Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-18@22:54:13 GMT

کرونا، کیخا را از المپیک دور می کند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۷۵۱۱

کرونا، کیخا را از المپیک دور می کند؟

فدراسیون جهانی ژیمناستیک تصمیمات جدید خود را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک اعلام کرده؛ تصمیماتی که به مذاق سرمربی تیم ملی ایران خوش نیامده است.

به گزارش "ورزش سه"، کمیته اجرایی فداسیون جهانی ژیمناستیک پس از تعویق مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو، تصمیمات جدید را در خصوص مسابقات انتخابی المپیک و همچنین سایر موارد اتخاذ و اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در پی تعویق یک ساله بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰ ، کمیته اجرایی FIG جلسه ای را به صورت ویدئوکنفرانس در مورد موضوعات مطرح شده ازجمله تغییر تاریخ ، تأثیر جریان فعلی جهانی بحران سلامت در رویدادهای ژیمناستیک برگزار کرد.


سهمیه های المپیک ۲۰۲۰ توکیو


در حالی که تقریبا ۷۵ درصد از ۳۲۴ سهمیه المپیک ژیمناستیک در حال حاضر اختصاص داده شده است ، گسترش سریع ویروس کرونا مانع از برگزاری برنامه های باقیمانده مسابقات مقدماتی شده است .


برای این منظور، FIG  قصد دارد با همکاری نزدیک با فدراسیون های ملی میزبان و کنفدراسیونهای قاره ای برای یافتن تاریخ جدید پس از مهار این ویروس و رفع محدودیت های دولت برگزار کند.


با توجه به اینکه مسابقات جهانی تک وسیله در باکو جمهوری آذربایجان که قبل از برگزاری فینال در تاریخ ۱۳ مارس متوقف شد، کمیته اجرایی تصمیم گرفته است که نتایج مرحله مقدماتی را به عنوان نتایج نهایی در نظر بگیرد و امتیازات رتبه بندی مطابق با آنها اعطا می شود.


داوران و کتابچه مقررات امتیازگذاری داوری


کمیته اجرایی موافقت کرده است که هیچ تغییری در معیارهای انتخاب داوران برای بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ایجاد نکند، بنابراین داورانی که برای شرکت در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو دعوت شده اند مجددا برای سال آینده دعوت خواهند شد.


همچنین تصمیم گرفته شد که کتابچه مقررات امتیازگذاری ۲۰۱۷-۲۰۲۰ در همه شاخه های ژیمناستیک تا پایان سال ۲۰۲۱ به قوت خود باقی بماند. کتابچه های جدید مقررات امتیازگذاری ۲۰۲۱-۲۰۲۰ ، که از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۲ به مرحله اجرا در خواهد آمد ، سال آینده منتشر می شود. برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی کلیه دوره ها و آزمونهای داوری با تعویق یک سال به نوامبر ۲۰۲۱ موکول می شوند.


مسابقات قهرمانی جهان


بحران سلامت منجر به تعویق افتادن مسابقات قهرمانی جهانی آکروبات ژیمناستیک ۲۰۲۰ در سوئیس ، مسابقات جهانی ژیمناستیک آیروبیک در باکو و اولین مسابقات قهرمانی جهانی پارکور در هیروشیما ژاپن شد. FIG برای یافتن تاریخ های احتمالی جدید برای برگزاری این مسابقات در سال ۲۰۲۱ با فدراسیون های عضو در تماس است.


در حال حاضر ، هیچ برنامه ای برای جابجایی مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۱ درشاخه ژیمناستیک هنری در کپنهاگ ، دانمارک و یا مسابقات قهرمانی جهانی ترامپولین در باکو وجود ندارد. روند نامزدی برای میزبانی مسابقات جهانی ژیمناستیک ریتمیک ۲۰۲۱ نیز ادامه دارد.


کنگره انتخابات


کمیته اجرایی همچنین درباره کنگره انتخاباتی که در اکتبر سال ۲۰۲۰ در آنتالیا ، ترکیه برنامه ریزی شده بود، بحث کرد. سناریوهای متنوعی در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می توان به تعویق کنگره تا اکتبر ۲۰۲۱ اشاره کرد. کمیته اجرایی دوباره اوضاع را اواسط ماه مه ارزیابی خواهد کرد. بسته به تکامل بیماری همه گیر ، تصمیم گیری نهایی را در اواسط ماه می یا ژوئن اتخاذ می کند.


*اعتراض ایران به خاطر ضرر کاپیتان


تصمیمات فدراسیون جهانی ژیمناستیک درباره فینال مسابقات جام جهانی باکو به ضرر سعیدرضا کیخا، کاپیتان تیم ملی ایران خواهد بود. سرمربی تیم ملی ایران قبول ندارد که جایگاه مرحله مقدماتی برای کیخا در نظر گرفته شود. رضا خیرخواه که فکر می کند این تصمیم کیخا را از المپیک دور می کند، از اعتراض ایران خبر می دهد: « این تصمیم صددرصد به ضرر ما خواهد بود. ما در همه مسابقات ماقبل فینال برنامه سبکی به کیخا می دادیم تا در فینال برنامه سنگینی پیاده کند. این تصمیم عادلانه نیست ما فکر می‌کردیم شاید فدراسیون جهانی بخواهد مرحله فینال را برگزار کند. حتماً از سوی فدراسیون به این موضوع اعتراض خواهد شد چراکه بازی‌های المپیک یکسال به تعویق افتاده و فدراسیون جهانی این فرصت را دارد که مرحله فینال را برگزار کند.»

ویروس کرونا ژیمناستیک سعید‌رضا کیخا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ویروس کرونا ژیمناستیک سعید رضا کیخا مسابقات قهرمانی جهانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو جهانی ژیمناستیک بازی های المپیک فدراسیون جهانی کمیته اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت حسن به اردوی تیم‌ملی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ طبق چیزی که از قبل عنوان شده، او قرار است از اول اردیبهشت تمریناتش روی تشک را آغاز کند. به همین دلیل در بازگشت تیم اعزامی به مسابقات گزینشی قاره‌ای و استارت اردوی آزادکاران بعد از این رقابت‌ها، حسن یزدانی هم قرار است بار دیگر به جمع اردونشینان اضافه شود.

در گزارش تسنیم آمده است:زمان استارت اردوی بعدی تیم ملی آزاد نیز به نتایج مسابقات گزینشی بیشکک بستگی دارد که در صورت کسب سهمیه کامل، احتمالاً اردو کمی دیرتر آغاز می‌شود تا کشتی‌گیران استراحت بیشتری داشته باشند.

این کشتی‌گیر که چند سالی است لقب «پادشاه» را در مقابل لقب «جادوگر» دیوید تیلور، از اتحادیه جهانی گرفته است، در ماه‌های گذشته صرفاً یکی دو بار که برای پیگیری امور درمانی‌اش به تهران آمده بود، با حضور در کمپ تیم‌های ملی، با کادر فنی تیم ملی و اردونشینان دیدار کرد.

حسن یزدانی که سهمیه وزن ۸۶ کیلوگرم المپیک را در مسابقات جهانی بلگراد به دست آورده است، در بازگشت به اردو، احتمالاً کامران قاسم‌پور و هادی وفایی‌پور را به‌عنوان رقیبی برای رسیدن به المپیک پیش رو دارد.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896641

دیگر خبرها

  • کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک
  • جام جهانی ژیمناستیک| کاهش بخت الفتی برای کسب سهمیه المپیک
  • بازگشت حسن به اردوی تیم‌ملی
  • تلاش الفتی برای کسب سهمیه المپیک/ ژیمناستیک شگفتی‌ساز می‌شود؟
  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • قضاوت ۲ داور کشورمان در جام جهانی قطر
  • قضاوت دو داور ایرانی در جام جهانی ژیمناستیک
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در جام جهانی ژیمناستیک هنری
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در جام جهانی قطر
  • قضاوت دو داور ژیمناستیک ایران در جام جهانی قطر