Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:10:09 GMT

حذف بروکراسی اداری راهکار تحقق «جهش تولید»

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۲۴۶۷

حذف بروکراسی اداری راهکار تحقق «جهش تولید»

ایسنا/قزوین رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین گفت: بخش خصوصی مانند همیشه آمادگی دارد تا در جنگ اقتصادی به ایفای نقش بپردازد؛ دولت هم با حذف بروکراسی اداری می‌تواند به جهش تولید کشور کمک کند.

مهدی عبدیان، رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به‌عنوان یک تولیدکننده و صادرکننده در خصوص شعار سال باید بگویم که خیلی زودتر از اینها باید این جهش اتفاق می‌افتاد و این شعار بهترین شعار است تا از وضعیت کنونی مملکت خارج شده و تحریم‌ها را شکست دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تحقق شعار سال بیکاری و بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه حل خواهد شد برای همین امر باید تولید  به‌صورت هدفمند افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: صادرات‌محور بودن تولید بسیار مهم است و این صادرات است که باید جایگزین فروش نفت شود تا اتفاق خوبی برای کشور رقم بخورد. نام‌گذاری امسال به‌نام «جهش تولید» مدبرانه صورت گرفته است.

این صادرکننده نمونه کشور بیان کرد: در سال‌های گذشته نیز همواره مقام معظم رهبری هوشمندانه عناوینی انتخاب می‌کردند که با تولید و صادرات مرتبط بود ولی عملاً مشاهده می‌کنیم در لایه‌های پایین‌تر یعنی درست جایی که موضوع باید محقق می‌شد اتفاقی نمی‌افتاد.

وی عنوان کرد: در شرایط فعلی به‌دلیل کرونا وزارت بهداشت و دولت تمام توان خود را گذاشتند و واحدهای نیمه‌تعطیل، تعطیل و یا حتی واحدهایی که راه‌اندازی نشده بودند را در زمان کوتاهی برای تولید ماسک، تجهیزات پزشکی و مواد ضدعفونی‌کننده راه‌اندازی کردند؛ پس می‌توان با عزم بخش دولتی و خصوصی و به حداقل رساندن بروکراسی اداری گام بلندی در جهت «جهش تولید» برداشت.

عبدیان توضیح داد: اگر به شعار امسال مانند سال‌های قبل بنگریم مطمئنا اتفاقی رقم نخواهد خورد ولی اگر با پشتکار حرکت کنیم کارهای بزرگی را می‌توانیم انجام دهیم؛ البته این امر مستلزم اصلاح برخی از قوانین است. برای مثال برای واردات مواد اولیه با توجه به تحریم‌ها مجبور به استفاده از کشتی‌های خارجی هستیم و بنا بر قوانین واردات افرادی که از کشتی خارجی  استفاده می‌کنند باید ۱۰ درصد هزینه به دولت بپردازند. با توجه به تحریم‌ها و عدم فعالیت کشتی‌های ایرانی این قانون معنا ندارد به نظر می‌رسد امثال این قانون‌ها باید اصلاح شوند.

وی اعلام کرد: بخش خصوصی مانند همیشه آمادگی دارد تا در صحنه جنگ اقتصادی به ایفای نقش بپردازد و افراد بسیاری وجود دارند که سرمایه خود را به تجهیزات تبدیل کرده‌اند تا گامی برای تولید کشور بردارند؛ دولت هم می‌تواند با حذف بروکراسی اداری و هموار کردن مسیر برای تولیدکنندگان به جهش تولید کشور کمک کند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین تصریح کرد: ارزش پول کاهش پیدا کرده ولی تسهیلات بانکی بر مبنای ارقام چهار سال پیش است؛ در ۲ سال اخیر هزینه مواد اولیه به چهار برابر افزایش پیدا کرده است؛ متأسفانه برخی از مسئولین سنگ‌اندازی دارند و نمی‌خواهند برای تحقق شعارهای سال گام بردارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سال جهش تولید بروکراسی اداری صادرات بروکراسی اداری جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نظارت و بازرسی مدون از سطح بازار بستر حمایت از کالاهای داخلی و رشد تولید را به دنبال دارد.

وی افزود: در تحقق شعار سال، مشارکت مردم نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد و جهش تولید و شاخص‌های اقتصادی تسریع می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده‌اند، یادآور شد: بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری شعارهای سال را اقتصادی نامگذاری کردند و همانگونه که فرمودند یکی از مسائل اصلی کشور اقتصاد است و همه ما وظیفه داریم در این رابطه تلاش بیشتری داشته باشیم.

خلیقی بیان کرد: رسالت تنظیم بازار در راستای تحقق شعار سال به وضوح مشهود است و باید در بحث بازار و کالاهای اساسی و تنظیم بازاری به جد ورود پیدا کنیم.

وی یادآور شد: در مجموعه صمت کردستان در راستای تحقق شعار سال با تدوین سند راهبردی اهداف، برنامه عملیاتی، مشکلات و الزامات اجرایی ورود پیدا کرده‌ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال جاری در بعد صنعت رشد تولید ۸ درصد، معدن رشد ۱۳ درصد و در حوزه تجارت نیز رشد ۲۳ درصد در هدف کمی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گنجانده شده است.

خلیقی گفت: شفاف سازی کالاها، نظارت عالی بر قیمت گذاری ها و توزیع مناسب کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان از جمله رسالت‌های تنظیم بازار است.

کد خبر 6081229

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • حذف بروکراسی اداری در کردستان پیش‌ نیاز تحقق شعار سال
  • برنامه ریزی شركت نفت و گاز كارون برای تحقق شعار سال
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در جلسه دولت
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • برنامه ریزی شرکت نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است