Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@13:02:40 GMT

خلیج‌فارس مواج می‌شود/ اجتناب از ترددهای دریایی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۹۶۹۱

خلیج‌فارس مواج می‌شود/ اجتناب از ترددهای دریایی

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به مواج و متلاطم شدن خلیج فارس تا اواسط هفته، از ترددهای دریایی اجتناب شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته،  دمای هوا در برخی نقاط استان بوشهر افزایش یافت و در دشتی و دشتستان به 40 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه دمای هوا در شهرستان جم به 22 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید، گفت: اکنون شهرستان جم دارای کمترین دما در استان بوشهر است.

وی از افزایش سرعت وزش باد خبر داد و بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته  جهت باد در استان بوشهر جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت 14 تا 42  کیلومتر در ساعت  و گاهی بیش از 60 کیلومتر  افزایش می‌یابد.

شکوهی‌پور با اشاره به بروز توفان و گرد و خاک، افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا آسمان استان طی ساعاتی ابری گاهی با بارش پراکنده باران و رعدوبرق و در برخی مناطق وزش تندباد لحظه‌ای هم افزوده می‌شود.

وی با اشاره به احتمال وقوع صاعقه و بارش تگرگ در مناطق مستعد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود از اواخر وقت فردا وزش جریانات شمال غربی بر روی دریا و سواحل شمالی استان آغاز شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از مواج شدن خلیج فارس خبر داد و تصریح کرد: با  افزایش سرعت وزش باد در استان خلیج فارس و سواحل استان به تناوب تا اواسط هفته پیش‌رو مواج و متلاطم است.

شکوهی‌پور، وزش باد، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را از شرایط جوی هفته آینده دانست و بیان کرد: اکنون ارتفاع موج دریا در استان بوشهر 90 تا 180 سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای بیش از 2 متر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه اکنون وضعیت جوی در استان بوشهر بسیار ناپایدار است، تاکید کرد: با توجه به ناپایداری جوی در استان بوشهر  تقاضا می‌شود ضمن  اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری از قرار گرفتن در فضای باز، زیر درختان و تاسیسات فلزی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خلیج فارس استان بوشهر هواشناسی دما مدیرکل هواشناسی استان بوشهر استان بوشهر خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مدرسی بعد از ظهر دوشنبه در نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی در ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس گفت: ایجاد دانشکده علوم هسته‌ای با توجه به ظرفیت‌های این عرصه امری مهم و ضروری است.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر نقش مهم هوش مصنوعی در جامعه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استفاده از هوش مصنوعی در تمام ابعاد زندگی افراد جامعه بشری ورود کرده و نقش آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی جایگاه استان بوشهر با موقعیتی استراتژیک آن هوش مصنوعی را یکی از حوزه‌های مزیتی این عرصه دانست و تصریح کرد: دانشگاه خلیج فارس در حوزه هوش مصنوعی و علوم داده شروع به کار کرده که امید می‌رود نتیجه آن ارتقا هوش مصنوعی در کشور و امنیت سایبری باشد.

کد خبر 6085770

دیگر خبرها

  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود