Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@18:31:28 GMT

پست دلهره آور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۲۳۸۳

پست دلهره آور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، با گذشت ۵۰ روز از شیوع ویروس کرونا در کشور و روند نزولی این بیماری اما آذربایجان غربی روزهای متفاوتی پشت سر می‌گذارد، افزایش روزانه آمار مبتلایان و فوت کنندگان در استان موجب اعلام وضعیت بحرانی و قرمز از سوی مسئولان شده است.

این در حالی است که برگزاری جلسات متعدد، رایزنی با مقامات کشوری مبنی بر تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و هشدارهای متعدد مسئولان آذربایجان غربی تاکنون چاره ساز نبوده و امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان روز گذشته با انتشار پستی در صفحه رسمی خود در اینستاگرام اعلام کرد: تصمیمات غلط، بی تدبیری‌ها و عدم توجه به جان مردم، مرد تلاشگر عرصه سلامت آذربایجان‌غربی را هم خسته کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد آقازاده در این پستهای دلهره آور خود در فضای مجازی ادامه داده است، در ستاد استانی مبارزه با کرونا، آینده استان را وخیم اعلام کرده‌ام، نامه مشترک بنده و استاندار آذربایجان غربی مبنی بر ادامه محدودیت‌ها تا آخر فروردین به ستاد ملی ارجاع شد.

وی در ادامه با بیان اینکه قائم مقام وزیر بهداشت را در خصوص وضعیت استان در جریان گذاشتم اضافه کرده است، هر کس تا آنجا که می‌تواند در جهت پیشگیری از چرخش ویروس اقدام کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در دومین پست اینیستاگرام خود عنوان کرده است، هر کس در شرایط فعلی مسئول جان خودش است، پس خودمان باید چاره اندیشی کنیم.

آقازاده با هشدار نسبت به وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در استان خطاب به مردم ادامه داده است، یک عده علاقه دارند با عزراییل والیبال بازی کنند، تا بر شأن و منزلت پایتخت والیبال دنیا بیافزایند، شما سعی کنید داور این بازی نشوید.

با انتشار این پست‌ها در فضای مجازی موجی از واکنش‌های توأم با ترس و دلهره در فضای مجازی آذربایجان غربی و برخی از رسانه‌ها ایجاد شده که مردم را دچار ترس و وحشت کرده است.

در حال حاضر بر اساس آخرین آمار رسمی اعلام شده در تاریخ ۲۰ فروردین سال ۱۳۹۹ تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در آذربایجان غربی به هزار و ۲۷۳ نفر رسید.

بر این اساس در ارومیه ۴۳۲، اشنویه ۲۰، بوکان ۱۰۴، پلدشت ۹، پیرانشهر ۲۶، تکاب ۴۹، چالدران ۶، چایپاره ۹، خوی ۲۳۶، سردشت ۲۲، سلماس ۲۹، شاهین دژ ۵۵، شوط ۱۳، ماکو ۲۴، مهاباد ۷۲، میاندوآب ۱۲۸ و نقده ۳۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

شرایط آب و هوایی و افزایش ترددها و مسافرت‌ها در طول ایام تعطیلات نوروزی و عدم تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی بعد از ۱۵ فروردین در آذربایجان غربی از مهمترین دلایل افزایش بیماری کرونا در استان اعلام شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا مناجات شعبانیه جهش تولید مصطفی الکاظمی کاظم خاوازی حداقل دستمزد ارومیه دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا توییتر ابتلا به کرونا قطع زنجیره ویروس کرونا مناجات شعبانیه جهش تولید مصطفی الکاظمی کاظم خاوازی حداقل دستمزد آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا

افراد بسیاری همه گیری مرگبار جهانی اخیر به واسطه ویروس کرونا را با همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ مقایسه می‌کنند.

به گزارش عصر ایران، در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی‌کند، اما موارد مشابه را می‌توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می‌کنند.

در سه موج از مارس ۱۹۱۸ تا بهار ۱۹۱۹، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان ۵۰ میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می‌کرد. به نظر می‌رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می‌دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس ۱۹۱۸ در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن‌ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش‌های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده‌ها و محدودیت تجمعات عمومی می‌شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می‌شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش‌هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

دیگر خبرها

  • ۶۱۷ مصدوم در حوادث ترافیکی جاده‌ای خراسان شمالی
  • مدافعان سلامت استان بوشهر تعطیلات خود را وقف خدمت کرده‌اند
  • افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد اخراجی نداشتیم
  • ۲۲ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مازندران
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • وقوع تصادف زنجیره‌ای در محور حاجی آبادبه بندرعباس
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان
  • آغاز فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت