزود: "اگر اروپا به زودی مداخله نکند، افزایش پول‌های مافیایی که پیش از این نیز در آلمان، فرانسه، اسپانیا، هلند و بلژیک وجود داشت، غیر قابل کنترل خواهد شد".

احتمال کاهش محدودیت ها در ایتالیا از اواخر ماه
نخست وزیر ایتالیا از امکان ازسرگیری تدریجی فعالیت‌ها در این کشور از اواخر ماه کنونی میلادی خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العربی، جوزپه کونته گفت دولتش شاید کاستن از محدودیت‌های برقرار شده برای مهار ویروس کرونا را به طور تدریجی از اواخر ماه کنونی میلادی البته در صورت کند شدن روند شیوع کرونا آغاز کند.
وی افزود ایتالیا نمی‌تواند از سطح احتیاط بکاهد بلکه به صورت تدریجی از برخی محدودیت‌ها خواهد کاست.
العربی افزود دولت و مجلس ایتالیا نیز بر سر گشودن تدریجی بخش‌های کاری از چهارم ماه مه آینده در برخی مناطق مشخص توافق کردند. شمار فوتی‌ها در ایتالیا پس از ثبت 610 مورد جدید ابتلا به کرونا به 18 هزار و 272 نفر رسید.

مرگ 100 پزشک ایتالیایی به دلیل ابتلا به کرونا
ایتالیا که بیشترین تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان را دارد دست کم 100 پزشک را نیز به دلیل ابتلا به این ویروس از دست داده است.
رسانه‌های ایتالیایی اعلام کردند که دست کم 100 پزشک در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
ایتالیا بیشترین آمار قربانیان ویروس کرونا در سرتاسر جهان را به خود اختصاص داده و بر اساس آخرین آمار، قربانیان ویروس کرونا در این کشور به 18 هزار و 279 نفر رسیده است.

تلاش ایتالیا و اسپانیا برای تمدید محدودیت‌های ضدکرونا
ایتالیا و اسپانیا قصد دارند محدودیت‌هایی را که برای مقابله با شیوع کرونا وضع کرده‌اند تا ماه آینده میلادی (می) تمدید کنند.
دو منبع آگاه در اتحادیه‌های تجاری ایتالیا پس از جلسه با وزرای این کشور اعلام کردند که دولت برای تمدید محدودیت‌ها تا سوم می (14 اردیبهشت) برنامه‌ریزی می‌کند.
محدودیت‌هایی که نهم مارس (19 اسفند 98) وضع شده بود 13 آوریل (25 فروردین) به پایان می‌رسد. طبق این محدودیت‌ها بسیاری از کسب‌وکارها و مدارس در این کشور تعطیل شده و شهروندان جز برای کارهای ضروری اجازه خروج از خانه‌ها را ندارند.
اسپانیا نیز از دیگر کانون‌های شیوع کرونا در اروپاست که با افزایش شمار مبتلایان و جان‌باختگان روبروست و قصد دارد محدودیت‌ها را تمدید کند.
«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا پنجشنبه گفت که هر چند اوضاع رو به بهبود است اما تاکید کرد که احتمالا محدودیت‌ها تمدید خواهد شد.
وی اظهار داشت: آتشی که برافروخته شده در حال مهار شدن است.
اسپانیا از 14 مارس (24 اسفند 98) محدودیت‌هایی در نظر گرفت که تا 26 آوریل (نهم اردیبهشت) ادامه دارد. سانچز گفته که از پارلمان خواهد خواست تا این محدودیت‌ها را برای دو هفته دیگر تمدید کند.
 
نمودار سرایت کرونا در آلمان، دوباره صعودی شد
نمودار سرایت کرونا با تایید بیش از 5300 مورد دیگر در 24 ساعت گذشته دوباره سیر صعودی گرفت. تاکنون 118 هزار و 235 نفر در آلمان به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند.
همچنین در 24 ساعت گذشته با فوت 156 نفر دیگر شمار تلفات کرونا در این کشور به 2451 مورد رسید.
تا کنون بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شده اند.این در حالیست که در چند روز اخیر موارد ابتلا به کووید 19 روزانه به حدود 4 هزار نفر کاهش یافته بود.

لشکرکی آلمان به انگلیس برای مبارزه با کرونا
هفته نامه اشپیگل خبر داد که ارتش آلمان برای مقابله با بحران کرونا به کلینیک‌های انگلیس که به شدت در جریان شیوع کرونا کمبود تجهیزات دارند دستگاه‌های تنفس مصنوعی متحرک ارسال می‌کند.
با توجه به درخواست کمک انگلیس ارتش آلمان به این کشور تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه‌های تنفس مصنوعی متحرک ارسال می کند.
به این ترتیب ارتش آلمان به کلینیک ها در انگلیس که به شدت تحت فشار شیوع گسترده کرونا قرار دارند کمک می کند. بر اساس اطلاعات هفته نامه "اشپیگل"، نیروهای ارتش آلمان 60 دستگاه تنفس مصنوعی متحرک مخصوص بخش های مراقبت ویژه را به انگلیس ارسال می کند.
وزارت دفاع انگلیس چندی پیش از شرکای خود در ائتلاف نظامی ناتو کمک های فوری در بحران کرونا را درخواست کرده بود. حالا وزارت دفاع آلمان بعد از انجام بررسی هایی به این درخواست لندن واکنش نشان می دهد.
وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که برلین برای این کمک ها هیچ هزینه‌ای از انگلیس دریافت نمی کند و امیدوار است بتواند سهم کوچک و البته موثری در غلبه بر این بحران ایفا کند.
انگلیس به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و بر اساس آمارها بیش از 60 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و بیش از 7 هزار نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
سیستم بهداشت و درمان انگلیس که قبل از بحران کرونا هم وضعیت خوبی نداشت حالا در جریان این بحران شدیدا با کمبودهای چشمگیر مواجه شده است.
دولت انگلیس اعلام کرده که هنوز نقطه اوج این بحران در این کشور فرا نرسیده است. تا آن زمان لندن حداقل به 18 هزار دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارد و در حال حاضر تنها حدود 10 هزار از این دستگاه را در اختیار دارد.
 
 شمار فوتی ها در بلژیک به سه هزار نفر رسید
وزارت بهداشت بلژیک اعلام کرد هزار و 648 نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار مبتلایان به این ویروس در این کشور به 26 هزار و 667 نفر رسیده است. وزارت بهداشت بلژیک افزود با مرگ 500 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا میزان فوتی‌ها در این کشور به سه هزار و 19 نفر رسیده است.

قرنطینه یکی از اردوگاه های کولی ها در هلند
مقامات محلی در یونان از قرنطینه دو هفته‌ای یک اردوگاه کولی‌ها در مرکز این کشور در پی مشاهده چند مورد آلودگی به ویروس جدید کرونا در بین ساکنان آن خبر دادند.
این تصمیم پنج شنبه شب پس از مثبت شدن آزمایش 10 نفر از ساکنان اردوگاه نئا اسمایرنی Nea Smyrni منطقه لاریسا Larissa در 345 کلیومتری شمال آتن گرفته شد.

درخواست از مردم انگلیس برای ماندن در خانه در تعطیلات عیدپاک
از مردم انگلیس خواسته شده است در تعطیلات عید پاک از خانه خارج نشوند.
 در حالی که حال بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، در بیمارستان رو به بهبود است، از مردم انگلیس خواسته شده است مراقب باشند در طی تعطیلات عید پاک آفتاب بهاری آن‌ها را [برای خروج از قرنطینه]وسوسه نکند.
حساب کاربری نخست وزیری انگلیس در توئیتر ویدئویی از دومینیک راب، وزیر امور خارجه این کشور منتشر کرده که وی طی آن از مردم می‌خواهد با ماندن در خانه، فرصتی دوباره به کرونا برای کشتن شهروندان و آسیب زدن به این کشور را ندهند. راب در این پیام تصویری می‌گوید، "پس از تلاش‌هایی که همه صورت داده اند و از همه فداکاری‌هایی که افراد بسیاری انجام داده اند، بیایید اکنون آن‌ها را نابود نکنیم. بیایید دستاورد‌های خود را از بین نبریم. بیایید فداکاری‌هایی که افراد بسیاری انجام داده اند را هدر ندهیم. ما نباید به ویروس کرونا فرصتی دیگر برای کشتن بیشتر مردم و آسیب زدن به کشورمان را بدهیم. میدانم مسیر دشواری است، اما این یک تلاش جمعی است و تنها در صورتی می‌توانیم این ویروس را برای همیشه شکست دهیم که همگی به حرکت ادامه دهیم؛ بنابراین به خاطر سلامتی همه، لطفا این تعطیلات آخر هفته در خانه بمانید. "

بوریس جانسون از بخش مراقبت‌های ویژه خارج شد
دفتر نخست وزیری انگلیس عصر پنجشنبه اعلام کرد که بوریس جانسون از بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان خارج و به بخش منتقل شده است.
به گفته سخنگوی جانسون، نخست وزیر از روحیه بسیار خوبی برخودار است و تا بهبودی کامل تحت نظارت نزدیک تیم پزشکی قرار دارد.
نخست وزیر انگلیس که 2 هفته پیش به کرونا مبتلا شده، از دوشنبه (18 فروردین) به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل و اعلام شد که وضع جسمانی وی رو به وخامت است و با ماسک اکسیژن تنفس می‌کند.
گزارش‌ها حاکی است که جانسون حدود یک ماه پیش در یکی از بیمارستان‌هایی که تعدادی از بیماران کرونایی در آن بستری بودند حضور یافته و طبق اذعان خودش، با تمام افراد در آنجا دست داده بود.
جانسون در غیاب خود، دومینیک راب وزیر امور خارجه را به عنوان جانشین خود انتخاب کرده بود.
راب امروز در نشست خبری روزانه دولت گفته بود که وضع جسمانی نخست وزیر رو به بهبود است.

ابراز نگرانی در مورد پایان دادن به قرنطینه در فرانسه
کادر درمانی فرانسه نگران هستند که پایان دادن به قرنطینه خانگی موجب برگزاری تجمعات شود و همین امر امکان به وجود آمدن موج دوم شیوع ویروس کرونا را فراهم کند.
شبکه رادیویی ار. ت. ال (RTL) فرانسه در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت کادر درمان از این جهت نگران است که بسیاری از سلیبریتی‌ها (چهره‌های مشهور) در رسانه‌ها اعلام کردند پس از برداشته شدن قرنطینه خانگی، با هواداران خود حضور به هم خواهند رساند. این مسئله به تجمعات گسترده در باشگاه‌های شبانه و پارک‌ها منجر می‌شود و امکان دارد افراد در محیط‌های شلوغ آلوده شوند. اگر چنین چیزی اتفاق بیقتد باید دو تا سه هفته دیگر منتظر موج دوم شیوع بیماری کووید-19 در کشور باشیم، اما پرستاران و کادر درمان دیگر نخواهند توانست در برابر این موج بیماری مقاومت کنند.
 
هشدار درباره ابتلای نیمی از مردم ترکیه به کرونا
عضو شورای علمی مقابله با کرونا در ترکیه درباره تاثیر و پیامد‌های نادیده گرفتن تدابیر کرونایی هشدار داد.
دکتر آتش کارا متخصص بیماری‌های عفونی اطفال و عضو شورای علمی مقابله با کرونا ویروس ترکیه در نشست تلویزیونی گفت: در این صورت تا چهار هفته دیگر دستکم نیمی از مردم ترکیه به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند و اگر تنها دو سوم این افراد به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کنند، نظام درمانی و بیمارستان‌ها توان پاسخگویی و معالجه بیماران کرونایی را از دست خواهند داد.
آخرین آمار ابتلا به کرونا در جهان
به عقیده کارشناسان اگر روند صعودی آمار شیوع کرونا ویروس در ترکیه تا دوازدهم فوریه (یکشنبه24فروردین) متوقف نشود دولت این کشور تدابیر سختگیرانه تری را اجرا خواهد کرد. قرنطینه کامل استانبول به دلیل شیوع کرونا و ابتلای 60 درصدی و همچنین چند کلان شهر دیگر از جمله تدابیر مضاعفی است که در دستور کار دولت قرار دارد.

بحث و جدل نمایندگان ترکیه بر سر آمار مرگ و میر کرونا
شمار مبتلایان و جان باختگان کرونایی در ترکیه به موضوع بحث میان نمایندگان مجلس ملی این کشور تبدیل شده است.
اوزگور اوزل نماینده حزب مخالف جمهوریخواه خلق ترکیه در نشست علنی دیروز مجلس این کشور آمار جان باختگان کرونایی را بدور از واقعیت خواند و گفت: تعداد دفن شدگان با تعداد جان باختگان کرونایی در کشور به ویژه در استانبول همخوانی ندارد.
مراد امیر دیگر نماینده این حزب تعداد آزمایش‌های گرفته شده برای مشخص شدن تعداد واقعی مبتلایان را کم توصیف کرد و افزود: با این حال دولت در حال بهره برداری سیاسی و قهرمان جلوه دادن خود در مقابله با کرونا است.
اوزلم زنگین قائم مقام حزب عدالت و توسعه در پاسخ به اظهارات نمایندگان حزب مخالف، اتهامات مطرح شده را شدیدا رد و تاکید کرد: آمار جان‌باختگان کرونایی که وزارت بهداشت هر شب منتشر می‌کند، رسمی است و کسانیکه غیر از این مطلب را ادعا می‌کنند باید دلیلی برای اثبات ادعای خود مطرح کنند، در غیر این صورت ادعا‌های مطرح شده افترا و غیر قابل قبول است.
گفتنی است بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت ترکیه شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 42 هزار و 282 تن و جانباختگان به 908 مورد می‌رسد.
 
ارسال کمک پزشکی ترکیه به انگلیس
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه حریت، یک فروند هواپیمای باری نظامی حامل کمک‌های طبی و ملزومات بهداشتی ساعتی پیش فرودگاه آنکارا را به مقصد انگلیس ترک کرد.

بیش از 2100 تن از بیماران ترکیه بهبود یافتند
وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد 2 هزار و 142 تن از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این کشور بهبود یافته اند.
به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، فخرالدین کوجا با اعلام اینکه کشورش به هدف خود برای 30 هزار تست کرونا در روز نزدیک می‌شود، خاطر نشان کرد روز پنجشنبه از 28 هزار و 578 نفر در ترکیه تست کرونا گرفته شد که نتیجه 4 هزار و 56 نفر از آنان مثبت بود.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت ترکیه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور دیروز به 42 هزار و 282 نفر رسید. با جان باختن 96 نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا شمار قربانیان در ترکیه به 908 نفر رسید.

دستور پوتین به وزارت صنعت و تجارت روسیه برای افزایش تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده
رئیس جمهور روسیه، وزارت صنعت و تجارت این کشور را ملزم به افزایش تولید ماسک پزشکی و مواد ضدعفونی کننده کرد.
ولادیمیر پوتین با صدور فرمانی، وزارت صنعت و تجارت این کشور را به انجام اقداماتی فوری برای افزایش تولید و ذخیره سازی مواد ضد عفونی کننده، ماسک‌های پزشکی، دارو‌های استراتژیک و دستگاه‌های تنفس مصنوعی ملزم کرد.
 
شمار مبتلایان کرونا در روسیه به مرز 12 هزار نفر رسید
تازه‌ترین خبرها از روسیه نشان می‌دهد، از منظر میزان ابتلا به ویروس کرونا در یک روز این کشور رکورد جدیدی ثبت کرده و شمار مبتلایانش به مرز 12 هزار نفر رسیده است.
با ابتلای 1786 نفر جدید به ویروس کرونا در روسیه شمار مبتلایان به 11917 تن و تعداد جان باختگان به 94 نفر افزایش یافته است.
به نوشته رویترز، مقام‌های دولت روسیه امروز جمعه خبر دادند که رکورد جدیدی در زمینه ابتلا به ویروس کرونا طی یک روز در این کشور به ثبت رسیده است.
طبق اعلام مرکزپاسخ به بحران کرونا در روسیه، طی 24 ساعت گذشته 1786 نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد کل مبتلایان در این کشور به 11917 مبتلا افزایش یافته است.
بنا بر اعلام این مرکز، طی یک روز گذشته 18 نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند و شمار کل فوتی‌های کرونا در روسیه 94 نفر شده است.
 
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سوئیس به بیش از 24 هزار بیمار رسیده است
بر اساس آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سوئیس، شمار مبتلایان در این کشور به 24 هزار و 51 نفر رسیده است.
تاکنون 948 نفر در سوئیس براثر ابتلای به این ویروس جان باختند.
براساس داده‌های وزارت بهداشت سوئیس، حدود ده هزار و ششصد بیمار نیز در این کشور بهبود یافته اند.
دانشگاه برن سوییس در تحقیقاتی اعلام کرد: این کشور به نقطه اوج کرونا یا همان پیک رسیده است. براساس این تحقیقات شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا کاهش یافته است.
دانشگاه برن سوییس تاکید کرد: در حالیکه در اواسط ماه مارس یعنی آغاز موج این بیماری در سوئیس هر بیمار سه نفر دیگر را مبتلا می‌کرد، اکنون بطور متوسط به کمتر از یک نفر رسیده است.

تاکید فرانسه درباره ادامه راهبردها علیه همه گیری ویروس
باوجود افزایش قربانیان کرونا در فرانسه، شمار بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه کاهش یافت.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، شمار قربانیان ویروس کرونا در فرانسه به 12 هزار و 210 نفر رسید. یک سوم این مرگ و میر مربوط به خانه‌های سالمندان است.
برای نخستین بار از اوایل ماه مارس شمار بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها کاهش یافت.
ژروم سالومون، دبیر کل بهداشت فرانسه پنجشنبه شب اعلام کرد نخستین نشانه‌های کند شدن روند بیماری از امشب مشاهده شد و ناشی از پایبندی خوب شما به قرنطینه است و ما از شما قدردانی می‌کنیم.
راهبرد دفاعی ما در برابر ویروس، بیماری و این اپیدمی مرگبار، از طریق قرنطینه سراسری در نهایت نتیجه داد. از همین رو ادامه قرنطینه، حفظ فاصله یک متری و همه اقدامات بازدارنده و همچنین کاهش آگاهانه ارتباطات اجتناب ناپذیر است.
 
گردشگران خاطی انگلیسی از فرانسه اخراج شدند
پلیس فرانسه فاش کرد چند گردشگر ثروتمند انگلیسی که به رغم اعمال محدودیت‌های تردد به علت شیوع بیماری کووید-19، مقررات را زیر پا گذاشته و برای اقامت چند روزه در ساحل لاجوردی فرانسه به این کشور سفر کرده بودند، به کشور خود بازگردانده شدند.
روزنامه لوپاریزین در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت 10 گردشگر انگلیسی بدون توجه به مقررات تعیین شده و توصیه به ماندن در خانه، در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، روز شنبه با جت شخصی خود لندن را ترک و ساعت 14:00 وارد فرودگاه مارسی شدند. یک بالگرد فرانسوی نیز منتظر این گردشگران بود تا آن‌ها را به ویلایی در ساحل لاجوردی منتقل کند و آن‌ها چند روزی را برای تعطیلات در این منطقه از فرانسه سپری کنند. فرودگاه مارسی نیرو‌های پلیس خطوط هوایی را از این خبر مطلع کرد و پلیس فرانسه به سرعت وارد عمل شد. پلیس اعلام کرد از آنجا که دولت بی وقفه به فرانسوی‌ها توصیه می‌کند در خانه‌های خود بمانند، حضور چنین گردشگران بی دغدغه‌ای غیر قابل تحمل بود. پلیس به سرعت وارد عمل شد و پس از جریمه این گردشگران و نیز دو خلبان بالگرد فرانسوی، ساعت 19:00 همان روز این 10 گردشگر را به انگلیس بازگرداند.
این روزنامه فرانسوی زبان افزود: انگلیس بهای بسیار سنگینی را در خصوص شیوع بیماری کووید-19 در کشور می‌پردازد. بر اساس آخرین آمار روز پنجشنبه، ت کنون حدود 8000 نفر در آن سوی دریای مانش (انگلیس) جان خود را از دست داده اند. بحران سلامت، زندگی را در سراسر اروپا مختل کرده است تا جایی که فرودگاه‌های سراسر قاره به علت اعمال محدودیت‌های تردد فعالیتی ندارند، چیزی که ت کنون هرگز دیده نشده بود.

سانوفی همچنان در مورد تاثیر داروی هیدروکسی کلروکین محتاط است
شرکت داروسازی سانوفی اعلام کرد در این مرحله، هنوز نمی‌توان در مورد تاثیر داروی هیدروکسی کلروکین در درمان «کووید-19» نتیجه گیری کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، این شرکت داروسازی فرانسوی در بیانیه‌ای با اعلام اینکه متعهد شده است یکصد میلیون دوز هیدروکسی کلروکین در اختیار حدود 50 کشور جهان قرار دهد، هماهنگی همه بازیگران زنجیره دارویی را برای تداوم عرضه این دارو در صورتی که در درمان «کووید-19» موثر باشد، خواستار شد.
سانوفی با بیان اینکه چندین مطالعه بالینی بین المللی برای ارزیابی «خطر-سودمندی» داروی هیدروکسی کلروکین در دست انجام است، خاطرنشان کرد: «شواهد بالینی فعلی برای نتیجه گیری در مورد تاثیر بالینی یا ایمنی استفاده از این دارو در درمان کووید-19 کافی نیست.»
این بیانیه افزود: «تا به امروز، تفاسیر داده‌های اولیه موجود در مورد تاثیر هیدروکسی کلروکین در درمان کووید-19 متفاوت است.»
پل هودسون، مدیرکل سانوفی در این بیانیه اعلام کرد: «اگر نتیجه این مطالعات مثبت باشد، این شرکت متعهد می‌شود اعطای این دارو را به کشور‌های سراسر جهان ادامه دهد و امیدواریم که سانوفی نقش مهمی در درمان این بیماران ایفا کند.»
 
 شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اتریش از مرز سیزده هزار نفر گذشت
وزارت بهداشت اتریش صبح امروز با ارائه آمار جدید مبتلایان به ویروس کرونا اعلام کرد: تا امروز سیزده هزار و 271 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.
همچنین شمار قربانیان ویروس کرونا در اتریش به 295 نفر رسیده است. در اتریش تا امروز 126هزار و 287 تست انجام گرفته است.
بیشترین آمار مبتلایان همچنان به استان تیرول با سه هزار و 45 بیمار تعلق دارد.

شناسایی 3 گونه‌ مختلف ویروس کرونا توسط محققان دانشگاه کمبریج
روزنامه دیلی‌میل گزارش داد، محققان دانشگاه کمبریج موفق به شناسایی سه گونه مرگبار ویروس کرونا شده‌اند.
بر اساس این گزارش، محققان دانشگاه کمبریج پیشینه‌ی ژنتیکی ابتلا به ویروس کرونا را از دسامبر تا مارس مورد بررسی قرار داده‌اند و سه نوع مختلف اما بسیار نزدیک به هم از این ویروس کرونا را شناسایی کرده‌اند.
یافته‌های این محققان که در مقاله‌ای در ژورنال PNAS منتشر شده است (اصل مقاله را از اینجا ببینید)، نشان می‌دهد سه گونه‌ مختلف کرونا در جهان عبارتند از:
نوع (A) که نزدیک‌ترین نوع به گونه یافت شده در خفاش‌ها و مورچه‌خوارهای پولک‌دار است و دو زیرشاخه دارد. یکی از زیرشاخه‌های آن مروبط به شهر ووهان بوده و دیگری در ایالات متحده و استرالیا رایج است.
نوع (B) که از نوع A منشاء گرفته و در ووهان شایع‌ترین بوده است.
نوع (C) در اصطلاح «دختر» نوع B است و از طریق سنگاپور در اروپا پخش شده است.
دیلی میل گزارش داد، ایالات متحده آمریکا گونه‌ای از این ویروس را از چین وارد کرده است.
بررسی گونه‌های مختلف این ویروس نشان داد که نوع A - ویروس اصلی که از خفاش‌ها و مورچه‌خوارهای پولک‌دار به انسان منتقل شد- شایع‌ترین نوع در چین نیست. در عوض، نخستین ابتلای این همه‌گیری بیشتر مرتبط به نوع B بوده که از کریسمس به این سو شیوع داشته است.
نتایج کار محققان نشان داد که نوع A ویروس کرونا بیشترین شیوع را در استرالیا و ایالات متحده آمریکا داشته است که بیش از 400 هزار مورد ابتلا به آن ثبت شده است. دوسوم نمونه‌های آمریکا ویروس نوع A بوده‌اند اما این نمونه‌ها بیشتر از غرب آمریکا بوده‌اند، نه نیویورک.
دکتر پیتر فارستر و تیم او دریافته‌اند که انگلیس بیشتر شاهد شیوع ویروس نوع B بوده است؛ به طوری که سه‌چهارم نمونه‌ها در این کشور از این نوع است. این نوع در سوییس، آلمان، فرانسه، بلژیک و هلند نیز بیشتر رایج است.
نوع C یکی از گونه‌های دیگر این ویروس است که منشاء آن نوع B بوده و از طریق سنگاپور در اروپا پخش شده است.
دانشمندان بر این باورند که این ویروس به منظور غلبه بر مقاومت به وجود آمده در سیستم ایمنی بدن افراد در جوامع مختلف، به طور مستمر در حال جهش است.
مطالعه محققان دانشگاه کمبریج به این یافته عجیب رسیده که نوع A ویروس در غرب آمریکا بیشتر شیوع پیدا کرده که از نوع شایع‌تر در چین، یعنی نوع B نیست. با این حال هر دو گونه در ماه ژانویه، زمانی که آمریکا نخستین مورد ابتلا را پیدا کرد، وجود داشته است. محققان دانشگاه کمبریج تصریح کرده‌اند که مطالعه آنان محدود است و نمی‌توان از آن به نتیجه‌گیری‌های متقن رسید.
 
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا اروپا جان خود را از دست داده اند قربانیان ویروس کرونا محققان دانشگاه کمبریج ابتلا به ویروس کرونا کرونا در این کشور هیدروکسی کلروکین جان باختگان کرونایی بخش مراقبت های ویژه شمار مبتلایان 24 ساعت گذشته بیماری کووید 19 ویروس کرونا کرونا در روسیه ابتلا به کرونا شمار قربانیان نفر رسیده مورد تاثیر وزارت بهداشت اثر ابتلا اعلام کردند کرونا مبتلا تنفس مصنوعی بحران کرونا محدودیت ها شیوع کرونا ارتش آلمان آخرین آمار فوتی ها مبتلا شده نخست وزیر مرگ و میر نفر دیگر هزار نفر نفر رسید عید پاک شده اند بر اساس بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان

در آستانه مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا مقام‌های امنیتی آلمان درباره افزایش خطر ترور هشدار داده و درخواست‌ها برای تقویت اقدامات ضد تروریستی در این کشور بالا گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس اشپیگل" در مطلبی نوشت: به گفته سازمان اطلاعات داخلی آلمان BfV ، از جمله مناقشات در خاورمیانه تأثیر قابل توجهی بر وضعیت امنیتی آلمان داشته است. توماس هالدن وانگ، رئیس BfV روز دوشنبه در برلین توضیح داد: خطر پنهان حملات با انگیزه افراط‌گرایی در نتیجه رویدادهای خاورمیانه افزایش یافته است. وی به شدت نگران "خطر افراد بسیار عاطفی" است که می توانند "انگیزه" انجام حملات در نتیجه حوادث خاورمیانه شوند.

هالدن وانگ در اینجا از "هدف های نرم"، یعنی رویدادهای عمومی به راحتی در دسترس صحبت کرد. این نهاد اطلاعاتی در آلمان قبلاً در گذشته هم هشدار داده بود که مجرمان فردی که توسط تبلیغات افراطی رادیکال شده‌اند می توانند با استفاده از سلاح های برش و چاقو که به راحتی قابل دستیابی هستند، حملاتی را انجام دهند.

هالدن وانگ در ARD گفت که "انبوهی از حوادث" وجود دارد که هرگز در تاریخ مسئولیت وی سابقه نداشته است. وی علاوه بر تبلیغات ضد یهود و رادیکالیزه شدن افراد به جاسوسی و حملات سایبری روسیه نیز اشاره کرد.

"هالدن وانگ" گفت که افزایش مداوم چنین درگیری‌هایی، تمایل فزاینده برای قدرت بیشتر توسط دولت‌های مستبد و جابجایی وزنه های قدرت جهانی همیشه بر وضعیت امنیتی آلمان تأثیر می‌گذارد.

وی همچنین گفت: بازیگران مخرب از داخل و خارج به طور فعال برای بی‌ثبات کردن دموکراسی و دولت ما تلاش می‌کنند. آنها از همه ابزارها استفاده می کنند: جاسوسی و حملات سایبری، نفوذ و اطلاعات نادرست، اشاعه و خرابکاری و همچنین تروریسم دولتی.

در این شرایط به دلیل خطر حمله تروریستی در مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا اتحادیه احزاب متحد مسیحی خواستار بسته ضد تروریسم دولت فدرال شده است.

فراکسیون احزاب متحد مسیحی در پارلمان آلمان در بوندستاگ از ائتلاف چراغ راهنمایی خواست که در مبارزه با تروریسم سریعتر عمل کند. رئیس دفتر سازمان اطلاعات داخلی آلمان رویدادهای ورزشی را "هدف درجه یک" می داند.

در این شرایط این فراکسیون در بوندستاگ از دولت فدرال خواسته است تا با توجه به رویدادهای مهمی مانند مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا، اقدامات بیشتری برای مبارزه با تروریسم در آلمان انجام دهد.

در پیشنهادی از سوی فراکسیون پارلمانی اتحادیه احزاب متحد مسیحی که منحصراً در اختیار تاگس اشپیگل است، آمده است: «دولت فدرال آلمان از اتخاذ تدابیر لازم برای توانمند ساختن نهادهای امنیتی ما برای مقابله با حملات تروریستی احتمالی در قلمرو فدرال تا حد امکان خودداری می‌کند.

در این پیشنهاد آمده است: از جمله، ائتلاف چراغ راهنمایی باید وضعیت قانونی را بهبود بخشد تا مقامات امنیتی بتوانند آدرس های IP را ذخیره کنند و از نرم افزار تشخیص چهره استفاده کنند. اتحادیه احزاب متحد مسیحی همچنین خواستار تشکیل پلیس گمرکی برای مبارزه با جرایم مالی در این درخواست است که هنوز توسط هیئت اجرایی این فراکسیون و گروه پارلمانی بوندستاگ در حال تصمیم گیری است.

سخنگوی سیاست داخلی فراکسیون پارلمانی احزاب متحد مسیحی در این باره به تاگس اشپیگل گفت: سیاست امنیتی نیاز به تغییر فوری مسیر دارد. وی ادامه داد: دادستانی آلمان قبلاً نشان داده است که به شدت نگران تحولات جاری در بخش امنیتی است.

کریستوف دی وریس، سیاستمدار داخلی حزب دموکرات مسیحی آلمان نیز این موضوع را تایید می کند. وی در این باره گفته است: بزرگترین تهدید برای امنیت آلمان بدون شک در حال حاضر توسط تروریسم به توصیف وی اسلام گرای افراطی ایجاد شده است." دی وریس ادامه داد: وزیر کشور آلمان باید طوری عمل کند که «کل اروپا بتواند با خیال راحت مهمان دوستانش در مسابقات قهرمانی اروپا شود». نرم افزار تشخیص چهره به ویژه برای مقامات امنیتی برای شناسایی تهدیدها و حذف آنها از گردش ضروری است.

"نانسی فایزر" اعلام کرده بود که بازرسان او در اداره حفاظت از قانون اساسی و اداره پلیس جنایی فدرال در اینجا مجهزتر خواهند بود. وزیر کشور آلمان در اوایل فوریه گفت که تغییر در قانون حمایت از قانون اساسی در درازمدت باعث قطع پول برای افراط گرایان در آلمان می شود. با این حال، از آن زمان، این وزارتخانه هیچ پیش نویس قانونی ارائه نکرده است.

چندی پیش هم رئیس اتحادیه پلیس فدرال آلمان تامین امنیت مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در تابستان جاری را چالش بزرگی برای نیروهای خود دانسته و از کمبود پرسنل به ویژه در تامین امنیت‌های مرزی خبر داد.

به این ترتیب نهادهای امنیتی آلمان در ماه‌های آینده با چالش‌های بزرگی مواجه خواهند شد. از آنجا که مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا هدف احتمالی حملات از اواسط ژوئن در نظر گرفته می‌شود، مقامات در حال برنامه ریزی برای مقابله با تروریسم هستند.

مسابقات قهرمانی اروپا بین 14 ژوئن تا 14 جولای در استادیوم های ده شهر بزرگ آلمان از جمله برلین برگزار می شود. آندریاس روسکوف، رئیس اتحادیه پلیس فدرال آلمان (GdP) در این باره گفته است: پلیس فدرال برای مسابقات قهرمانی اروپا ممنوعیت مرخصی را برای نیروها در دستور کار قرار خواهد داد.

نانسی فایزر،وزیر کشور فدرال آلمان پیش از این هم گفته بود که امنیت مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان "اولویت اصلی" است. وزیر کشور آلمان همچنین اظهار داشته که همین امر در مورد بازی‌های المپیک تابستانی در فرانسه نیز صدق می‌کند. بازی‌های المپیک از 26 جولای تا 11 آگوست در پاریس برگزار می‌شود.

وزیر کشور آلمان گفت که با توجه به پیاپی بودن این دو رویداد مهم ورزشی وی و ژرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه بر "همکاری نزدیک" بین نهادهای امنیتی توافق کردند. وزیر کشور آلمان توضیح داد: نیروهای پلیس آلمان در المپیک پاریس و پلیس فرانسه در مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان مستقر خواهند شد.

فایزر همچنین اعلام کرده که نهادهای امنیتی در برابر حملات سایبری احتمالی نیز مسلح می شوند. اخیراً، کلودیا پلاتنر، رئیس اداره فدرال امنیت اطلاعات (BSI)، نسبت به شکاف های خطرناک در دفاع آلمان در برابر حملات هکری در مقیاس بزرگ هشدار داده است.

تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیلتقویت دفاع هوایی در دستورکار آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد