Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:24:34 GMT

حمایت عمان از اعلام توافق آتش‌بس در یمن

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۷۸۴۳

حمایت عمان از اعلام توافق آتش‌بس در یمن

وزارت اموخارجه عمان در صفحه رسمی‌ رسمی خود در تویتر همچنین از تمام طرف‌های درگیر در یمن خواست برپایه این توافق، تلاش کنند با گفت‌وگو طرح‌های سیاسی را برای رسیدن به یک توافق دائمی و جامع به منظور حل بحران یمن پیش ببرند.

در ادامه این بیانیه همچنین بر حمایت عمان از تلاش‌های سازمان ملل متحد و مأموریت "مارتین گریفیث" فرستاده ویژه این سازمان که در راستای راه‌حل سیاسی جامع و با هدف برقراری صلح و آرامش در کشور یمن صورت می‌گیرد، تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمایت عمان از توافق آتش‌بس اعلام شده از سوی ائتلاف سعودی درحالی است که دولت مسقط در چندین نوبت میزبان مذاکرات جنبش انصارالله و دولت عبدربه منصورهادی رییس جمهوری مستعفی یمن بوده است.

"محمد عبدالسلام" سخنگو و رییس هیأت مذاکره کننده انصارالله در مذاکرات صلح گروه‌های یمنی در استکهلم سوئد نیز پنجشنبه شب گفت: ما خواستار آتش‌بس واقعی هستیم و توقف جنگ نمی‌تواند با آتش‌بس دو هفته‌ای صورت بگیرد.

"ترکی المالکی" سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بامداد پنجشنبه بطور رسمی از اعلام توافق آتش‌بس در یمن خبر داد و گفت که این آتش‌بس ۲ هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز قابل تمدید است.

این درحالی است که با وجود اعلام آتش‌بس از سوی ائتلاف، حملات ائتلاف سعودی به یمن ادامه دارد و دستکم از روز پنجشنبه و آغاز آتش‌بس ۲ غیر نظامی کشته شدند.

بسیاری از مقام‌های یمنی نسبت به نیت عربستان در این خصوص ابراز تردید کرده‌ و معتقدند این تاکتیک جدید است تا ائتلاف بتواند از آن برای تجدید قوا و جبران خسارت‌های اخیر خود استفاده کند.

در این راستا، "محمد البخیتی" عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن روز جمعه توقف حملات سعودی به یمن را دروغ خواند و اعلام کرد که با وجود پایبندی دولت صنعا، عملیات نظامی زمینی و هوایی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها جنبش انصارالله عمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنبش انصارالله عمان جنبش انصارالله عمان آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  مردم دیار علویان فردا جمعه هفتم اردیبهشت ماه، پس از اقامه نماز جمعه با تجمع و راهپیمایی در نقاط مختلف استان مازندران، حمایت خود را از ملت مظلوم غزه اعلام می‌کنند.

 حجت‌الاسلام اصغری رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مازندران از تمام مردم استان برای شرکت در راهپیمایی حمایت از مردم غزه و فلسطین دعوت کرد.

این مراسم در مرکز مازندران از مصلای جمعه به سمت میدان ساعت برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است
  • ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران
  • ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • انصارالله: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • انصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • (تصاویر) ضیافت شام رئیس امارات به افتخار سلطان عمان
  • درخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل