Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 1972 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شده اند.
به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری آریا، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه روند بهبود یافتگان بیماران کرونا سرعت بالایی گرفته است، گفت: از دیروز تا امروز 22 فروردین 1972 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر جانپور افزود: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 68192 نفر رسیده است و متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 122 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند.
وی افزود: تاکنون 4232 نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.
جهانپور گفت: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته است و تاکنون 35465 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و 3969 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی افزود: تاکنون 242 هزار و 568 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است.

جزئیات اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از فردا در استان تهران
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران با اشاره به حضور دوم سوم کارکنان دستگاه های اجرایی از ساعت 7 تا 14 از روز شنبه 23 فروردین به تشریح جزئیات طرح فاصله گذاری هوشمند در استان تهران پرداخت.
غلامرضا عباس پاشا با اشاره به اجرای مرحله جدید طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار داشت: بخشنامه شماره 10934 مورخ 19 فروردین ماه سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و آغاز مرحله فاصله گذاری هوشمند و بند 14 مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اجرایی می شود.
وی ادامه داد: براساس این بخشنامه کلیه دستگاه های اجرایی موظفند از تاریخ 23 فروردین 99 ترتیبی اتخاذ کنند تا با تشخیص بالاترین مقام مسئول، ارائه خدمات مطلوب به ارباب رجوع با حضور دو سوم کارکنان انجام شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران عنوان کرد: به منظور کاهش حضور کارکنان در محیط اداری، مقرر شده تا یک سوم کارکنان وظایف خود را به صورت دورکاری انجام دهند و در صورت عدم امکان انجام وظایف به صورت دورکاری با اعطای مرخصی به صورت نوبت بندی با اولویت بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنان آسیب پذیر به ترتیب اقدام شود.
پاشا با بیان اینکه ساعت کار کارکنان تا اطلاع ثانوی در استان تهران از ساعت 7 تا 14 خواهد بود، افزود: شهرستانهای استان نیز همانند روال گذشته در روزهای پنجشنبه از ساعت 7 تا 13 در محل کار خود حاضر خواهند بود.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، پاشا همچنین تاکید کرد: با رعایت کلیه پروتکل های اصول بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت مقابله با ویروس کرونا، حداکثر برنامه ریزی و تمهیدات لازم در راستای حفظ سرمایه انسانی به منظور پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس به عمل آید.

اطلاعیه شماره یک درباره طرح فاصله‌گذاری هوشمند
کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا موارد مهمی از طرح فاصله‌گذاری هوشمند منتشر کرد.
اطلاعیه شماره یک درباره طرح فاصله‌گذاری هوشمندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ستاد ملی مقابله با کرونا‏، کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا موارد مهمی از طرح فاصله‌گذاری هوشمند را که از 23 فرودین در استان‌های کشور و از 30 فروردین در تهران به اجرا در می‌آید، منتشر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: ضمن تشکر از همکاری و مشارکت مردم عزیز ایران در اجرای طرح فاصله ‎گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کووید 19 و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد طرح فاصله‌گذاری هوشمند، موارد زیر را به اطلاع عموم می‎رساند:
1- با توجه به ماهیت گسترش و قابلیت بیماری کووید 19 (کرونا) فاصله گذاری اجتماعی مهم‌ترین راهکار کنترل همه‌گیری این بیماری است و رعایت این فاصله تا زمانی که بیماری در جامعه در چرخش باشد ضروری است و با عنایت به اینکه می‌تواند تا 95 درصد مانع از شیوع گردد، باید ادامه یابد.
2- طرح فاصله‌گذاری هوشمند ادامه طرح فاصله‎ گذاری اجتماعی است که از اسفند ماه همزمان با شیوع بیماری کرونا در ایران اجرا شده و در این مرحله، صرفا مشاغل «غیر پر ریسک» همراه با التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از 23 فرودین در استان‌های کشور و از 30 فروردین در تهران مجوز فعالیت پیدا می‌کنند.
3- سیاست کلی و راهبرد عمومی ستاد ملی مقابله با کرونا، همچنان استمرار اصل «در خانه بمانیم» است و خروج از منزل تنها در صورت اضطرار – بصورت بسیار محدود با رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی- برای مقابله با کرونا ممکن است.
4- بخش‌های تولیدی – اصناف و مشاغل مشخص شده در طرح برای خدمت رسانی به مردم نیز با اجرای دستورالعمل‌های تخصصی و عمومی بهداشتی مصوب و ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امکان فعالیت کسب و کار خواهند داشت.
5- با تلاش مستمر و هماهنگی بین اتاق بازرگانی و اصناف و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل‌های بهداشت صنوف و کسب و کار‌ها تدوین و طی روز‌های آینده در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و هر گونه فعالیت صنفی منوط به اجرای این دستورالعمل‌ها خواهد بود.
6- براساس برنامه ریزی انجام شده کلیه صنوف موظف به ثبت ‎نام و اخذ تعهد از صاحبان کارگاه ‎ها و صنوف در سایت وزات بهداشت (مبنی بر رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی) خواهد بود و پس از دریافت کد مجوز فعالیت صادر خواهد شد.
7- با اجرای این طرح، تعطیلی‎های پایه (شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، ورزشگاه ها، مراکز فرهنگی، هنری، مشاغل پرریسک و …) و همچنین ممنوعیت تردد‌های بین استانی، تا اطلاع بعدی ادامه خواهد یافت.
8- مراکز اداری نیز از 23 فروردین با رعایت اصول بهداشتی، به جای یک سوم، با دو سوم کارمندان خود فعال خواهند شد و ساعت کاری از 7 صبح تا 14 خواهد بود.

اصناف بدون مجوز وزارت بهداشت اجازه بازگشایی ندارند
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه اصناف و مراکز صنعتی از فردا باید با ثبت نام در سایت وزارت بهداشت و امضای تعهدنامه مجوز بازگشایی بگیرند در غیر این صورت فعالیت آنها غیرقانونی است.
محسن فرهادی روز جمعه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت، برگزار شد، تصریح کرد: از روز شنبه 23 فروردین در همه استانهای کشور گام دوم فاصله گذاری اجتماعی با رعایت الزامات سلامت محیط کار در واحدهای صنفی اجرا می شود البته در تهران با توجه به شرایط جمعیت از روز 30 فروردین این برنامه اجرا می شود.
وی گفت: از فردا صبح همه مالکان، مدیران و متصدیان واحدهای صنفی و صنعتی، مثلا مسئول نانوایی نه کارگران آن، باید به سایت وزارت بهداشت، به آدرس salamat.gov.ir مراجعه کنند و اطلاعات خودشان را شامل کد ملی، آدرس و مشخصات واحد صنفی و صنعتی وارد کنند و تعهد دهند که مقررات بهداشتی را رعایت می کنند و می توانند با رعایت شرایط بهداشتی فعالیت خودشان را منطبق کنند.
فرهادی افزود: فاصله گذاری اجتماعی یعنی واحد صنفی یا صنعتی در راستای ارائه خدمت هم باید سلامت خود و مشتریان را تامین کند و هم فعالیت اقتصادی خودش را انجام دهد.
وی ادامه داد: گام دوم فاصله گذاری اجتماعی زمانی موفق می شود که تمام کسانی که ذی نفع هستند یعنی همه خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان و آحاد مردم مشارکت داشته باشند. در این صورت می توانیم موفقیت این برنامه را در ریشه کنی کرونا محقق کنیم.
فرهادی گفت: در این برنامه همه دستگاههای دولتی، بخش خصوصی برای تدوین این برنامه همکاری خوبی داشتند. امیدوارم در اجرای این برنامه هم این همکاری ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: هیچ جای دنیا نمی توانند 24 ساعته نظارت داشته باشیم مگر اینکه خود مردم الزامات بهداشتی را رعایت کنند. این طرح با مشارکت اتاق اصناف و آنها در کنار هماران ما در وزارت بهداشت در صف اول هستند. سازمان تعزیزات، نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی مشارکت دارند ولی شرایط اساسی در گروه همکاری واحدهای صنفی و صنعتی است.
وی گفت: با ثبت نام اصناف و مراکز صنعتی در سایت وزارت بهداشت می توانند مجوز فعالیت بگیرند در غیر این صورت مجوز فعالیت نخواهند داشت.
فرهادی افزود: اگر کسی ثبت نام نکند از فعالیت آن جلوگیری می شود. بازرسان نیروی انتظامی، تعزیرات، وزارت بهداشت و بازرسان بخش خصوصی بر کار اصناف و واحدهای صنعتی نظارت دارند، خیلی قصد پلمب و تعطیل جایی را نداریم.
وی درباره انتقال کرونا از طریق آب گفت: امکان حضور ویروس در آب هست. باید در تصفیه خانه ها پروتکل مراکز آب و فاضلاب رعایت شود و اصول تصفیه آب و دفع بهداشتی فاضلاب در نظر گرفته شود. با توجه به حساسیت آب شرب در پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت آمده است که میزان کلر در تصفیه خانه ها باید از نیم درصد به 8 دهم درصد افزایش یابد در این صورت ویروس کرونا یا کاملا از بین می رود یا غیر فعال می شود بنابراین از نظر آب شرب تصفیه شده نگرانی وجود ندارد. پروتکل دفع بهداشتی فاضلاب نیز ابلاغ شده و اجرا می شود.

مخالفت وزارت بهداشت با اجرای طرح ترافیک در تهران
فرهادی درباره اجرای طرح ترافیک در گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: در ستاد ملی کرونا وزارت بهداشت مخالفت خود را با اجرای طرح ترافیک در تهران اعلام کرده است زیرا اگر این طرح اجرا شود مردم برای تردد و رفتن سر کار مجبورند یا از تاکسی استفاده کنند، یا اتوبوس یا مترو که در همه آنها احتمال انتقال ویروس وجود دارد.
وی افزود: در مورد تاکسی ها ابلاغ شده است که در صندلی عقب پیش از دو نفر نمی توانند سوار کنند، اتوبوس ها نیز باید با نصف ظرفیت و با رعایت فاصله در نشستن صندلی ها فعالیت کنند و در متروها هم فرد ایستاده ای نباشد و در صندلی ها فاصله نیم تا یک متری رعایت شود. اجرای این پروتکل ها موجب صف می شود بنابراین از شهرداری خواسته ایم فعلا طرح ترافیک را اجرا نکند و فکر هم نمی کنیم از فردا اجرای طرح ترافیک در تهران شدنی باشد.

تاکید رئیس‌جمهور بر تسریع در روند اجرای طرح اعتبار یک میلیون تومانی
رئیس‌جمهور در گفت و گو با رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد ؛ روند اختصاص اعتبار یک میلیون تومانی برای هر خانواده یارانه‌بگیر تسریع یابد.
رئیس‌جمهور در این گفت وگو بر تسریع در اجرای طرح اعتبار یک میلیون تومانی برای هر خانواده یارانه‌بگیر در اردیبهشت تاکید کرد.
دکتر حسن روحانی با اشاره به برنامه‌های دولت برای کاستن از عوارض اقتصادی ناشی از توقف برخی کسب و کارها در دوران کرونا و تاکید بر این موضوع در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تسریع در اجرای پیشبرد طرح‌های حمایتی دولت از اقشار آسیب‌پذیر را خواستار شد.
دکتر محمدباقر نوبخت نیز در این گفت و گو از روند اجرای این طرح و همچنین طرح‌های عمرانی که ضروری است  تا پایان سال 99 به پایان برسند گزارش داد.

آمادگی اتمام سال تحصیلی در صورت ادامه تعطیلی مدارس
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به آموزش 85 درصد دروس، آموزش و پرورش آمادگی دارد تا سال تحصیلی را به اتمام برساند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش امروز در برنامه "صبح و نشاط" شبکه سه سیما گفت: با توجه به آموزش 85 درصد دروس، آموزش و پرورش آمادگی دارد تا سال تحصیلی در صورت ادامه روند تعطیلی مدارس به اتمام برساند.
 مهرزاد حمیدی با تشریح سیاست‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در ایام تعطیلی کرونا پرداخت و از خانواده‌ها خواست که در هنگام تماشای تلویزیون و کار‌های خانه، فعالیت حرکتی داشته باشند و نرمش و ورزش را فراموش نکنند تا باعث افزایش نشاط خانواده و افزایش ایمنی بدن شود.
وی با تشکر از معلمان کشور که چند روز پس از آغاز تعطیلات کرونایی به آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی پرداختند و در جهاد آموزشی شرکت کردند، گفت: از 5اسفند مدارس تعطیل شدند و از همان زمان پیگیری آموزش‌ها با صدا و سیما آغاز شد و از 10اسفند اولین کلاس‌های آموزشی پخش شد و شبکه‌های دیگر نیز وارد شدند.

تولید 53هزار ماسک در هنرستان‌های کشور
حمیدی افزود: 90درصد دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش‌های تلویزیونی و مجازی معلمان قرار داشتند، البته قبل از ورود کرونا به کشور 70 درصد محتوای آموزشی به دانش‌آموزان آموزش داده شده بود واکنون بیش از80درصد محتوا آموزش داده شده است و در برخی دروس این عدد به 85 درصد می‌رسد؛ در پایه دوازدهم نیز 90 درصد محتوا‌ها آموزش داده شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اطلاعات سامانه رصد اظهار کرد: از 107هزار مدرسه کشور، فعالیت آموزشی در 97هزار مدرسه جریان دارد؛ ضمن اینکه هنرآموزان و هنرجویان هنرستان‌های کشور، روزانه 53هزار ماسک تولید می‌کنند.

مشارکت 1میلیون 500هزار سفیر سلامت در «پویش در خانه بمانیم»
وی درباره فعالیت مراقبان بهداشت مدارس گفت: «پویش در خانه بمانیم» راه اندازی شد و یک میلیون و 500 هزار سفیر سلامت مشارکت دارند، 250هزار اثر از دانش‌آموزان دریافت شده است و برخی مراقبان سلامت نیز به مجموعه مدافعان سلامت پیوستند.
حمیدی درباره فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان در ایام ماندن در خانه گفت: همکاری خوبی در صداوسیما داشتیم و برنامه‌هایی تولید شد؛ امروز سازمان بهداشت جهانی می‌گوید اگر ورزش کنید ایمنی بدن بالاتر می‌رود، استرس کاهش می‌یابد و روابط خانوادگی استحکام پیدا می‌کند بنابراین اکنون 33هزار دبیر تربیت‌بدنی، فعالیت‌های ورزشی در خانه را طراحی می‌کنند و پیشنهادات خود را به دبیرخانه استان می‌دهند، بهترین طرح‌ها به دبیرخانه مرکزی می‌آید و برای پخش در تلویزیون آماده می‌شود.

زمان بازگشایی مدارس به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی دارد
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت سال تحصیلی و زمان احتمالی بازگشایی مدارس گفت: این موضوع بستگی به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد و در این راستا چند سناریو پیش‌بینی کردیم؛ ما بر مبنای اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم‌گیری می‌کنیم و برای همه حالت‌ها آمادگی داریم. در حال حاضر 85 درصد محتوای دروس آموزش داده شده است، و حتی اگر روند تعطیلی ادامه پیدا کرد، این آمادگی را داریم که سال تحصیلی را به اتمام برسانیم و امتحانات را برگزار کنیم و در نیمه اول شهریور، 15 شهریور دوباره مدارس را بازگشایی و 10 درصد دیگر را جبران کنیم.
حمیدی افزود: بیش از90درصد دانش‌آموزان به آموزش‌های تلویزیونی و اینترنتی دسترسی دارند و مابقی که این دسترستی را ندارند، راهنمای تعلیماتی با بسته‌های آموزشی پوشش می‌دهند.

وزارت دفاع ‌ماسک‌های فیلتردار پیشرفته یونی ‌را برای نخستین بار ‌تولید کرد
متخصصان صنعت دفاعی موفق شدند برای نخستین بار و با تلاش و همت جهادی، به فناوری ساخت و تولید فیلترهای پیشرفته یونی برای ماسک‌های جدید دست یابند.
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی و افتتاح خط تولید انبوه ماسک‌های فیلتر‌دار پیشرفته یونی با تبریک نیمه شعبان به مردم عزیز ایران و قدردانی از تلاش مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: متخصصان جوان وزارت دفاع برای رفع دغدغه مقابله با ویروس کرونا پس از یک دوره تحقیقات پژوهشی و با بهره‌گیری از علوم و دانش متخصصان داخلی موفق شدند برای اولین بار به تکنولوژی ساخت ماسک‌های پیشرفته با فیلترهای یونی و کریستالی دست یابند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: این نوع ماسک با تمامی مدل‌های قبلی به لحاظ فیلتر متفاوت بوده و از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و ضمن جلوگیری قابل توجه از ورود ویروس به محیط تنفسی، با تعبیه تکنولوژی یونی و کریستالی در ساختار فیلتر این ماسک‌ها، موجب خواهد شد تا استفاده‌کنندگان بسیار راحت‌تر بتوانند در مدت زمان طولانی‌تر تنفس کرده و افراد بیماری که دارای مشکلات تنفسی و ریوی هستند به دلیل مواد آغشته یونی به کار رفته در این نوع ماسک‌های فیلتردار، با کم کردن التهابات ، از تنفس بسیار راحت‌تر و آسوده‌تری برخوردار شوند به گونه‌ای که با نصب این ماسک‌ها برای انجام فعالیت‌های اجتماعی با مشکل مواجه نخواهند شد.
وی با بیان اینکه ماسک‌های موجود در بازار نیاز به شست‌وشو‌ و ضد‌عفونی مداوم دارند، ابراز داشت: این نوع ماسک‌های مجهز به فیلترهای پیشرفته یونی، به دلیل توانایی جلوگیری قابل توجه از ورود ویروس و قابلیت مقابله با آن، نیاز به شست‌وشو و احیا مجدد در مدت حداقل50 ساعت استفاده به صورت مستمر را نداشته و قابل بهره‌برداری طولانی مدت از ماسک خواهند بود.
وزیر دفاع از قیمت پایین این نوع ماسک‌ها و امکان تولید انبوه با سرعت 100 هزار ماسک به صورت روزانه خبر داد و گفت: پس از یک ماه تولید این فیلتر پیشرفته، وزارت دفاع توانایی تولید 500 هزار ماسک در روز برای رفع نیاز جامعه را دارد.
امیر سرتیپ حاتمی یادآور شد: تولید ماسک‌های پیشرفته با فیلتر‌های یونی و کریستالی برای نخستین بار در کشورمان صورت گرفته و نمونه خارجی هم ندارد و تمام فناوری بومی آن در اختیار وزارت دفاع است.
وزیر دفاع همچنین تصریح کرد: پس از شیوع این ویروس در کشور، متخصصان صنعت دفاعی نیز در کنار مردم عزیز ایران بودند و با تلاش شبانه‌روزی در گام نخست موفق شدند کیت تشخیص کرونا و دوربین‌های هوشمند حرارتی تعیین دمای بدن را تولید و آن را در اختیار حوزه درمان کشور قرار دهند.
امیر سرتیپ حاتمی در پایان ‌‌با بیان اینکه وزارت دفاع در سال جهش تولید و برای مقابله با این ویروس همواره در کنار مردم بوده و درد و رنج مردم را از خود می‌داند، تاکید کرد: این قول را به مردم عزیزمان می‌دهیم که دانشمندان وزارت دفاع در کنار پزشکان و پرستاران و کادر درمانی متعهد به صورت شبانه‌روزی در این عرصه در حال تلاش و فعالیت هستند.

آغاز رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به نواحی بسیج در کل کشور ابلاغ شد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با ابلاغ رسمی آغاز رزمایش «کمک مومنانه» به فرماندهان بسیج سراسر کشور گفت: مرحله اول این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود.
سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، صبح امروز(جمعه 22 فروردین) از طریق ویدئوکنفرانس با فرماندهان نواحی 32گانه بسیج در سراسر کشور ارتباط برقرار کرد.
وی با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد منجی عالم بشریت، بیانات روز گذشته رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت ایجاد رزمایش گسترده مواسات در ماه مبارک رمضان برای یاری رساندن به افراد کم‌بضاعت را یادآور شد و گفت: همان‌طور که روز گذشته و از طریق اتوماسیون ابلاغ شد، سازمان بسیج در نظر دارد با محوریت 54 هزار پایگاه در کل کشور، رزمایش سراسری «کمک مومنانه» را برگزار کند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با ابلاغ رسمی آغاز رزمایش کمک مومنانه به فرماندهان بسیج سراسر کشور با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) افزود: فاز نخست این رزمایش از روز شنبه(23 فروردین) آغاز می‌شود، مرحله اول این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود و پس از آن، مراحل بعدی ادامه خواهد شد.

سپاه 313 میلیون متر مربع از نقاط پرتردد کشور را گندزدایی کرد
معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه با بیان اینکه تا کنون چیزی حدود 313 میلیون مترمربع را در سطح کشور گندزدایی کرده‌ایم، گفت: امروز هم هرجایی لازم باشد مجموعه عملیات سپاه آمادگی ضدعفونی‌سازی آن را دارد.
سردار احمد عبداللهی معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگویی تلویزیونی با بیان اینکه از ابتدای شروع بیماری کرونا کنار مردم و مسئولان وزارت بهداشت بودیم و به مدد آنها شتافتیم، گفت: در فاز اول با حضور در مجموعه وزارت بهداشت برای گره‌گشایی و حل مشکلات کنار آنها بودیم و اقدام به برپایی بیمارستانها مختلف در نقاط مورد نظر وزارت بهداشت اقدام کردیم.
وی افزود: بیمارستانهای ما به‌عنوان معین بیمارستانهای دولتی بود اما در عمل و پس از ابلاغ رهبر انقلاب 70 درصد تخت‌های بیمارستانی نیروهای مسلح و سپاه به بیماران کرونایی اختصاص داده شد.
معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه اظهار داشت: بیمارستان بقیةالله(عج) ما در اسفند ماه بالاترین تخت بستری کرونایی را به خود اختصاص داد به‌گونه‌ای که 550 بیمار کرونایی را در خود داشت و بیمارستان علی‌بن ابی‌طالب(ع) قم 100 درصد ظرفیت خود را در اختیار بیماران کرونایی گذاشت. در دوفاز ظرفیت تخت‌های مراقبت ویژه در بیمارستان بقیةالله را از 30 تخت به 100 تخت افزایش دادیم و بعید می‌دانم این کار در هیچ کجای دنیا سابقه داشته است و یک رکورد محسوب می‌شود.
سردار عبداالهی تصریح کرد: در همین بیمارستان بقیةالله 700 تخت نقاهتگاهی و در سراسر کشور هم 14000 هزار تخت نقاهتگاهی را ایجاد کردیم.
وی با تقدیر از اقدامات وزارت بهداشت عنوان کرد: هرجا که وزارت بهداشت لازم داشت بیمارستانهای سیار خودمان را که به بیمارستان های مخصوص کرونا تغییر داده بودیم مستقر کردیم.
معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه تأکید کرد: در طرح غربالگری بیشتر نیروهای بسیجی این کار را انجام دادند. در این طرح گروه‌های مختلف بسیجی مجاهدانه کار کردند و به‌اعتراف دوستان وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی این کار بی‌نظیر است و هنوز هم کشورهای اروپایی موفق به اجرای این طرح نشده‌اند. ما در این طرح موفق شدیم و بیش از 70 میلیون نفر را غربالگری کنیم.
سردار عبداللهی با اشاره به اقدامات سپاه در حوزه تولید دارو عنوان کرد: تلاشگران دانشگاه بقیةالله حدود 200 طرح تحقیقاتی را مورد ارزیابی قرار داده و 60 طرح را که در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی هست تصویب کرده است و در روزهای آینده شاهد خبرهای خوبی در این حوزه خواهیم بود.
وی گفت: چند دارو در دانشگاه بقیةالله در دست تحقیق است که نتایج بسیار خوب و رضایتبخشی داده است و چند روز آینده شاهد اخبار خوب آن خواهیم بود. این داروها باید به تعداد مشخصی از بیماران داده شود که بعد از تأیید از مراجع در این حوزه هم اطلاع‌رسانی خواهد شد.
معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه اظهار داشت: با بهره‌گیری از تجهیزات جنگ نوین نیروهای مسلح اقدام به گندزدایی اماکن عمومی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کردند. ما تا کنون چیزی حدود 313 میلیون مترمربع را در سطح کشور گندزدایی کردیم. در ادامه هم این اقدام را هوشمند و هدفمند انجام دادیم و به‌سمت ضدعفونی‌سازی مراکز پرتجمع و پرخطر رفتیم. امروز هم هرجایی لازم باشد مجموعه عملیات سپاه آمادگی ضدعفونی‌سازی آن را دارد.
سردار عبداالهی ادامه داد: در حوزه تولید ماسک بیش از 14000 کارگاه تولید ماسک را ساماندهی کردیم و با رعایت استانداردها ماسک تولید کردیم، بیمارستان بقیةالله هم تبدیل به یک کانون تولید ماسک N95 شد. به‌طور کلی در حوزه تولید ماسک کمتر مشکل ماسک وجود دارد و در روزهای آینده هم این ظرفیت افزایش پیدا می‌کند و روزهای آینده مشکلی در حوزه تولید ماسک نخواهیم داشت.
وی عنوان کرد: همزمان با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سپاه قرارگاه معنویت هم در مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ایجاد شد و امروز بیش از 5 هزار روحانی در بخش‌های مختلف بیمارستانهای کشور حضور پیدا کردند و کار غسل اموات را انجام دادند، همچنین سپاه پاسداران میلیونها بسته معیشتی را بین افراد نیازمند توزیع کرده است.

رایزنی علمی سفارت ایران در مسکو: دانشجویان ایرانی در روسیه به کشور بازگردند
رایزنی علمی سفارت ایران در مسکو به دانشجویان ایرانی در روسیه توصیه کرد که تا زمان بهبود شرایط به کشور بازگشته و برنامه آموزشی را از راه دور دنبال کنند.
رایزنی علمی سفارت ایران در مسکو در اطلاعیه‌ای در پی شیوع ویروس کرونا اعلام کرد: با توجه به گسترش روزافزون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف، از جمله فدراسیون روسیه و به ویژه در شهر مسکو و فقدان چشم انداز حل این مشکل در کوتاه مدت و حتی احتمال تداوم آن در نیمسال تحصیلی آتی که موجب به وجود آمدن نگرانی‌ها و سوالاتی برای دانشجویان شده است٬ رایزنی علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در شرایط موجود موکدا توصیه می‌کند دانشجویان عزیز ضمن قبول مسؤلیت عدم قطعیت‌ها به سهم خود حتی الامکان به ایران بازگشته و نسبت به ادامه برنامه آموزشی مطابق برنامه دانشگاه مربوطه و از راه دور تلاش کنند.
در این اطلاعیه آمده است: تلاش دانشگاه‌ها و پیگیری‌ها بر این است که ادامه جریان آموزش دانشگاه‌ها و در صورت امکان امتحانات تا حد ممکن به صورت غیرحضوری برگزار شود.
رایزنی علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران اضافه کرده است: تا زمان امکان بازگشت به کشور به دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها و سایر سکونت‌گاه‌ها که با وضعیت نامناسب بهداشتی و یا احتمال قرنطینه خوابگاهی و یا مشکل ثبت اقامت و ... روبرو هستند٬ توصیه می‌شود با رعایت کلیه جوانب مذکور نسبت به اسکان در خوابگاه خودگردان و یا منازل و مکان‌های مناسب و دارای امکان ثبت اقامت رسمی اقدام کنند.
در این اطلاعیه آمده است: رایزنی علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران بر مبنای وظایف قانونی خود پیگیری‌های لازم را برای رسیدگی بهتر به وضعیت دانشجویان از مراجع ذیربط قانونی انجام داده و به دلیل احتمال مواجهه با وضعیت‌های غیر قابل پیش بینی و غیر قابل جبران و تاسف بار مجددا تا زمان بهبود شرایط توصیه اکید به بازگشت دانشجویان عزیز به ایران را دارد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز اخیرا درباره هموطنان ایرانی مقیم فدراسیون روسیه که در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا قصد بازگشت به کشور را دارند٬ اطلاعیه‌ای صادر کرد.

سئول از دریافت موافقت واشنگتن برای ارسال کمک به ایران خبر داد
یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد، این کشور برای کمک بشردوستانه به ایران موافقت آمریکا را به دست آورده و احتمالا ماه آینده میلادی تجهیزات و کالاهای پزشکی به ایران ارسال خواهد شد.
یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی از دریافت موافقت واشنگتن برای ارسال کمک بشردوستانه به ایران خبر داد.
به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، یک مقام وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که این کشور موافقت آمریکا برای ارسال تجهیزات و کالاهای پزشکی به ایران از طریق یک مجوز ویژه را دریافت کرده و احتمالا ماه آینده میلادی ارسال این کمک آغاز خواهد شد.
طبق این گزارش، کره جنوبی روز دوشنبه هفته جاری از آمریکا یک مجوز دریافت کرده که طبق آن امکان ارسال کمک بشردوستانه به ایران هموار شده است.
این مقام وزارت خارجه کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود، به یونهاپ گفت: «شرکت‌ها و بانکهای ما باید اسناد مورد نیاز را آماده کنند و ما فکر می کنیم که یک ماه دیگر ارسال کمکها آغاز شود».
طبق گزارش یونهاپ، کره جنوبی علاوه بر دریافت مجوز از آمریکا در تلاش است از دو مسیر دیگر هم در حال بررسی امکان ارسال کمک به ایران است.
یکی از این مسیرها، استفاده از «ساز و کار تبادل انسان دوستانه کُره» است که در صورت نهایی شدن آن، امکان استفاده از یک بانک ایرانی برای تبادلات بشردوستانه با تهران وجود دارد البته بانکی که در تحریم آمریکا قرار نداشته باشد.
کره جنوبی همچنین در حال بررسی امکان استفاده از «کانال سوئیس» است؛ کانالی که به منظور تسهیل فروش اقلام دارویی و غذایی شرکتهای سوئیسی به ایران طراحی شده است.

پیام وزیر خارجه بوسنی به همتای ایرانی؛ مدیریت بی بدیل ایران در مهار ویروس کرونا
وزیر امور خارجه بوسنی هرزگوین مدیریت ایران در مهار ویروس کرونا و درمان بیماران را ستود.
وزیر امور خارجه بوسنی هرزگوین در پیامی خطاب به آقای ظریف ضمن همبستگی با دولت و ملت ایران به خاطر جانباختن شماری از هموطنان مان در اثر ویروس کرونا ابراز تاسف همدردی کرد.
خانم دکتر بیسرا تورکویچ در این پیام کتبی مدیریت ایران در مهار این ویروس و درمان بیماران را ستود.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا ایران سفارت جمهوری اسلامی ایران ستاد ملی مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری هوشمند دستورالعمل های بهداشت فاصله گذاری اجتماعی بیمارستان بقیةالله درمان و آموزش پزشکی اجرای طرح ترافیک وزیر آموزش و پرورش تربیت بدنی و سلامت رایزنی علمی سفارت مقام وزارت خارجه اجرای طرح فاصله وزارت بهداشت مقابله با ویروس کووید 19 در کشور آموزش داده شده ویروس کرونا دستورالعمل ها حوزه تولید ایران در مسکو پیشرفته یونی نیروهای مسلح نوع ماسک مجوز فعالیت کمک مومنانه اطلاع رسانی معاون سلامت سازمان بسیج دانش آموزان رئیس سازمان وزارت دفاع تولید ماسک سال تحصیلی سراسر کشور وزیر دفاع کره جنوبی ارسال کمک یک میلیون مردم عزیز هزار ماسک ابلاغ شد خواهد شد تا زمان ماسک ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

به گزارش خبرآنلاین، دولت و مجلس در طرحی به دنبال تغییر زمان بازگشایی مدارس هستند و بر این اساس ممکن است زمان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور باشد.

تسنیم در خبری نوشت: تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد. این طرح با پیشنهاد ۲۶ نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از ۱۰ مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از ۱۰ شهریور آغاز شود، این موضوع دهه ۷۰ هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

بر اساس این گزارش، موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره این طرح گفته است: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در ۱۴۰۳ زمان آغاز سال تحصیلی از شهریورماه است؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898573

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 151 شهید رسید
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • وزارت بهداشت فلسطین: ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • ۸۵ درصد مدارس کشور اتاق بهداشت ندارند | جای خالی ۱۶ هزار مربی سلامت در مدارس
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری