Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رسانه های هند، شورای تحقیقات دارویی هند روز جمعه اعلام کرد که با کارآزمایی بالینی این روش موافقت کرده است و در حال تدوین یک چارچوب برای اجرایی کردن این روش درمانی است.

یک مقام در این شورا گفت: در سایر کشورها، نتایج پلاسما درمانی در کارآزمایی بالینی محدود مثبت بوده است. پزشکان از این روش برای درمان بیماران کرونایی که در حالت وخیم قرار دارند، استفاده کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرالا در جنوب هند اولین ایالت در این کشور است که استفاده از این روش برای درمان بیماران کرونایی را آغاز کرده است.

بر اساس این روش افرادی که به این ویروس مبتلا شده و بهبود یافته‌اند، آنتی بادی قوی برای مقابله با کرونا در پلاسمای خون خود دارند؛ از این رو پلاسمای این دسته از بهبود یافتگان گرفته و به بیماران بدحال کرونایی تزریق می‌شود. پلاسمای تزریق شده منجر به بهبود قوای بدنی بیماران بد حال و در نتیجه بهبود آنها خواهد شد.

هم اکنون کشورهایی از جمله استرالیا، ژاپن، انگلیس، آلمان، فرانسه و سوئیس در میان کنسرسیومی قرار دارند که در حال توسعه این روش و آماده سازی درمان احتمالی کرونا تا شش هفته آینده می باشند.

در هفته جاری کره جنوبی از بهبود یک بیمار مبتلا به کرونا با استفاده از روش پلاسما درمانی خبر داد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت هند، موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور تا روز جمعه به ۶ هزار و ۴۱۲ مورد رسیده است و ۲۰۰ نفر نیز در این کشور  به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها هند ویروس کرونا انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند ویروس کرونا انگلستان هند ویروس کرونا انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره ۳ ماهه سرم در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: دکتر محمد پیکان‌پورگفت: در سال ۱۴۰۲، جهت تامین بهتر دارو‌های بیماران خاص، ضمن افزایش حمایت‌ها در جهت داخلی سازی تولید این محصولات، رایزنی‌های گسترده‌ای با شرکت‌های بین‌المللی دارویی به منظور تسهیل تامین دارو‌های بیماران خاص انجام شد.
وی افزود: سال گذشته با هماهنگی و رایزنی‌های صورت گرفته با مدیران عامل شرکت‌های بین المللی به منظور تسهیل تامین دارو‌های بیماران خاص نظیر برخی از فاکتور‌های خونی، دارو‌های شیمی درمانی، دارو‌های پیوند، انسولین‌های قلمی و دارو‌های ام اس، هماهنگی‌های فشرده‌ای صورت گرفت.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: همچنین به منظور ترخیص کالا‌های دچار کمبود مانند کتامین، پروپوفول، IVIG و سرم باقی مانده در گمرکات کشور نیز هماهنگی‌های مناسبی با این نهاد صورت گرفته و خوشبختانه روند ترخیص با سرعت بیشتری محقق شد.
دکتر پیکان‌پور در مورد تامین سرم در سال ۱۴۰۲ نیز تصریح کرد: با افزایش ظرفیت تولید، افتتاح خطوط جدید تولید سرم و واردات همزمان سرم، وضعیت تامین این اقلام به نسبت مدت مشابه بهبود چشمگیری یافت و همزمان با گرمای تیر و مرداد سال گذشته، ایام اربعین حسینی و دو پیک شیوع آنفلونزا و سوش‌های جدید کرونا، نه تنها کشور دچار کمبود سرم‌های تزریقی نشد بلکه در حال حاضر دپو قریب به سه ماه از سرم در کشور موجود است.

دیگر خبرها

  • ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند
  • آیا موسیقی درمانی برای همه مردم مناسب است؟
  • وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان اصفهان
  • ذخیره ۳ ماهه سرم در کشور
  • تخصیص ۱۰ هزار دلار ارز درمانی به بیماران+ شرایط دریافت
  • غیرفعال بودن سه کلینیک درمانی در قزوین
  • گردشگری سلامت در خراسان‌شمالی؛ از رویا تا واقعیت
  • این گیاه متخصص کاهش درد، بهبود خواب و تقویت حافظه
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید