Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشیدی گفت: اجرای سرود در مسکن مهرهای شهر یاسوج بدون انجام تجمع و با حفظ شرایط قرنطینه‌ ای و نکات بهداشتی صورت می ‌گیرد

خبرگزاری شبستان__یاسوج: به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان، ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) گروه سرود «پسران خورشید» کانون فرهنگی و هنری الرحمن مسجد صاحب الزمان (عج) یاسوج با همکاری مرکز آفرینش های هنری بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد و معاونت فرهنگی هنری سپاه فتح استان اجرای پاتوقی در مسکن های مهر مرکز استان داشتند که با استقبال خوب شهروندان نیز همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«پیمان جمشیدی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: به مناسبت نیمه شعبان جشن خیابانی به صورت سرود پاتوقی در شهر یاسوج اجرا می‌ شود.

مسئول خانه سرود استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای سرود در روز نیمه شعبان و سایر روزها از ساعت ۱۵ الی ۱۹ ادامه داشته و امروز نیز گروه اجرا خواهد داشت.

 

وی بیان داشت: اجرای سرود در  مسکن مهرهای شهر یاسوج بدون انجام تجمع و با حفظ شرایط قرنطینه‌ ای و نکات بهداشتی صورت می ‌گیرد.

جمشیدی عنوان کرد: محتوای شعر نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی (عج) بوده و هدف از اجرای آن دلگرمی دادن به مردم و توسل به امام عصر (عج) با توجه به بیماری کرونا است.

 

مسئول خانه سرود استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمام تلاش بنده و سایر همکاران بر این است که بتوانیم در جهت اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی قدمی برداشته و از این طریق، زمینه جذب جوانان و نوجوانان بیشتری را به کانون های فرهنگی هنری و مساجد فراهم کنیم.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مانند سایر استان های کشور به واسطه وجود بسیاری از فضاهای مجازی مخرب دچار آسیب های اجتماعی متفاوتی شده و در حال حاضر باید بیش از پیش به این معضل توجه کرده و بتوان حاشیه امن اوقات فراغت جوانان را به بهترین نحو ممکن غنی کنیم تا درگیر چنین فضاهایی کمتر بشوند.

 

گروه سرود پسران خورشید از سال ۱۳۸۴ به صورت جدی با ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد همکاری داشته و با سرپرستی گروه های متعدد، اثرهای هنری در مدح و منقبت امامان (علیهم السلام) و همچنین موضوعات متفاوت تولید کرده است.

کسب مقام نخست جشنواره سرود رضوی در مرحله استانی و شهرستانی، کسب مقام نخست جشنواره آواها و نغمه های آسمانی مرحله استانی و شهرستانی، کسب مقام نخست جشنواره سرود مدارس استان و اجرای بیش از ۳۰۰ مراسم درون و برون استانی (تولید بیش از پنج موزیک ویدئو و پخش از سیمای استان) از موفقیت های این گروه سرود است.

 

گروه سرود پسران خورشید مقام نخست کشوری جشنواره «مدرسه عشق» در سال ۱۳۹۳ با کاری به نام «فریاد حماسه ها» در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نام گذاری سال به نام «سال اقتصاد و فرهنگ با عظم ملی و مدیریت جهادی» که از بین ۴۴ اثر مقام نخست را کسب و توسط سردار نقدی فرمانده بسیج مستضعفان کشور تقدیر شد.

گروه سرود پسران خورشید تاکنون در جشنواره های سرود روستایی رضوی استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه های نخست جشنواره را کسب کرده است.

 

تولید آلبوم سرود رضوی «هشتمین خورشید» آلبوم محرمی «سجده های عشق» و «حماسی مثل حماسه» از آثار تولیدی گروه سرود پسران خورشید از کانون فرهنگی و هنری الرحمن، مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) یاسوج است.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان گروه سرود پسران خورشید سرود کانون فرهنگی و هنری مسجد استان کهگیلویه و بویراحمد نخست جشنواره اجرای سرود نیمه شعبان مقام نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان در سروستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، به همت ستاد برگزاری مراسم مذهبی شهرستان سروستان ، دانش آموزان دهه هشتاد و نودی از مدارس شهر سروستان با حضور در زمین چمن مجموعه ورزشی شهید حاج قاسم سلیمانی ، سرود سلام فرمانده را همخوانی کردند.

 این مراسم از شبکه خبر و شبکه فارس به صورت زنده و مستقیم پخش شد. 

دیگر خبرها

  • اجرای سرود "ای ایران" در کنار زاینده رود ، پس از اتفاقات دیشب اصفهان (فیلم)
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان در سروستان
  • طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • پیام حضرتعالی مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است
  • ۱۹ گروه سرود روستایی در «کردر» خراسان رضوی رقابت می کنند
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت