Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@23:49:27 GMT

برای پرهیز از اضافه وزن در روزهای کرونایی چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۳۰۱۲

برای پرهیز از اضافه وزن در روزهای کرونایی چه کنیم؟

رویداد۲۴ بهترین و موثرترین کار این است که با دانلود یا تماشای سایت‌های گوناگون سرگرمی خود و سایر اعضای خانواده را پیدا کنیم؛ برای مثال کار‌های خلاقانه و هنری می‌تواند مانع افسردگی ما شود، اما در این میان فعالیت‌های ورزشی موثر و مفید و تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از بهترین کار‌ها برای مقابله با چاقی و افزایش وزن به خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فکر نکنیم از دست رفته ایم
‌نمی‌توانیم هم چاق باشیم و هم افسرده! بهتر است برنامه غذایی خود را رعایت کنیم و روزانه هر وعده از غذای خود را کاهش دهیم تا وزنمان پایین آید، در این روز‌های کرونایی برای پیشگیری از ابتلا به آلودگی، موثرترین روش مصرف غذا‌های مغذی و پرهیز از فست فود و غذا‌های آماده است.

از مزه لذت ببریم نه حجم زیاد
غذا را در دهان خود جابه جا کنیم. ۵ بار در سمت چپ و ۵ بار در سمت راست دهان بجویم. بشقابمان را پر نکنیم بلکه به لقمه دهان خود توجه داشته باشیم.

اول از سالاد شروع کنیم
زمانی که خیلی گرسنه هستیم سعی کنیم ابتدا به مصرف سالاد بپردازیم. اول سالاد و مواد خام سبزیجات را بخوریم که زودتر ما را سیر می‌کنند و در معده هضم می‌شوند و سپس غذا را میل کنیم.

بیشتر بخوانید:۱۲ راه برای در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا


نوشیدن مایعات به اندازه کافی
روزانه به اندازه ۳ الی ۵ لیوان آب بنوشیم و در صورتی که آب میوه و شربت بود از آن استقبال کنیم تا سیستم ایمنی بدنمان در برابر ویروس کرونا تقویت شود و هم احساس گرسنگی نکنیم؛ چرا که به عقیده متخصصان تغذیه و رژیم درمانی ممکن است بیشتر گرسنگی ما به علت نوشیدن کم آب باشد که در اینصورت مغز هشدار گرسنگی می‌دهد.

خودمان را محدود نکنیم
ما دیدن خوراکی‌هایی که ما را به وجد می‌آورند خودمان را محدود نکنیم؛ در غیر این صورت طمع خوردن را در خودمان به وجود می‌آوریم و بیشتر از قبل می‌خوریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در این مدت در گرمابسرد ۱۸ میلیمتر، ملارد ۱۱/۴ میلیمتر، چنداب ۱۱ میلیمتر و در سایر مناطق استان سمنان کمتر از ۱۰ میلیمتر باران باریده است.
کارشناسان هواشناسی تا روز چهارشنبه در استان سمنان هشدار نارنجی اعلام کرده اند و تا روز پنجشنبه دمای هوای این استان بین ۵ تا ۸ درجه کاهش دارد.
از روز سه شنبه تا پنج شنبه، احتمال رواناب و سیلاب، احتمال خسارت سرمازدگی و تگرگ در بخش کشاورزی وجود دارد به همین منظور در این مدت هشدار نارنجی هواشناسی در بخش کشاورزی هم اعلام شده است.
احتمال اختلال در تردد‌ها به خصوص در گردنه‌ها و نواحی شمالی به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزندگی، جاری شدن روان‌آب و سیلاب و احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی است.
احتیاط در تردد محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، کنترل پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف زیر درختان و داربست‌ها به علت وزش باد شدید مهمترین توصیه‌ها در این هشدار است.
همچنین به کشاورزان توصیه‌هایی در خصوص آماده سازی در مقابل سرمازدگی، استفاده از وسایل گرمایشی و مه شکن به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی سرمای هوا، عدم شخم زمین، حفاظت از محصولات زیر پلاستکی، بسته شدن دریچه‌ی گل خانه‌ها هنگام وزش باد و وقوع سرما، ایجاد سایبان در باغات به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی تگرگ شده است.
عدم انتقال دام به مناطق سرپوشیده هنگام بارندگی و پرهیز از چراندن دام در ارتفاعات و عایق بندی و محافظت از کندو‌ها برای دامداران ضروری است.

دیگر خبرها

  •  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • اضافه شدن دومنیکو تدسکو به فهرست گزینه‌های سرمربیگری میلان / گاتزتا
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان