Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده عراق گفت که «مصطفی الکاظمی» شانس بالایی برای کسب اکثریت آرای نمایندگان دارد و زودتر از موعد قانونی می‌تواند تشکیل دولت بدهد.

قدس آنلاین؛  «عبدالخالق مدحت» از نمایندگان پارلمان عراق گفت که گروههای سیاسی امیدوارند «مصطفی الکاظمی» در مدت کوتاهی بتواند موفق به تشکیل کابینه شود.

او به وبگاه المعلومه گفت که یک اجماع سیاسی برای حمایت از دولت الکاظمی و تسریع در رأی اعتماد به وی به وجود آمده است و در شرایط فعلی عراق همه گروههای سیاسی خواستار تشکیل سریع دولت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدحت تأکید کرد که احزاب شیعه و سنی در بحث بازسازی مناطق آزاد شده از اشغال داعش و بازگشت آوارگان و پاسخ به درخواست‌های معترضان و مبارزه با فساد مالی و اداری با یکدیگر هم نظر هستند.

در همین راستا یک منبع پارلمانی نیز بدون ذکر نام خود به المعلومه گفت که بیشتر نمایندگان پارلمان همچون حزب متبوع خود به دنبال سهم‌خواهی نیستند اما ائتلاف‌ها و فراکسیون‌ها کماکان به دنبال سهم وزراتی در داخل کابینه هستند.

او افزود: «بسیاری از نمایندگان از فراکسیون‌های سیاسی خود تمرد کرده و برخی نیز اعلام استقلال کرده‌اند تا بتوانند در خصوص کابینه الکاظمی به طور مستقل تصمیم‌گیری کنند.»

به گفته وی در صورت رأی‌گیری مخفیانه، از آن جایی که نمایندگان از الزامات حزبی جدا می‌شوند، الکاظمی رأی بالایی خواهد آورد و با این حال او در صورت رأی‌گیری علنی نیز آرای لازم را کسب خواهد کرد.

روز گذشته (پنجشنبه) با انصراف «عدنان الزرفی»، «مصطفی الکاظمی» به طور رسمی از سوی برهم صالح مأمور تشکیل کابینه شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق انتخاب نخست وزیر عراق اجماع گروه های سیاسی تحولات عراق عراق مصطفی الکاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۸۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: توصیه ما به جریان اصولگرایی این است که رقابت‌ها را کنار بگذارند و رفاقت‌ها را در مجلس آغاز کنند، چرا که همدلی، انسجام و وحدت یکی از خواسته‌های ما از منتخبان ملت است، همچنین نمایندگان نباید دعواهای سیاسی را وارد مجلس کنند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به تشریح اولویت‌های مجلس دوازدهم پرداخت و اظهار کرد: در بدو ورود نمایندگان منتخب مردم به مجلس سوگندی قرائت می‌شود که بیانگر تعهد آن‌ها به این مسئولیت خطیر خواهد بود؛ از این‌رو به نظر می‌رسد اولویت اول منتخبان مردم باید حفظ این سوگند باشد و مجلس تلاش کند هر روز این سوگند را به نمایندگان یادآوری کند تا بدانند بر چه اساسی روی کرسی‌های سبز مجلس تکیه زده‌اند.

وی افزود: مهم‌ترین کار ابتدایی نمایندگان منتخب برای برنامه پنج‌ساله هفتم این است که دولت را ملزم به ارائه برنامه‌های عملیاتی و اجرایی در بحث اقتصاد و معیشت به عنوان مطالبه جدی مردم کنند؛ شاید شعار بسیاری از نمایندگان منتخب معیشت مردم باشد، اما نظارت بر عملکرد دولت در این برنامه باید توسط نمایندگان پیگیری شود.

فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: توصیه ما به جریان اصولگرایی این است که رقابت‌ها را کنار بگذارند و رفاقت‌ها را در مجلس آغاز کنند، چرا که همدلی، انسجام و وحدت یکی از خواسته‌های ما از منتخبان ملت است؛ نمایندگان مردم نباید دعواها و بداخلاقی‌های سیاسی را به مجلس وارد کنند و از تریبون مجلس برای عقده‌گشایی استفاده کنند.

وی در خصوص پیش‌بینی تشکیل فراکسیون‌های مجلس جدید گفت: پیش‌بینی می‌شود چهار فراکسیون در مجلس شکل بگیرد؛ فراکسیون پایداری، یک فراکسیون با حضور قالیباف، یک فراکسیون با حضور طیفی از نمایندگان که سایر فراکسیون‌ها را قبول ندارند و چهارمین فراکسیون که اصلاح‌طلبان در آن حضور خواهند داشت.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: اعتقاد دارم فراکسیون اکثریت در مجلس دوازدهم نخواهیم داشت و آرا بین این چهار فراکسیون تقسیم خواهد شد.

کد خبر 735522

دیگر خبرها

  • نخست‌ وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • نخست‌وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • «محمد مصطفی» نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • تجارب موفق مردمی‌سازی برای تسریع در تحقق شعار سال استفاده شود
  • منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • تشکیل مجلس جدید با ۴ فراکسیون / جریان اصولگرایی رقابت‌ها را کنار بگذارند
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره