Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا یونهاپ روز جمعه بدون اشاره به نام این مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی از قول وی افزود: سئول روز دوشنبه بر اساس مجوز شماره ۸ دولت آمریکا، چراغ سبز این کشور برای صادرات کالاهای پزشکی به ایران را دریافت کرده است بر اساس این مجوز، کره جنوبی مجاز به انجام برخی معاملات با ایران است حتی اگر آنها مشمول تحریم بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا شده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش می افزاید اما برای صادرات دارو، تجهیزات پزشکی و سایر محصولات درمانی، شرکت ها و موسسات مالی مربوطه باید «مراقبت های لازم را انجام دهند» تا اطمینان حاصل کنند که این کالاها در اختیار مردم ایران قرار می گیرند.

این مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی با بیان اینکه مجوز صادرات این کالاها به ایران بر اساس مجوز عمومی شماره ۸ از روز ۶ آوریل (۱۸ فروردین ۱۳۹۸) صادر شده است اظهار کرد شرکت ها و بانک های کره جنوبی باید اسناد لازم را برای انجام این معاملات با دقت و کوشش مناسب تهیه کنند و فکر می کنیم که ارسال محموله ها ممکن است حدود یک ماه بعد آغاز شود.

گزارش با اشاره به اینکه کره جنوبی علاوه بر دریافت مجوز از آمریکا در تلاش است از دو مسیر دیگر هم بتواند به ایران کمک کند نوشته است سئول همچنین در قالب  «برنامه تجارت انسان دوستانه کره» قصد دارد با یک بانک ایرانی مانند بانک خاورمیانه که مشمول تحریم های آمریکا نشده باشد همکاری کند.

یونهاپ تصریح کرده است کره جنوبی همچنین در حال بررسی امکان استفاده از کانال سوئیس به منظور تسهیل فروش اقلام دارویی و غذایی به ایران است.

این مقام کره جنوبی با بیان اینکه به نظر می رسد پلت فرم مجوز عمومی شماره ۸ سریع ترین راه برای از سرگیری صادرات محصولات بهداشتی به ایران است که به دلیل تحریم های امریکا با کمبود دارو برای مبارزه با ویروس کرونا روبرو شده است، گفت: کره جنوبی هر سه روش را جلو می برد.

گزارش در پایان نوشته است اگرچه صادرات محصولات دارویی و پزشکی مشمول تحریم ها نیست، شرکت های کره جنوبی به دلیل ترس از تحریم های آمریکا برای از سرگیری مجدد فروش دارو و سایر محصولات به ایران با مشکل مواجه شده اند.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی ایالات متحده آمریکا بانک مرکزی ایران پروندهٔ خبری دیپلماسی کرونا علیه تحریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی ایالات متحده آمریکا بانک مرکزی ایران کره جنوبی ایالات متحده آمریکا بانک مرکزی ایران کره جنوبی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد

امتداد - از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و 465 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان ۶۶۲ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸  میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۰ میلیون دلار  به نرخ ۴۴۰۳۸ تومان و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی ۵۸۵ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.


طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۷۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۸۳  میلیون دلار و در مجموع ۶۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۴۵۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۸۲ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۴۵ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۲۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۸۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۱۷۴، ۲۷، ۱۴۲، ۹۴ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۴۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.
   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟