Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@05:49:26 GMT

واکنش حزب‌الله عراق به معرفی الکاظمی برای تشکیل کابینه

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۰۰۹۰

واکنش حزب‌الله عراق به معرفی الکاظمی برای تشکیل کابینه

حزب‌الله عراق از معرفی رئیس سازمان اطلاعات این کشور برای تشکیل کابینه جدید ابراز تأسف کرد و گفت که گروه‌های سیاسی زیر بار فشار دشمنان رفته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به معرفی «مصطفی الکاظمی»، رئیس سازمان اطلاعات این کشور به منصب نخست‌وزیری، از این اقدام انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب‌الله عراق جمعه شب در بیانیه‌ای که شبکه المیادین آن را منتشر کرده، از معرفی کاظمی به عنوان نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه ابراز تأسف کرد و آن را «انحطاط» در عرصه سیاسی عراق دانست.

در این بیانیه آمده است: «غیر قابل قبول است که نیروهای سیاسی که در اغلبیت هستند (فراکسیون اکثریت که احزاب شیعی است) در مسئله‌ای چنین حساس تسلیم شوند».

فراکسیون البناء به رهبری هادی العامری که با ائتلاف چند حزب و فراکسیون در پارلمان عراق تشکیل شده، فراکسیون اکثریت را تشکیل می‌دهد. این فراکسیون با نامزدی «عدنان الزُرفی» برای نخست‌وزیری مخالفت و در نهایت الکاظمی را به عنوان جایگزین او معرفی کرد.

حزب‌الله عراق تلاش نیروهای سیاسی برای عبور از بحران انتخاب نخست‌وزیر را «رفتن به زیر بار فشارهای دشمنان» دانست و گفت که این گونه تلاش‌ها، «ناتوانی پشت ناتوانی است».

حزب الله گفت: «اجماع [احزاب سیاسی از جمله شیعه] بر معرفی شخصیت مشکوک، کوتاهی در حق مردم و فداکاری های آن‌ها و خیانت به تاریخ عراق است». به گفته گردان‌های حزب‌الله عراق، بهتر بود این نیروها موضع جدی و صادقانه برای معرفی شخصیت ملی مخلص اتخاذ می‌کردند.

حزب‌الله عراق با بیان اینکه «این توطئه به منزله اعلان جنگ علیه مردم عراق است»، از «افراد مخلص و میهن‌پرست» خواست به وظیفه خود در لغو این «معامله» عمل کنند.

گردان‌های حزب الله عراق در پایان بیانیه‌ خود گفته «هرگز از تعقیب کسانی که دستشان به خون شهدا و فرماندهان پیروزی آلوده است، دست برنخواهیم داشت و تا آن‌ها را به دست عدالت تحویل ندهند، ساکت نخواهیم نشست».

برهم صالح، رئیس جمهور عراق بعد از به بن‌بست رسیدن فرآیند تشکیل کابینه توسط عدنان طرفی و مخالفت احزاب سیاسی از جمله احزاب شیعی، دیروز پنجشنبه مصطفی الکاظمی را برای این مأموریت معرفی کرد و شمار زیادی از شخصیت‌های عراقی در جلسه معرفی او برای تشکیل کابینه حضور داشتند.

انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: حزب الله عراق تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم

 گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که نیرو‌های مسلح آنها حملات علیه نیرو‌های آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

به نقل از خبرگزاری سما، این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می‌گیریم.

دو روز پیش سازمان الحشدالشعبی عراق از حمله به پایگاه نظامی کالسو واقع در استان الانبار خبر داده بود.

علا الناشی نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفتگو کرد.

الناشی تاکید کرد که تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسئولیتی علیه نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود. وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسئولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • دستیار ویژه فرماندار شهرستان نیکشهر منصوب شد
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم