Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@07:42:49 GMT

صادرات 50 میلیون دلاری شرکت های تعاونی گیلان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۱۷۶۳

صادرات 50 میلیون دلاری شرکت های تعاونی گیلان

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، با اشاره به فعالیت خوب شرکت های تعاونی استان در حوزه صادرات، اضافه کرد: سال 96 صادرات شرکت های تعاونی گیلان 18 میلیون دلار بود و لذا سال 97 این عدد را به 32 میلیون دلار رساندیم، اما شرکت های تعاونی گیلان در سال 98، بیش از 50 میلیون دلار صادرات داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به فعالیت خوب شرکت های تعاونی استان در حوزه صادرات، اضافه کرد: سال 96 صادرات شرکت های تعاونی گیلان 18 میلیون دلار بود و لذا سال 97 این عدد را به 32 میلیون دلار رساندیم، اما شرکت های تعاونی گیلان در سال 98، بیش از 50 میلیون دلار صادرات داشتند.
عباس علیزاده با اشاره به ماموریت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه تعاون و اشتغال، اظهار کرد: گیلان یکی از استان های تعاون خیز کشور است و تعاون گران زیاد و بالغ بر 2400 تعاونی فعال یا در دست اجرا دارد.
وی با بیان اینکه 70 درصد حمل و نقل درون شهری و برون شهری استان توسط واحدهای تعاونی انجام می شود، تصریح کرد: واحدهای تعاونی بیش از 40 درصد گوشت سفید(مرغ و جوجه یکروزه) استان را تامین می کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، بزرگترین شرکت های تولیدکننده در حوزه پرورش ماهیان خاویاری استان را در بخش تعاون دانست و افزود: صد درصد صید و صیادی استان گیلان توسط شرکت های تعاونی ارائه خدمت می کند. همچنین هفت شرکت تعاونی پرورش ماهی در قفس در گیلان فعال است.
علیزاده، با اشاره به فعالیت بزرگترین مراکز تشخیص طبی استان با شخصیت حقوقی تعاون، تصریح کرد: یکی از کارهای اثرگذار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با شدت و حدت در استان گیلان پیگیری می شود، تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمرانی شهرستانی است، زیرا همه مردم را در بخش تعاون شریک می کنیم.
وی تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمران در شهرستان ها را یکی از برنامه های اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان دانست و عنوان کرد: در حال حاضر هشت شرکت تعاونی توسعه و عمران داریم و بعد از جریان کرونا در همه شهرستان ها تشکیل می شود تا مردم از خدمات آن بهره ببرند.
وی با بیان اینکه بالغ بر دو میلیون و 140 هزار نفر در استان گیلان عضو شرکت های تعاونی هستند، گفت: بیش از 33 هزار نفر به صورت مستقیم در شرکت های تعاونی استان اشتغال دارند.
علیزاده، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین اقدامات دولت دوازدهم پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری بوده که از سال 97 اجرایی شده است. سال گذشته در گیلان بالغ بر 359 میلیارد تومان وام شش درصد در اختیار شرکت های تعاونی، شرکت های غیر تعاونی و افراد حقیقی که به دنبال ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری بودند، قرار گرفت و در مجموع 6500 فرصت شغلی ایجاد کرد.
وی از پرداخت 115 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر در حوزه شهری و شهرک های صنعتی استان طی سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: این تسهیلات در اختیار فعالان عرصه تولید قرار گرفت و برای 1450 نفر شغل ایجاد کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، با اشاره به فعالیت خوب شرکت های تعاونی استان در حوزه صادرات، اضافه کرد: سال 96 صادرات شرکت های تعاونی گیلان 18 میلیون دلار بود و لذا سال 97 این عدد را به 32 میلیون دلار رساندیم، اما شرکت های تعاونی گیلان در سال 98، بیش از 50 میلیون دلار صادرات داشتند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی استان گیلان اشاره به فعالیت تعاونی استان تعاونی گیلان مدیرکل تعاون میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات یک و نیم میلیارد دلاری کالا از آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمدجعفر عظمایی به ظرفیت استان در تولید کالا‌های مزیت دار نظیر مقاطع فولادی، شیرینی و شکلات، شیشه ساختمانی، تراکتور و خشکبار اشاره کرد و افزود: سال گذشته به همت صاحبان صنایع و بازرگانان بخش قابل توجهی از کالا‌های تولیدی مزیت دار استان به کشور‌های هدف صادراتی ارسال شد.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی با صادرات ۱۰۳ میلیون دلاری محصولات شیرینی و شکلات جایگاه اول کشور را در اختیار دارد گفت: در صادرات کشمش نیز موفق به صدور ۷۱ میلیون دلاری این محصول و کسب رتبه نخست کشوری شدیم.

عظمایی ادامه داد: در صادرات شیشه ساختمانی با میزان صادرات بیش از ۳۱ میلیون دلار و صادرات ۲۶۳ میلیون دلاری محصولات طویل فولادی رتبه نخست کشور را کسب کردیم و بالاتر از استان‌های خوزستان و اصفهان در زمینه محصولات فولادی ایستادیم.

مدیرکل صمت استان به صادرات ۲۱۸ میلیون دلاری از استان به ارمنستان و کسب رتبه نخست در این زمینه اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از کالا‌هایی که به کشور ارمنستان صادر می‌شود در استان تولید شده است.

وی اضافه کرد: با وجود مشکلات موجود در بخش صادرات مانند رفع تعهدات ارزی، مشکلات حمل و نقل و تغییرات قوانین و مقررات در بعضی کشور‌های هدف صادراتی، ۹۶ درصد هدف گذاری میزان صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته محقق شد.

عظمائی خاطرنشان کرد: پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری موجب توسعه مراودات بین‌المللی می‌شود که در ادامه سیاست‌های تعیین شده توسعه تجارت خارجی استان اقدامات لازم برای اعزام هیئت‌های تجاری با هماهنگی استانداری و اتاق بازرگانی انجام شده است.

 

دیگر خبرها

  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • ضعف قوانین، پاشنه آشیل تعاونی‌ها در اقتصاد ایران
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری
  • وقت حضور لشگر صدهزارتایی تعاونی ها در میدان است
  • تعاونی با عطر مادرانه
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد دست یافتنی است
  • صادرات یک و نیم میلیارد دلاری کالا از آذربایجان شرقی