Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه مشاوران املاک از افت شدید میزان معاملات مسکن در اسفند 98 و فروردین 99 در اثر شیوع کرونا خبر داد و گفت: در اسفند ماه سال 98 شاهد کاهش 38 درصدی معاملات نسبت به اسفند ماه سال 97 بودیم و در فروردین ماه سال جاری هم تاکنون تقریبا هیچ معامله‌ای بازار مسکن صورت نگرفته‌است.

«مصطفی قلی خسروی»، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی برنا در خصوص نحوه انجام معاملات مسکن یا تمدید قراردادهای رهن و اجاره در شرایط کنونی اظهار کرد: در بسیاری از معاملات مستاجر یا مشتری حتی پس از پسند کردن ملک و خانه خالی و بدون استفاده، بازهم حاضر به آمدن پای معامله و انجام مذاکرات به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نشدند و بسیاری از مالکان به تمدید تلفنی قراردادهای خود برای مستاجران پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره امکان بازگشایی مشاغل کم‌خطر در روزهای آینده توضیح داد: از یکم اردیبهشت ماه، مشاوران املاک می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها و موارد بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند. 

قلی خسروی در خصوص وضعیت قراردادهای رهن و اجاره که در این ایام  به پایان می‌رسند و امکان تمدید آن‌ها خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امکان دخالت در مالکیت مردم بر اساس قانون و شرع وجود ندارد، نمی‌توان این موضوع را قانونی کرد اما بسیاری از مستاجران در اقدامی خودجوش و با درک شرایط کشور به تمدید قراردادهای مستاجران پرداختند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه کرونا باعث روند نزولی قیمت‌ها در بازار مسکن شده‌است، افزود: این روند کاهشی در سال 99 ادامه دار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازار مسکن رئیس اتحادیه مشاوران املاک بازار رهن و اجاره مسکن مشاوران املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس

 راه اندازی سامانه خود نویس خود یکی از مهم ترین برنامه ها برای بهبود و تقویت بازار اجاره مسکن به شمار می رود چراکه راه اندازی این سامانه خود باعث شده است که دست بخش زیادی از دلالان و سوداگران در این بازار کوتاه شود و ما شاهد آن هستیم که نرخ های اجاره هم در این بازار روند رو به کاهشی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، راه اندازی سامانه خودنویس یکی از مهم ترین اقدامات دولت به شمار می رود که توانسته است تا حدودی زمینه را برای ایجاد آرامش در بازار اجاره مسکن فراهم کند و از سوی دیگر با ورود این سامانه و طراحی آن زمینه برای همکاری بیشتر مردم و استفاده از ظرفیت های مردمی در این بازار بسیار گسترده تر شده است.

ایلاتی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های مردمی همزمان با راه اندازی سامانه خودنویس توانسته است بسیار بیشتر از گذشته باشد گفت: راه اندازی سامانه خودنویس علاوه بر صرفه جویی هزینه ها برای متقاضیان باعث شده است که گرفتن کد رهگیری برای مستاجران جهت دریافت تسهیلات بسیار کاهش یابد و این اقدام خود می تواند گام بزرگی در حذف مشکلات و موانع دریافت تسهیلات برای متقاضیان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳ الزامی است 
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان اردبیل به مشاوران املاک
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن