Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:51:53 GMT

دنیا در جریان کرونا متوجه تمدن نوین اسلامی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۷۸۴۱

دنیا در جریان کرونا متوجه تمدن نوین اسلامی شد

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز جمعه در متنی که در پایگاه اطلاع رسانی وی با عنوان خطبه مکتوب نماز جمعه منتشر شد افزود: مردم ایران در این جریان از همه اقشار در حوزه درمان و پزشکی مجاهدانه فعالیت کردند و با حرکت‌های جهادی وارد عرصه شدند، تمام مشاغل، کار و فعالیت‌های روزانه خود را در خدمت درمان و پیشگیری از این بیماری قرار دادند که بی‌نظیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر مجموعه این قضایا را که به‌ عنوان علائم ظهور است بررسی کنیم، جوهره‌اش یک واقعیت است و آن این است که حوادث آخرالزمان، مردم را بیشتر متوجه خدا می‌کند و افراد متوجه اسلام و امتیازات آن می‌شوند.

وی گفت: در این جریان بسیاری از بت‌پرستان به خاطر ناامیدی از خداهای سنگی و چوبی خود، بت‌ها را در دریا ریختند و به خدا توجه کردند که این وقایع یکی از علائم ظهور امام زمان (عج) است.

امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به سالروز ولادت امام زمان (عج) افزود: این هیجاناتی که در شب نیمه شعبان از درون خانه‌ها و منازل و پشت‌بام‌ها با چشمان اشکبار بلند شد و جشن‌های خیابانی پرهیجان که طی چند شب در خیابان‌های مشهد به مناسبت این ایام برگزار شد، از یک شیرینی و حلاوت و جلوه عشقی برخوردار بود و این نیمه شعبان خاص شاید بیش از دیگر سال‌ها در این شهر و کشور جلوه داشت.

وی با بیان اینکه در بین تمام این مناظر، یک منظره تلخ و شیرین در مشهد داشتیم که از یک‌ طرف دل‌خراش بود و از یک‌ طرف جلوه عاشقانه خاصی داشت گفت: در نزدیکی نیمه‌های شب و نزدیک به سحر، مردم دل آکنده از عشق به امام زمان (عج) و مردم متدین و متعبد پناهنده به حریم مقدس امام هشتم (ع)، در حالی‌که درجه سرما زیرصفر بود و بارش برف نرم هم وجود داشت، در خیابان‌های مشرف به حرم مطهر رضوی ایستاده بودند و با چشم گریان این میلاد مسعود را به محضر مقدس امام هشتم (ع) تبریک می‌گفتند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: این منظره از این‌ جهت تلخ بود که متولیان مجبور بودند برای حفظ سلامت مردم، در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) را ببندند و مردم برای عرض تبریک ولادت حضرت مهدی (عج) به امام هشتم (ع) در خیابان، در دل سرما و زیر بارش برف نرم قرار بگیرند اما از این جهت شیرین بود که دلدادگی مردم به ولایت امام هشتم (ع) و امام زمان (عج) و عشق و عبودیت خاص مردم در شب نیمه شعبان که شب احیا بود، به این شکل جلوه پیدا کرد و این امر عشق و اعتقاد و عبودیت خاص دلدادگان حضرت امام رضا (ع) را نمایش داد.

وی ادامه داد: امیدواریم عزیزان ما در ستاد ملی مقابله با کرونا با آن اعتقادی که خودشان دارند و ایمان و عشقی که به اهل‌ بیت (ع) دارند، برای بازگشایی حرم مطهر رضوی فکر کنند، شاید با پروتکل‌های خاصی که در نظر می‌گیرند، بشود در بارگاه امام هشتم (ع) به روی شیعه باز شود و مردم از نزدیک در این عتبه مقدسه، عشق و دلدادگی خود را به حضرت امام رضا (ع) ارائه دهند.

وی گفت: آستان قدس رضوی از یک تولیت با تدبیر و مسوولان با مدیریت قوی برخوردار است که هر نوع دستورالعملی که برای این آستان از ستاد ملی مقابله با کرونا صادر شود با هر محدودیتی در حفظ فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و برقراری لوازم پیشگیری از این بیماری، بسیار لذت‌بخش است.

امام جمعه مشهد افزود: به برکت امام زمان (عج)، این بیماری در سراسر کشور رو به نزول گذاشته و در این استان و شهر مشهد نیز آمار فوتی‌ها و مبتلایان در حال کاهش است.

وی ادامه داد: امام عصر (عج) به‌ شیعیان و عاشقان خود توجه دارند و آنان را در دنیا و آخرت از چنگ بلیات و گرفتاری رها خواهند کرد، امیدواریم عنایات امام زمان (عج) از ما قطع نشود. 

به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، نماز جمعه از نهم اسفند پارسال تاکنون در شهرهای خراسان رضوی اقامه نشده است و به همین دلیل امام جمعه مشهد خطبه‌های نماز جمعه را با عنوان خطبه مکتوب منتشر می‌کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سید احمد علم الهدی مشهد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سید احمد علم الهدی مشهد ویروس کرونا سید احمد علم الهدی مشهد امام زمان امام هشتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل امام حسنی‌ها درورزشگاه آزادی اقدام جریان انقلابی بود

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی فوقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری محفل امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی اظهار کرد: اینکه ما الگوهایی را برای تجمعات سالم و شادی آفرین طراحی کنیم یکی از اقدامات و برنامه‌های مهم جریان مؤمن و انقلابی است.

وی برنامه‌هایی مانند محفل قرآن خوانی امام حسنی‌ها، محل فرآن خوانی چهارباغ، مهمانی کیلومتری غدیر و … را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه برگزاری مراسم محفل امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی باعث شد مردم در کنار رسیدگی به امور معنوی، سرگرمی سالم هم داشته باشند، اضافه کرد: این برنامه در مقایسه با برنامه‌هایی که ناسالم است و می‌تواند آینده نسل جوان ما را به خطر بیندازد، اقدام بسیار مهمی بود.

وی گفت: یکی از محاسن جشن بزرگ ورزشگاه آزادی در کنار جشن ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن (ع) همدردی با مردم فلسطین و غزه بود و نشان داد که همواره مظلومیت مردم غزه و حمایت از این مردم برای همه شهروندان ایران به غنوان یک دغدغه است.

کد خبر 6064404

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل امام حسنی‌ها درورزشگاه آزادی اقدام جریان انقلابی بود
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • راهپیمایی جمعه‌های خشم فردا در فارس
  • مراسم راهپیمایی جمعه‌های خشم در فارس برگزار می‌شود
  • یک فرزند نذر ظهور امام زمان به دنیا بیاورید!
  • محفل امام حسنی‌ها، گامی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی / دهه هشتادی‌ها را اینجا بشناسید
  • محمد غلوم: مادحین برای تولید اثر جهانی فکر کنند / امروز خیلی‌ها در دنیا فارسی یاد می‌گیرند که صحبت‌های رهبری را متوجه شوند+فیلم
  • محمد غلوم: مادحین برای تولید اثر جهانی فکر کنند / امروز خیلی‌ها در دنیا فارسی یاد می‌گیرند که صحبت‌های مقام معظم رهبری را متوجه شوند+فیلم
  • (ویدیو) یک فرزند نذر ظهور امام زمان به دنیا بیاورید
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری