Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-20@13:25:11 GMT

خبرهای هنری هفته

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۸۳۲۳

خبرهای هنری هفته، متاثر از ویروس کرونا را در بسته هنری امروز(جمعه) مشاهده بفرمائید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

لغو بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، فراخوان جشنواره مجازی تئاتر، جشنواره چلچراغ آسمانی،مسابقه هنری و ادبی "امام آرزوها"، تعویق برگزاری هفته هنر انقلاب از جمله خبرهای هنری هستند که در سایه سنگین ویروس کرونا برگزاری آنها به تعویق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور

رئیس دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم‌اکنون ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور راه‌اندازی شده است که سهم استان هرمزگان از این رقم، ۱۰۶۳ کانون است و یکی از کانون‌های شاخص این استان، کانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عج) روستای کردر رضوی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از هرمزگان، حمیدرضا ناطقی در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در روستای کردر رضوی شهرستان میناب ضمن قدردانی از مردم ولایتمدار، انقلابی و مهمان‌نواز این روستا اظهار کرد: اهالی کردر رضوی در میزبانی از شرکت‌کنندگان در جشنواره از جان و دل مایه گذاشتند.

وی به تشریح فلسفه شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور پرداخت و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری در رابطه با شبیخون فرهنگی دشمن، طی مصوبه شماره ۳۰۲ هجدهم اسفند ۱۳۷۲ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت داد تا در دل مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری برای جذب نوجوانان و جوانان و واکسینه کردن آن‌ها در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن ایجاد کند.

رئیس دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور راه‌اندازی شده است که سهم استان هرمزگان از این رقم، ۱۰۶۳ کانون است که یکی از کانون‌های شاخص این استان، کانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عج) روستای کردر رضوی است.

وی در ادامه با اشاره به سابقه جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر رضوی گفت: این رخداد به عنوان نخستین جشن مردمی دهه کرامت در سطح کشور از ۱۷ سال پیش به همت کانون فرهنگی و هنری امام المنتظر (عج) در روستای کردر رضوی کلید خورد.

ناطقی با بیان اینکه تاکنون ۱۷ دوره جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم در گستره روستایی، شهرستانی و استانی برگزار شده است، افزود: هجدهمین جشنواره استانی آسمان هشتم نیز در دهه کرامت سال‌جاری در روستای کردر رضوی برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به میزبانی روستای کردر رضوی از سه دوره جشنواره ملی سرود رضوی ویژه گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: چهارمین و پنجمین و هم‌اکنون نیز ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم در رشته‌های سرود، تئاتر و دیگر رشته‌ها نیز به میزبانی روستای کردر رضوی برگزار شده است.

مدیرکل بودجه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: در سال‌جاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف ملی و استانی نظیر بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حوزه هنری انقلاب اسلامی، کمیته امداد، وزارت کشور و بنیاد کرامت رضوی نیز برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره با کانون فرهنگی هنری امام‌ المنتظر همکاری و مشارکت داشتند.

وی گفت: کانون فرهنگی هنری امام‌ المنتظر (عج) در سال ۱۳۹۸ به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

کد خبر 746236

دیگر خبرها

  • درخشش هنرمندان حوزه هنری استان در جشنواره ملی
  • راه‌اندازی ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور
  • وزن خود را با شرکت در رویداد مثبت ۱۰۰ کم کنید
  • از برگزاری رویداد مثبت ۱۰۰ تا جشنواره سلامت شهر در تهران
  • از برگزاری رویداد مثبت ۱۰۰ تا جشنواره سلامت شهر
  • برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • سالی که نکوست از بهارش پیداست/ لیگی که از شروع با تعویق عجین شد
  • به تعویق افتادن زمان آزمون استخدامی در استان تهران
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد