Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی، محمد علیخانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه فرمانداری به افزایش 25درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها ایراد گرفته و آن را به شورای شهر تهران بازگردانده است به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: اعتراضی از سوی فرمانداری تهران درباره افزایش 25درصدی نرخ کرایه تاکسی به شورا ارسال نشده و مشکلی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در میان کارگران و نیروهایی که در صف مقدم فعالیت می‌کنند بیشتر است اما گفته می‌شود تجهیزات و امکانات کافی ندارند، اظهار کرد: تامین امکاناتی مثل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده برعهده پیمانکاران است و اگر پیمانکاری مسوولیت خود را به خوبی انجام نمی‌دهد شهرداری ضمن تذکر خود باید با قبول مسوولیت این کار را انجام داده و قطعا پیگیری کند. 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شنیده‌ام برخی کارگران پسماند مجهز نیستند، گفت: اگر چنین مواردی وجود داشته باشد قطعا شورا و شهرداری نباید نسبت به آن بی تفاوت باشند در عین حال باید بررسی شود که اگر تجهیزات تامین می‌شود، کارگران لزوما از آن استفاده می‌کنند یا نه.

این عضو شورای شهر تهران گفت که؛ اگر گزارش و یا شکایتی در این زمینه به ما برسد قطعا پیگیری خواهیم کرد. 

او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه از تمام کارگران و نیروهایی که بیشترین تماس را با شهروندان و سطوح دارند، غربالگری صورت نمی‌گیرد، گفت: در گزارشی که مدیرعامل شرکت شهر سالم ارائه داد گفته شد که بنا دارد تا 300هزار بار نیروهای شهرداری را غربالگری گند اما اگر مشخص شود تبعیضی در اینباره اتفاق افتاده قطعا برخورد می‌شود. 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهرتهران در نهایت اما در واکنش به اجرای طرح ترافیک از فردا گفت: معتقدم تبعات اجرای طرح ترافیک از اجرا نکردن آن، به ویژه در اینروزها که شیوع کرونا گسترده نیز هست، بیشتر است و  به صلاح نیست و نباید مردم را به استفاده از اتوبوس و مترو سوق دهیم. 

او ادامه داد: اگر فرض کنیم در یک قطار 300 صندلی وجود دارد که همه آن‌ها پر می‌شود به اضافه اینکه حداقل 300 نفر نیز می‌ایستند، تجمعشان از یک مسجد هم بیشتر می‌شود. آنوقت ما مسجد را تعطیل کرده‌ایم و مترو و اتوبوس را نه.

علیخانی تاکید کرد: حالا که بنا است از فردا طرح ترافیک اجرا شود و قطعا تجمع مترو و اتوبوس هم بیشتر می‌شود باید استفاده از ماسک را در وسایل حمل و نقل عمومی اجباری کنند. به این نحو که افراد بدون ماسک وارد مترو نشوند و درکنار ایستگاه‌های اتوبوس نیز جایگاهی قرار داده شود که این موارد را کنترل کنند و اگر کسی هم ماسک ندارد به او ماسک داده شود. 

او ادامه داد: دولت مدام می‌گوید کمک می‌کنیم اما به کسی که چیزی نداده و ما و مردم هم چیزی ندیدیم، حداقل می‌تواند برای مسافران حمل و نقل عمومی ماسک تامین کند. حالا که رییس جمهوری می‌گوید تا پایان سال درگیر این ویروسیم حداقل به این نحو حافظ جان مردم باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تاکسی حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران محمد علیخانی شورای شهر حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !

به گزارش پارس نیوز ، شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به ماده ۱۵ لایحه نرخ تاکسی ۱۴۰۳ گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در خصوص نرخ کرایه تاکسی‌ها به سامانه ۱۳۷ پلاس گزارش دهند.

وی در ادامه افزود: بهتر است شهروندان عزیز برای حصول نتیجه موردنظر و همچنین سهولت کار، پرداخت‌ها را الکترونیکی انجام دهند و با اسکن QR کد روی شیشه تاکسی‌ها و اطلاع از نرخ کرایه‌ها، از طریق اپلیکیشن شهرزاد، کرایه را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه امسال میانگین افزایش نرخ کرایه‌ها ۴۵ درصد است. این رقم در سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به سال ۱۴۰۱ همین مقدار افزایش داشت.

سرپرست سازمان تاکسیرانی در خصوص روند نوسازی‌ها هم گفت: امسال هم تسهیلات نوسازی ناوگان شرایط مناسبی دارد و درصدد افزایش سقف تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید هستیم تا تاکسیرانان کارمزد پایین‌تر و اقساط با زمان بیشتر داشته باشند و خیال‌شان از جایگزینی راحت باشد. همچنین برقی‌سازی ناوگان هم در دست اقدام است و به‌زودی فراخوان‌هایش اعلام خواهد شد.

منبع : مهر

دیگر خبرها

  • اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !
  • نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از اردیبهشت‌ماه تغییر نمی‌کند
  • نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم‌آباد روی میز فرمانداری
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه