Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@23:05:29 GMT

یک سوم مخزن سد زاینده‌رود آب دارد/ سد سرریز نخواهد کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۲۶۳۷

یک سوم مخزن سد زاینده‌رود آب دارد/ سد سرریز نخواهد کرد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: مخزن سد زاینده رود در حال حاضر ۴۹۰ میلیون مترمکعب آب دارد و چون حجم ماکسیمم این سد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب است نزدیک به یک سوم حجم مخزن آب است.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر میزان بارش‌ها در چلگرد ۱۰۵۹ میلی متر است که سال گذشته همین موقع ۲۰۴۰ میلی متر بوده و متوسط بلند مدت آن ۱۲۵۰ میلی متر است که نسبت به سال گذشته حدود ۴۹ درصد و نسبت به متوسط بلند مدت حدود ۱۷ درصد کاهش بارندگی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حجم مخزن سد زانیده رود در حال حاضر ۴۹۰ میلیونمترمکعب که چون حجم ماکسیممم سد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب است نزدیک به یک سوم حجم مخزن آب است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان در پاسخ به اینکه احتمال سرریز سد با توجه به بارندگی‌ پیش‌بینی شده وجود دارد، گفت:با توجه به آمار اعلام شده در مورد میزان بارش‌های موجود و بارندگی‌های آتی، تحت هیچ شرایطی سد زاینده رود سرریز نخواهد کرد زیرا حجم موجود کم بوده و تا ماکسیمم فاصله زیادی دارد.

ساسانی اعلام کرد: هم اکنون میزان ورودی به سد زاینده رود ۱۹۰ مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۹۱ مترمکعب بر ثانیه است.

اخبار مرتبط:

۴۲۱ میلیون مترمکعب حجم آب پشت سد زاینده‌رود/ سدهای استان کمتر از ۵۰ درصد آب دارد خروجی سد زاینده رود از بامداد ۱۵ فروردین افزایش می یابد کد خبر 418193

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زاینده رود سد زاینده رود رودخانه زاینده رود بارندگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیون مترمکعب سد زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ فرماندار شهرستان سامان گفت: در این طرح جمعی از دوستداران طبیعت، ورزشکاران رفتینگ، جوانان عضو هلال احمر و کارکنان محیط زیست با همکاری کارکنان شبکه بداشت و درمان شهرستان سامان مشارکت داشتند.
رحیمی افزود: شرکت کنندگان اقدام به پاکسازی و جمع آوری زباله‌های رودخانه زاینده رود و حریم آن کردند.

دیگر خبرها

  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • شستشوی ۷ مخزن با ظرفیت ۵۲ هزارو ۶۰۰ مترمکعب در ارومیه
  • (تصاویر) مادی‌های زاینده‌رود، میراث چندهزارساله مهندسی آبی
  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین
  • افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان
  • عملیات ترمیم خط لوله انتقال آب از زاینده رود به کاشان
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار
  • احداث بیش از ۵۲ هزار مترمکعب مخزن آب در شهر کرمانشاه