Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ثبت ۲۵۳.۳ میلی‌متر بارش در ۲۰۰ روز نخست سال آبی جاری، رشدی ۲۶ درصدی در میزان بارش‌ها نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت به ثبت رسیده است.

قدس آنلاین؛ بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از آغاز سال آبی جاری (اول مهر ۹۸) تا بیست و یکم فروردین ۹۹ (۲۰۰ روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر ۲۵۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلی‌متر است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۰۱.۶ میلی‌متر) ۲۶ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۲۹۰.۶ میلی‌متر) کاهشی ۱۳درصدی را نشان می‌دهد.

جدول زیر، وضعیت بارندگی تجمعی حوضه‌های آبریز درجه یک کشور از اول مهر تا ساعت ۱۸:۳۰ روز بیست و یکم فروردین سال آبی ۹۹ ــ ۹۸ را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بارش باران سیل آبگرفتگی سامانه بارشی میلی متر سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹۰ درصدی امدادرسانی به حوادث در ایلام

                                                                       

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حمزه محمدی مقدم اظهار داشت: در ۲ سال گذشته نجات گران هلال احمر به ۸۴۷ حادثه مختلف امدادرسانی کرده که نسبت به مدت مشابه در این بازه زمانی بیش از ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۳۰ درصد عملیات‌های امداد و نجات، ۹۰ درصد انتقال مصدومین به مراکز درمانی و ۶۳ درصد تیم‌های عملیاتی اعزام شده به حوادث نیز افزایش یافته است.

محمدی مقدم با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات زیرساختی مهمی با هدف تسهیل خدمت رسانی به مردم در هلال‌احمر استان انجام شده که بسیار چشمگیر و در دولت‌های گذشته کم سابقه بوده است، یادآور شد: از جمله این اقدامات تاسیس سه شعبه هلال احمر در شهرستان‌های بدره، هلیلان و چوار، احداث ۲ پایگاه امداد و نجات در پایانه مرزی مهران و سه راهی کارزان شهرستان سیروان، توسعه و تجهیز داروخانه جمعیت هلال احمر استان ایلام، احداث ۲ پروژه انبار امدادی شهرستان سیروان و انبار امدادی شماره ۲ حوزه معاونت امداد و نجات، احداث پروژه‌های مرکز تخصصی و فوق تخصصی هلال ایلام، خاکبرداری زمین پایگاه امداد و نجات کل سفید دره شهر، خاکبرداری زمین سایت اداری جمعیت هلال احمر شهرستان بدره، فاز دوم تکمیل اردوگاه امدادی آموزشی شهرستان ایوان و فاز تکمیلی مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام تاکید کرد: عملکرد اعتبار ملی جمعیت هلال‌احمر استان ایلام در ۲ سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل رشد ۴۵۰ درصدی و اعتبارات استانی نیز رشد ۹۰۰ درصدی داشته است.

محمدی همچنین در خصوص عملکرد درآمد‌های داخلی جمعیت هلال‌احمر استان ایلام گفت: درآمد داخلی در دو سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی از افزایش ۳۹ درصدی خدمات درمانی و دارویی در دو ساله دولت سیزدهم خبر داد و ادامه داد: در طی ۲ سال گذشته بیش از ۸۷ هزار و ۷۵۰ نفر از انواع خدمات درمانی و دارویی مرکز جامع توانبخشی و داروخانه جمعیت هلال احمر استان ایلام بهره‌مند شدند که نسب به مدت مشابه دو سال گذشته ۳۹ درصد افزایش یافته است.

محمدی مقدم از افزایش ۱۸۰ درصدی ایجاد خانه‌های هلال در استان ایلام خبر داد و گفت: خانه‌های هلال با ارائه آموزش‌های امدادی و اصول ارائه خدمات داوطلبانه به همگان به ویژه جوانان، جذب و سازماندهی اعضا به منظور ارائه خدمات داوطلبی به نیازمندان در شرایط عادی و بحرانی، در سطح محلات شهری و روستا‌ها تشکیل می‌شوند که دو سال گذشته ۸۴ خانه هلال در مناطق شهری و روستایی استان ایجاد شده که میزان رشد خانه‌های هلال استان چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی نسبت به مدت مشابه دو سال قبل افزایش ۱۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام اعلام کرد: در حوزه آموزش نیز در ۲ سال گذشته بیش از سه هزار دوره آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه، عمومی، تخصصی و ضمن خدمت کارکنان در هلال‌احمر استان برگزار شده که بیش از ۱۴۶ هزار نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند و میزان این دوره‌های آموزشی نسبت به مدت مشابه قبل افزایش ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.

محمدی مقدم از ۹۰ میلیارد ریال مساعدت و کمک هزینه درمان به ۴۵۰۰ نفر از بیماران نیازمند، محروم و خاص در دو سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت ۲۴ میلیارد ریال وام بلاعوض خدمات حمایتی و درمانی به مددجویان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه دوسال گذشته رشد ۷۳ درصدی، در اجرای کاروان‌های سلامت در مناطق محروم در همین مدت ۸۷ کاروان سلامت با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال و بهره وری ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر انجام شده و رشد ۹۳ درصدی، در طرح حامیان سلامت رشد ۳۵ درصدی، در طرح نیابت رشد ۱۱۶ درصدی، در طرح حمایت ماندگار رشد ۱۸ درصدی، در طرح هلال رحمت رشد ۷۸ درصدی، در طرح ارمغان مهر رشد ۱۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه دو سال قبل نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حوزه جوانان در دوسال گذشته در اجرای طرح‌های ملی نوروزی و شوق رویش با برپایی ۱۷ پست به بیش از ۱۳۰ هزار نفر و در طرح شوق رویش نیز به ۳۰ هزار نفر خدمت رسانی، رشد ۴۶ درصدی، تعداد کانون‌های فعال دانشجویی، دانش آموزی، غنچه‌های هلال، تعداد برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌های برگزار شده در حوزه جوانان و عضو گیری در رده‌های سنی جوانان و دانش آموزان رشد ۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه گذشته داشته است.

دیگر خبرها

  • برف بهاری مصداق تغییر اقلیم/بارش‌های اخیر شدت خشکسالی در کشور را کاهش نداد  
  • بارش چشمگیری برای کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود
  • افزایش ۹۰ درصدی امدادرسانی به حوادث در ایلام
  • فعلا خبری از بارش‌های چشمگیر در کرمانشاه نیست/ رشد ۱۶ درصدی بارش‌ها
  • از کاهش ۵۰ درصدی بارندگی در استان کرمان تا آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش‌رو
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش‌های اردبیل طی سامانه اخیر
  • میزان بارش باران در تربت‌حیدریه ۴۸ درصد افزایش یافت
  • کاهش ۴.۴ درصدی میانگین بارش‌های سال زراعی ۱۴۰۲ در لرستان
  • ۴۳۳ میلی متر بارندگی سال آبی جاری در مازندران ثبت شد
  • بدترین وضعیت آبی در این استان