Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوگل در آخرین نسخه برورسانی شده صفحه کلید مخصوص سیستم عامل اندروید به کاربران نابینا توجه زیادی کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اینگجت، نسخه جدید صفحه کلید گوگل کاملاً با نیازهای کاربران نابینا و کم‌بینا هماهنگ شده است. این دسته از کاربران سیستم‌عامل اندروید از این پس می‌توانند بدون هیچ‌گونه سخت‌افزار و نرم‌افزار جانبی با خط بریل تایپ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوگل قابلیت جدید صفحه کلید اندروید را TalkBack braille keyboard نامیده است. ویژگی جدید گوگل تمام نیازهای کاربران نابینا را برای نوشتن متن برطرف می‌کند. به عنوان مثال کاربران نابینا و کم‌بینا می‌توانند از قابلیت‌های جدید صفحه کلید اندروید در شبکه‌های اجتماعی و برای پاسخ دادن به نامه‌های الکترونیکی استفاده کنند.

گوگل برای معرفی ویژگی TalkBack braille keyboard گفت: صفحه کلید جدید اندروید برای تمامی کاربرانی که با اصول خط بریل آشنایی دارند کاملاً قابل درک و ملموس است. کاربر در هنگام استفاده از صفحه کلید اندروید می‌تواند دستان خود را در دو طرف صفحه نمایش تلفن همراه قرار داده و با سه انگشت در هر طرف به صورت هم‌زمان یا جدا جدا تایپ کند.

مهندسان گوگل تلاش کرده‌اند کیبورد جدید اندروید کاملاً مطابق با اصول خط بریل باشد تا کاربران نابینا و کم‌بینا در هنگام استفاده از آن دچار گمراهی نشوند. صفحه کلید TalkBack braille keyboard در حال حاضر تنها به زمان انگلیسی و برای سیستم‌عامل اندروید نسخه 5.0 و بالاتر در دسترسی قرار دارد.

این غول فناوری علاوه برای هماهنگ‌سازی صفحه کلید جدید سیستم‌عامل اندروید با خط بریل توانایی‌های هوش مصنوعی این نرم‌افزار را نیز افزایش داده است. به‌طوری‌که هم‌اکنون صفحه کلید اندروید راحت‌تر و بیشتر از گذشته با کاربران ارتباط برقرار کرده و دستورهای آن‌ها را اجرا می‌کند.

انتهای پیام/4144/

 

 

منبع: آنا

کلیدواژه: گوگل سیستم عامل اندروید قابلیت جدید سیستم عامل اندروید صفحه کلید اندروید کاربران نابینا خط بریل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامی عجیب که کلاهبرداران برای کاربران شاد ارسال کردند

به گزارش «تابناک» به نقل از گجت نیوز، طی روزهای گذشته برخی کاربران شبکه شاد پیامی تهدید‌آمیز مبنی بر مسدودسازی حساب کاربری خود ظرف ۲۴ ساعت آینده دریافت کرده‌اند. پشتیبانی شاد اما ضمن تکذیب چنین موضوعی، این پیام‌ها را جعلی و با قصد کلاهبرداری از کاربران معرفی کرده است.

تلاش کلاهبرداران برای سرقت اطلاعات کاربران شاد

در پیام‌هایی که با شناسه‌های جعلی مانند «اپلیکیشن شاد»، «پشتیبانی شاد»، «شاد»، «ثبت هویت» و غیره برای کاربران شاد ارسال شده، از افراد خواسته شده تا اطلاعات شخصی خود را سریع ارسال کنند، وگرنه حساب کاربری آن‌ها مسدود خواهد شد.

شبکه شاد اما با تکذیب این موضوع رسما اعلام کرده که این پلتفرم هیچ درخواستی جهت دریافت اطلاعات شخصی افراد از طریق پیام‌های خصوصی ارسال نمی‌کند.

بر همین اساس و بنا بر اعلام شاد، همه اقدامات این‌چنینی در دسته کلاهبرداری قرار می‌گیرند و کاربران باید در صورت دریافت این پیام‌ها، به‌سرعت گزارش مربوط به فرد متخلف را به report@ در این شبکه اجتماعی بفرستند، تا شاد پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

شاد اعلام کرده که با بررسی این گزارش‌ها، متخلفان را برای پیگیری‌های قضایی به پلیس فتا معرفی می‌کند و همچنین به‌طور مستمر همه حساب‌های کاربران سودجو و متخلف را حذف می‌کند تا مانع از هرگونه سوءاستفاده شود.

بنا بر اعلام شاد، پشتیبانان رسمی این شبکه تیک آبی دارند که نشانگر حساب تایید شده آن‌ها است و این پشتیبانان نیز هرگز درخواست ارسال اطلاعات شخصی را از کاربر نخواهند کرد.

دیگر خبرها

  • خطری جدی کاربران آیفون را تهدید می‌کند/ آی‌مسیج را غیرفعال کنید!
  • حمله اسرائیل به ناو آمریکایی یو‌اس‌اس لیبرتی / سید حسن نصرالله از کجا ظهور کرد؟ / چگونه گوگل همه کاربران را شنود می‌کند؟ / چالش بالا رفتن از ۹۹۹ پله با رنج‌رور هیبریدی ۲۰۱۸
  • پیامی عجیب که کلاهبرداران برای کاربران شاد ارسال کردند
  • ویندوز ۱۱ به قابلیتی مشابه macOS مجهز شد
  • ارتباط با ماهواره‌؛ قابلیت هیجان‌انگیز گوشی جدید گوگل
  • امکان مخفی‌کردن تیک آبی از دسترس کاربران پریمیوم ایکس خارج خواهد شد
  • چگونه از قابلیت های هوش مصنوعی گوگل کروم استفاده کنیم؟
  • مشکل لمس سری گلکسی اس ۲۳؛ سامسونگ می‌گوید گوگل مقصر است!
  • آزمایش ویژگی پیام‌رسانی در تردز
  • قابلیت‌های پیام‌رسانی در تردز آزمایش می‌شود