Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زمان بازگشایی مدارس به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی دارد، اظهار کرد: با توجه به آموزش ۸۵ درصد دروس، آموزش و پرورش آمادگی دارد تا سال تحصیلی در صورت ادامه روند تعطیلی مدارس به اتمام برساند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهرزاد حمیدی، با تشریح سیاست‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در ایام تعطیلی کرونا پرداخت و از خانواده‌ها خواست که در هنگام تماشای تلویزیون و کارهای خانه، فعالیت حرکتی داشته باشند و نرمش و ورزش را فراموش نکنند تا  باعث افزایش نشاط خانواده‌ و افزایش ایمنی بدن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشکر از معلمان کشور که چند روز پس از آغاز تعطیلات کرونایی به آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی پرداختند و در جهاد آموزشی شرکت کردند، گفت: از ۵ اسفند مدارس تعطیل شدند و از همان زمان پیگیری آموزش‌ها با صدا و سیما آغاز شد و از ۱۰ اسفند اولین کلاس‌های آموزشی پخش شد و شبکه‌های دیگر نیز وارد شدند.

تولید ۵۳ هزار ماسک در هنرستان‌های کشور

حمیدی افزود: ۹۰ درصد دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش‌های تلویزیونی و مجازی معلمان قرار داشتند، البته قبل از ورود کرونا به کشور۷۰ درصد محتوای آموزشی به دانش‌آموزان آموزش داده شده بود واکنون بیش از۸۰ درصد محتوا آموزش داده شده است و در برخی دروس این عدد به ۸۵ درصد می‌رسد؛ در پایه دوازدهم نیز ۹۰ درصد محتواها آموزش داده شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اطلاعات سامانه رصد اظهار کرد: از ۱۰۷ هزار مدرسه کشور، فعالیت آموزشی در ۹۷ هزار مدرسه جریان دارد؛ ضمن اینکه هنرآموزان و هنرجویان هنرستان‌های کشور، روزانه ۵۳ هزار ماسک تولید می‌کنند.

مشارکت ۱ میلیون ۵۰۰ هزار سفیر سلامت در «پویش در خانه بمانیم»

وی درباره فعالیت مراقبان بهداشت مدارس گفت: «پویش در خانه بمانیم» راه اندازی شد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفیر سلامت مشارکت دارند، ۲۵۰ هزار اثر از دانش‌آموزان دریافت شده است و برخی مراقبان سلامت نیز به مجموعه مدافعان سلامت پیوستند.

حمیدی درباره فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان در ایام ماندن در خانه گفت: همکاری خوبی در صداوسیما داشتیم و برنامه‌هایی تولید شد؛ امروز سازمان بهداشت جهانی می‌گوید اگر ورزش کنید ایمنی بدن بالاتر می‌رود، استرس کاهش می‌یابد و روابط خانوادگی استحکام پیدا می‌کند بنابراین اکنون ۳۳ هزار دبیر تربیت‌بدنی، فعالیت‌های ورزشی در خانه را طراحی می‌کنند و پیشنهادات خود را به دبیرخانه استان می‌دهند، بهترین طرح‌ها به دبیرخانه مرکزی می‌آید و برای پخش در تلویزیون آماده می‌شود.

زمان بازگشایی مدارس به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی دارد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت سال تحصیلی و زمان احتمالی بازگشایی مدارس گفت: این موضوع بستگی به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد و در این راستا چند سناریو پیش‌بینی کردیم؛ ما بر مبنای اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم‌گیری می‌کنیم و برای همه حالت‌ها آمادگی داریم. در حال حاضر ۸۵ درصد محتوای دروس آموزش داده شده است، و حتی اگر روند تعطیلی ادامه پیدا کرد، این آمادگی را داریم که سال تحصیلی را به اتمام برسانیم و امتحانات را برگزار کنیم و در نیمه اول شهریور، ۱۵ شهریور دوباره مدارس را بازگشایی و ۱۰ درصد دیگر را جبران کنیم.

حمیدی افزود: بیش از۹۰ درصد دانش‌آموزان به آموزش‌های تلویزیونی و اینترنتی دسترسی دارند و مابقی که این دسترستی را ندارند، راهنمای تعلیماتی با بسته‌های آموزشی پوشش می‌دهند

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدارس بازگشایی مدارس کرونا ویروس کرونا کرونا در ایران نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا تربیت بدنی و سلامت بازگشایی مدارس آموزش داده شده آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۴۱۷۰ نیروی بهداشت و مراقب سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، صادق ستاری‌فرد اظهار کرد: مکمل یاری و بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان به صورت جدی در حال انجام و غربالگری سلامت و هنجاریابی دانش آموزان به عنوان امری مهم باید پیگیری شود.

وی افزود: در حوزه تربیت بدنی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست محیطی ارائه می‌شود، همچنین با همکاری جمعیت هلال احمر طرح دادرس و ماهر و به عبارتی آموزش کمک‌های اولیه و کمک‌های امدادی به دانش آموزان و خانواده‌ها ارائه می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جایگاه حوزه سلامت در برنامه درسی بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: امید است که با بازنگری برنامه درس ملی، بخشی از برنامه درسی هفتگی به سلامت و بهداشت دانش‌آموزان اختصاص یابد و این کار نیازمند توجه جدی است.

ستاری‌فرد ادامه داد: امیدواریم در شورای عالی آموزش و پرورش این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا ظرفیت‌هایی برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر گرفته شود، باید از ظرفیت‌های مدرسه در پیشبرد سلامت دانش آموزان استفاده کنیم.

وی با اشاره به استخدام ۴۱۷۰ نیروی بهداشت و مراقب سلامت گفت: آزمون مذکور چهاردهم اردیبهشت برگزار و این افراد، مهر راهی مدارس می‌شوند.

کد خبر 746667

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان خوی
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • اجرای برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق 
  • دانش‌آموزان سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند