Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی سامانه‌ای برای کمک به کسب‌وکارها در شرایط بحرانی گسترش ویروس کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، کسب‌وکارهای اینترنتی در سالی که گذشت، با بحران‌های زیادی روبه‌رو بودند. البته بیشتر این بحران‌ها از زمان قطعی دو هفته‌ای اینترنت آغاز شد و همان زمان بسیاری از کسب‌وکارها را دچار مشکل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی اختلالات اینترنتی و حملات به زیرساخت‌ها هم در برهه‌ای از زمان دردسرآفرین شده بود. این روزها هم کرونا تاثیر خودش را تقریبا در تمامی بخش‌ها گذاشته و تجارت الکترونیکی هم از این تاثیرات مصون نمانده‌اند.

از طرفی نگرانی از ویروس کرونا، مردم را به خانه ماندن تشویق کرده و اکنون اغلب افراد تا حد ممکن از حضور در مکان‌های عمومی، استفاده از ابزارهای حمل‌ونقل عمومی و مراجعه به مراکز خدماتی عمومی خودداری می‌کنند، اتفاقی که مطابق میل کسب‌وکارهایی که خود را در آستانه تعطیلی می‌بینند نیست. کسب‌وکارهایی که در این چند ماه بحران‌هایی ازجمله قطعی اینترنت و حملات هکری را از سر گذرانده‌اند، اکنون با کاهش شدید فروش و مشتری روبه‌رو هستند.

هرچند شیوع این ویروس درمقابل به برخی از کسب‌وکارهای آنلاین که امکان ارایه خدمات به‌صورت غیرحضوری فراهم می‌کنند، رونق داده است؛ رونقی که در این شرایط شاید حتی برای خود این کسب‌وکارها هم چندان خوشایند نباشد؛ اما درمجموع بسیاری از کسب‌وکارها و حتی استارت‌آپ‌های کوچکی که در اولین گام‌های خود هستند، با مشکلاتی روبه‌رو شدند.

در این راستا،‌ محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با اشاره به کسب‌وکارهایی که این روزها به دلیل شیوع کرونا، درآمدشان را از دست دادند،‌ از راه‌اندازی سامانه‌ای برای این کسب‌وکارها برای کمک به آنها خبر داد.

او در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تلاش می‌کنیم سامانه‌ای بالا بیاوریم تا انفاق و مهربانی را ساده جاری کنیم. بسیاری هستند که دوست دارند به کسانی که مشکل پیدا کردند، کمک کنند اما آنها را نمی‌شناسند. فکر می‌کنم فضای مجازی بتواند این فاصله‌ها را کم کند و خاطره خوشی را برای همه‌ ایرانی‌ها در این شرایط دشوار رقم بزند.

لینک کوتاه: asriran.com/00322D

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا کسب و کار کسب وکارها سامانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود

مهدی ساسانی، رئیس سامانه خودنویس و مشاور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: از سال 88 سامانه ایران املاک راه اندازی شده بود و در طی این مدت هیچ تغییری در این سامانه انجام نشده بود اما از خرداد ماه سال 1402 این سامانه ارتقا یافت و نسخه جدید سامانه ایران املاک است گفت: به زودی تمامی اطلاعات مشاوران املاک در سامانه خود نویس ثبت خواهد شد و هیچ مشاور املاکی با راه اندازی این سامانه حذف نخواهند شد.

به گفته وی در خرداد ماه سال 1402  اولین قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس ثبت شد و با پیگیری های انجام شده اولین قراردادهای خریدوفروش در این سامانه  ثبت خواهد شد.

ساسانی بیان کرد: این سامانه برای مدیریت بازار مسکن ایجاد نشده بود و سامانه جدیدی نیست بلکه این اختیار را به مردم داده ایم که با استفاده از ظرفیت های  خودشان قراردادهای را ثبت کنند.

او یادآور شد: با راه اندازی این سامانه شفافیت در تمامی قراردادهای اجاره مسکن ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • بساط دلالی و سوداگری از طریق سامانه خودنویس جمع آوری می‌شود
  • حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • پروژه فیبر‌نوری منازل و کسب‌وکارها؛ بزرگترین پروژه تاریخ ارتباطات آذربایجان غربی
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی