Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@07:19:22 GMT

مبارزه جانانه طلبه ها با کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۷۸۱۱

مبارزه جانانه طلبه ها با کرونا

همشهری آنلاین- رضا نیکنام: مرکز فرماندهی این گروه مردمی، مسجد چهارده معصوم(ع) در شهرک ولی عصر(عج) تعیین شد و تا امروز ۲۵محله را تحت پوشش قرار داده است.

حجج الاسلام «یونس سمیعی»، «مهدی فضلی پور»، «حسین مرادی پور»، «مهدی عبدی» و «حسین جلالی» ۵طلبه جوان و فعال منطقه۱۸ هستند که هسته اصلی این گروه مردمی را تشکیل داده و تاکنون توانسته اند با اطلاع رسانی در ۲۵محله کوچک و بزرگ این منطقه جنوبی شهر ۶۰۰نفر از شهروندان را به عضویت این پایگاه درآورند و آنها را برای انجام ماموریت های متفاوت درمحله ها هدایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یا علی گفتیم و کار آغاز شد
بدون تردید تشکیل گروه مردمی و ارائه خدمات متنوع به شهروندان، بدون بودجه امکانپذیر نیست. برای همین طلبه های جوان برای شروع کار پس اندازهای خودشان را روی هم گذاشتند.  
حجت الاسلام «یونس سمیعی» که فرماندهی این پایگاه مردمی را برعهده دارد، می گوید: «یاعلی(ع) گفتیم و با مدد و استعانت از حضرت زهرا(س) ۴۰میلیون تومان با پس اندازهای خودمان و کمک های خیران جمع کردیم. اولین کارمان تهیه بسته های بهداشتی شامل ۳عدد ماسک، ۲جفت دستکش لاتکس و یک محلول ضدعفونی کننده بود که همه را با دریافت ۸هزار تومان دراختیار شهروندان قرار دادیم. ارزش واقعی این بسته بهداشتی حدود ۲۵هزار تومان است که با حمایت خیران عرضه می کنیم. البته اعضای این گروه تلاش می کنند تا این بسته ها فقط به دست اهل محل و مصرف کنندگان واقعی برسد.»

شناسایی و حمایت از نیازمندان ۲۵محله
اکنون با تلاش شبانه روزی اعضای این گروه مردمی نیازمندان ساکن در ۲۵محله منطقه۱۸ شناسایی شده اند و طبق زمان بندی مشخص، بسته های اهدایی بین آنها توزیع می شود. 
سمیعی عنوان می کند که ابتدا نیازمندان ۱۸محله تحت پوشش بودند و به مرور زمان افزایش یافت. وی به تداوم این برنامه ها اشاره و عنوان می کند: تهیه بسته های ضروری زندگی و توزیع بین نیازمندان، سالخوردگان، معلولان کم درآمد و افراد بی سرپرست به قوت خود باقی است و در شرایط فعلی به دلیل شیوع کرونا باجدیت دنبال می شود. همچنین در این پایگاه مردمی، بخش مشاوره روان شناسی با هدف جلوگیری از ترس، نگرانی و استرس شهروندان راه اندازی شده است.
از دیگر اقدامات این گروه می توان به ضدعفونی معابر و منازل شهروندان به صورت روزانه اشاره کرد که توسط نوجوانان و جوانان بسیجی منطقه انجام می شود و برای انجام این کار پرزحمت دستمزدی دریافت نمی کنند و کارشان صلواتی است.

بیماران بهبود یافته فراموش نمی شوند
یکی از اقدام هایی که گفته می شود برای اولین بار در منطقه۱۸ وارد فاز عملیاتی شده، تشکیل گروه ضربت کروناست که خدمات متفاوتی ارائه می کند. سمیعی در این باره می گوید: «هدف اصلی این گروه مناسب سازی فیزیکی محل و ایجاد آرامش روانی ساکنان در محل زندگی بیماران بهبودیافته کرونایی است. این گروه متخصص ضمن ضدعفونی محل زندگی این افراد و مشاوره روان شناسی، برای کاهش استرس و نگرانی خانواده ها و نزدیکان بیماران تلاش می کنند.» 
مسئول پایگاه مردمی مسجد چهارده معصوم(ع) در پایان به برگزاری مسابقات هنری و توزیع بسته های فرهنگی در کنار اقلام بهداشتی بین شهروندان اشاره می کند و می گوید: «مسابقه نقاشی با موضوع من کرونا را شکست می دهم،  ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان از جمله برنامه هایی است که به زودی اطلاع رسانی آن در محله ها آغاز خواهد شد.»

شریک ثواب آن می شویم
«داود فرخنده کار» از ساکنان شهرک ولی عصر(عج) است که به طور اتفاقی با برنامه مسجد چهارده معصوم(ع) آشنا شده و یک بسته بهداشتی به نیت کمک به خانواده های بی بضاعت خریده است. او محتویات داخل بسته مثل ماسک، دستکش یکبار مصرف و مایع ضدعفونی کننده را نشان ما می دهد و می گوید: «این اقلام خیلی کارآیی دارد و نیاز ضروری هر خانواده است. درواقع ما با خرید این بسته ها نیاز خودمان را برآورده می کنیم و حتی می توانیم در ثواب این کار خداپسندانه شریک شویم، چرا که عواید این کار صرف کمک به نیازمندان می شود.»

امتحان الهی است
«سیدعلی صالحی» با دیدن فعالیت های جودجوش در این مسجد می گوید: «این قبیل کارها امتحان الهی است. هر کسی باید به اندازه بضاعت خود در این امور خیرخواهانه مشارکت کند. فرقی نمی کند که این بسته ها چقدر ارزش مادی داشته باشد، مهم نیت قلبی آدم ها برای کمک به نیازمندان است.»

افتخار به بچه محل های بامرام
«احمد ملازینلی» از نمازگزاران قدیمی مسجد چهارد

ه معصوم(ع) است که از زمان شیوع بیماری کرونا به ندرت از منزل خارج می شود، مگر برای خرید روزانه اهل خانه. او درباره طرح ابتکاری بچه های مسجد محل سکونتش می گوید: «بسیجیان مسجد چهارده معصوم(ع) خیلی فعال هستند. من الان متوجه شدم که آنها شب ها ضدعفونی کوچه ها و خیابان ها را انجام می دهند و روزها با عواید فروش این بسته ها به خانواده های فقیر کمک می کنند. باید میدان را برای حضور جوان ها باز گذاشت.»

فروش بسته بهداشتی فقط بهانه است
به نظر «یاسر کاظمی» از ساکنان شهرک ولی عصر(عج) فروش بسته بهداشتی در مسجد محله فقط بهانه است برای اینکه دراین کار خداپسندانه مشارکت داشته باشیم. او از استقبال اهالی از این طرح صحبت می کند و می گوید: «در همان ساعت اول بازگشایی مسجد، صف طولانی برای خرید بسته های بهداشتی تشکیل شد. جالب اینکه بعضی از خیران و افراد نیکوکار همان بسته هایی را که خریداری کرده بودند، دوباره به مسجد اهدا کردند تا بار دیگر به فروش برسد و پول بیشتری برای کارهای خداپسندانه این گروه جمع آوری شود.»

امیدوارم از این کار ثوابی ببرم
«صفر توکلی» چهره شناخته شده ای بین اهالی شهرک ولی عصر(عج) است. او سال ها با دوچرخه روزنامه همشهری بین مردم پخش کرده و حالا که روزنامه ها چاپ نمی شوند، به عنوان انتظامات افتخاری در مسجد چهارده معصوم(ع) فعالیت می کند. این شهروند در زمان اجرای این طرح نیکوکارانه نظم و انضباط مراجعه کننده ها را برعهده دارد و اجازه نمی دهد فاصله افراد حاضر در صف کمتر از ۲متر باشد. او عنوان می کند: «امیدوارم با این کارساده من هم ثوابی ببرم.»

فقط به فکر خودمان نباشیم
«ایرج قزوینی» از کسبه خوشنام شهرک ولی عصر(عج) است که مانند دیگر اهالی احساس خوبی از این حرکت خودجوش و مردمی دارد. او از طریق کانال اطلاع رسانی مسجد چهارده معصوم(ع) از طرح فروش بسته های بهداشتی به نفع خانواده های نیازمند و درمانده باخبر شده و تلاش کرده در حد بضاعت سهمی در این کار خیر داشته باشد. قزوینی می گوید: «فقط به فکر خودمان نباشیم. خیلی از ما در همسایگی و در محل زندگی خود با افراد سالخورده و کم توانی مواجه هستیم که اقلام بهداشتی ندارند. می توانیم این بسته ها را بخریم و برای رضای خدا بین این خانواده ها توزیع کنیم.»

کد خبر 499539 برچسب‌ها منطقه ۱۶

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۱۶ مسجد چهارده معصوم ع شهرک ولی عصر عج بسته بهداشتی بسته ها خانواده ها گروه مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش طلبه در مدرسه علمیه آیت الله دامغانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت علویون گفت: حوزه علمیه آیت الله دامغانی محدودیت پذیرش ندارد و علاقمندان می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقطع سطح یک و دارندگان مدرک سطح ۲ می‌توانند برای ادامه تحصیل در سطح ۳ ثبت نام کنند.

حجت الاسلام علیرضا یوسفی راستگو افزود: هم اکنون ۶۰ طلبه در مدرسه علمیه آیت الله دامغانی در مقطع سطح ۲ در دروس ادبیات عرب، فقه، اصول، آشنایی با علوم قرآنی، مباحث سیاسی، مشاوره و روانشناسی و سطح ۳ تخصصی تربیت کودک و نوجوان و تخصصی تبلیغ را می‌گذرانند.

مدرسه علمیه سفیران هدایت علویون، تاسیس ۱۳۲۳ توسط آیت الله محمد علی دامغانی فرزند شیخ علی دامغانی است.

دیگر خبرها

  • شوی غربی برای حمایت از جنگ‌طلبی صهیونیست‌ها | دست بسته گروه ۷ در برابر ایران
  • سبد غذایی رایگان به این گروه از مادران ؛ منتظر پیامک باشید
  • «پرویز خان» سوژه امشب «بسته پیشنهادی» شد
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزندشيرخوار
  • ۲۰ درصد تخفیف به خاطر دفاع جانانه از خاک ایران
  • دفاع جانانه مجری مصری از ایران: از آبرویش دفاع کرد
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته است
  • پذیرش طلبه در مدرسه علمیه آیت الله دامغانی