Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای توجه به آموزش مجازی را رویکرد جدید آموزشی این دانشگاه دانست و گفت: یکی از مهارت‌های اشتغال‌پذیری به کارگیری توانایی فناوری اطلاعات است. ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به اهمیت بحث آموزش مجازی در نظام آموزش عالی کشور از منظر دانشجویی بیان کرد: وقتی درباره آنچه در دانشگاه‌ها و سیستم‌های آموزشی اتفاق می‌افتد قضاوت می‌کنیم، نتیجه و محصول نهایی بسیار مهم بوده و این امر در دانشگاه‌های مهارتی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صالحی عمران با بیان اینکه معمولا کیفیت آموزش عالی با خروجی‌هایش قضاوت می‌شود، ادامه داد: برای پی بردن به کیفیت یک دانشگاه باید دید که در حال حاضر آن دانشگاه تا چه اندازه می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های آموزشی در ارتباط با نیاز‌های بازار کار باشد و در این صورت قابل قضاوت است.
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای توجه به نیاز‌های بازار کار را یکی از شاخصه‌های کیفیت آموزشی دانست و اظهار داشت: درحقیقت توجه به یکسری شایستگی‌ها و مهارت‌های کلیدی از شاخصه‌های کیفیت آموزشی است که در حال حاضر مانور زیادی روی آن‌ها داده می‌شود و دانش‌آموختگان باید دارای شایستگی‌هایی از قبیل توانایی برنامه‌ریزی، حل مسئله، تفکر انتقادی و از همه مهمتر اخلاق کار باشند این‌ها مهارت‌هایی هستند که برای کارفرما و درنتیجه بازار کار مهم است و به عنوان شایستگی قلمداد می‌شود.
وی عنوان کرد: کیفیت آموزش عالی روی شایستگی‌های دانش‌آموختگان قضاوت می‌شود که خوشبختانه آموزش عالی آن را جدی گرفته و برنامه‌هایی را تحت عنوان مهارت‌های اشتغال‌پذیری در این خصوص گذاشته است. یکی از شایستگی‌ها و مهارت‌های اشتغال‌پذیری که بسیار تاکید می‌شود تحت عنوان به کارگیری توانایی فناوری اطلاعات است.
صالحی عمران افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته به انتقال این شایستگی‌ها کمتر توجه شده است و اسیر یکسری محتوای خاص شده بودیم درواقع آموزش عالی، اساتید، برنامه‌های درسی ما کمتر به این شایستگی فناوری اطلاعات توجه می‌کردند درصورتی که این شایستگی برای بازار کار و کارفرما بسیار مهم است.
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه رابطه مهمی بین این شایستگی‌ها و شایستگی اعضای هیئت علمی و مربیان ما وجود دارد، تصریح کرد: باید توجه داشت که اگر این شایستگی‌ها و فناوری اطلاعات و توانایی کارکردن با این فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی مهم است چقدر اعضای هیئت علمی ما با این فناوری‌ها آشنا هستند. زمانی که اساتید آشنایی نداشته باشند و در دوره‌های آموزشی و در مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای‌شان به این موضوع توجه نکرده باشند دانشجویان ما نیز چنین امری را جدی نخواهند گرفت.
وی استادان و اعضای هیئت علمی را الگوی دانشجویان دانست و گفت: تجربه نشان داده است که استادان توانمند دانشجویان توانمندی هم داشتند و آن‌ها پس از فارغ‌التحصیلی در بازار کار و ارتقای شغلی هم موفق بوده‌اند؛ لذا ما از این دیدگاه به فناوری‌ها و آموزش مجازی نگاه می‌کنیم. آموزش مجازی در حال حاضر فرصت یادگیری فناوری‌های جدید را برای ما به ارمغان آورده است از این فرصت استفاده می‌کنیم. در دانشگاه فنی و حرفه‌ای به این موضوع بعنوان یک رویکرد جدید آموزشی نگاه خواهد شد.
صاالحی عمران بیان کرد: دانشکدده‌های ما باید به مرکز یادگیری تبدیل شوند که قائدتا در آن‌ها فرصت‌های مختلف آموزشی می‌تواند توسط اساتید و برنامه‌های درسی و سیستم آموزشی ما ارائه شود و این مسلما کیفیت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
به گفته رییس دانشگاه فنی و حرفه ای، همیشه متخصصان آموزشی به دنبال این موضوع بودند که آموزش را از زمان و مکان خارج، سطح دسترسی آموزشی را برای همه مهیا و فرصت‌های یادگیری را متنوع کنند بنابراین آموزش مجازی فرصتی است که می‌تواند آرزو‌های نظام آموزش عالی را تحقق بخشد و روی خروجی نهایی دانشگاه‌های به شدت تاثیرگذار است.   گفتنی است؛ روز گذشته وبیناری در این خصوص با حضور ابراهیم صالحی عمران، رییس دانشگاه فنی وحرفه‌ای؛ علی اکبر صفوی، رییس مرکز فناوری‌های دیجیتال و مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران و جمعی از مدیران و اساتید رسمی و مدعو آموزشکده‌ها و دانشکده‌های سراسر کشور برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای آموزش مجازی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای مهارت های اشتغال پذیری فناوری اطلاعات شایستگی ها آموزش مجازی صالحی عمران کیفیت آموزش آموزش عالی بازار کار فناوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۳۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذهن خود را بشناسید!

همه ما این توانایی را داریم که مغزمان را پرورش دهیم تا ما را قادر سازد که بیشتر فعالیت کنیم، بیشتر داشته باشیم، و تواناتر باشیم.

ذهن شما چگونه کار میکند

ذهن شما مانند یک دستگاه کنترل ترافیک هوایی است، اطلاعات را میگیرد و بر طبق آخرین دانش خود بر آن نظارت میکند. اطلاعات جدید به محض دریافت شدن ذخیره می شود و هر بار که به آن رجوع و بهره گیری میکنید بیشتر تثبیت می شود.

دسترسی به بزرگراه اطلاعاتی‌تان

رجوع و بهره گیری از اطلاعات تثبیت شده، به دلیل به کارگیری زیاد رشته راه عصبی، بیش از پیش آسان میشود. هنگامی که شروع می کنید پیوندی میان افکار برقرار نمایید و ارتباط هایی را ایجاد کنید، ذهنتان شبکه ای عصبی درست می کند. این مانند بزرگراهی است پر رفت و آمد، با جاده های خاکی کوچک تر که در کنار آن وجود دارد. بزرگراه، اطلاعات نگهداری شده در قسمت هایی از مغز را که دفعات بیشتری به آن رجوع و بهره گیری میشود با خود دارد، و جاده های خاکی اطلاعاتی را که به ندرت به آنها رجوع و بهره گیری می شود.

ذهن شما چگونه عمل میکند

ذهن و بدن پیوسته بر یکدیگر اثر متقابل دارند. ذهن شما الگوی تنفسی شما را تنظیم میکند، اما شما در هر تنفس، آگاهانه به آن فکر نمی کنید. ذهن مراقب است که قلب شما ضربانی را جا نیندازد، اما اگر چنین شد ، توضیح دلیل آن را ارائه خواهد کرد. ظاهراً توانایی ذهن بی اندازه است. ذهن این توانایی را دارد که وظایف پیچیده ای را انجام دهد و مقادیر عظیمی از اطلاعات را در خود جا دهد:

- ذهن خودآگاه میتواند در هر لحظه تا ۴۰۰۰ بیت (واحد اطلاعات) اطلاعات را پردازش کند.

- ذهن ناخودآگاه توانایی شگرفی دارد و میتواند در هر ثانیه تا ۴۰۰ میلیارد بیت اطلاعات را رسیدگی کند.

ذهنی باز داشته باشید

ذهن شما زندگیتان را اداره میکند و این توانایی را دارد که هم اکنون شما را در اعتلایتان در راستای زندگی شاد و رضایت بخش کمک کند یا مانع شود. ضروری است الگوهای فکری ای تدوین کنید که شما را قادر سازد نگرشی سالم و واقع بینانه را بر زندگی تداوم دهید. سعی کنید که در هر موقعیت پیش روی خود، جنبه مثبتی بیابید. احتمالاً در اینکه متوجه میشوید می توانید اموری را انجام دهید که فکر میکردید نمی توانستید، شگفت زده خواهید شد؛ اغلب ترس از شکست است که جلوی ما را میگیرد.

بر مثبت اندیشی تأکید کنید

اعتماد کردن به ذهن خود بسیار مهم است اما الگوهای فکری کاهلانه یا زیانبار که امری معمول شده اند، بر کیفیت زندگی تان تأثیر خواهند گذاشت. ضروری است که یاد بگیرید این ها را بشناسید.

- کنار گذاشتن مثبت اندیشی: من شایسته موفق شدن نیستم.

- تأکید کردن بر منفی گرایی: من هرگز از زیر بار این شکست کمر راست نمیکنم و این شکست زندگی ام را تباه خواهد کرد.

- برگشتن ضرر آن به خودتان: اگر نتوانم به این یکی هدف دست یابم، هرگز به هیچ کدام از اهدافم نخواهم رسید.

- توجه کردن به بدترین مورد سناریو: هر شکست کوچکی را که متحمل میشوم فاجعه را اجتناب ناپذیر میکند.

- آرزوی محال: تنها اگر شرایط متفاوت می بود، همه چیز درست میشد.

- تکرار شدن تاریخ: اگر یک بار این امر اتفاق افتاد، دوباره هم رخ خواهد داد، به ویژه اگر آن مورد چیز بد یا ناامیدکننده ای باشد.

راحت فکر کنید

آن هنگام که کاری معمولی ولی مشکل را بدون اینکه آگاهانه به آن فکر کنید انجام میدهید، توانایی ذهن آشکار میشود. هنگامی که دو رقم را در هم ضرب می کنید، دارید به حافظه تان از جدول ضرب رجوع می کنید. شما به سادگی می توانید این کار را انجام دهید، چون آن را در بچگی از طریق بازگویی مدام آن، تا زمانی که توانستید به سهولت آن را به یاد بیاورید، آموخته اید. اولین باری که از خانه خود به مقصد معینی برای تعطیلات سفر کردید، احتمالاً مجبور بودید که به مشروح راهنمایی ها و نقشه ها تکیه کنید. اگر بعد از سال ها بخواهید به دوستانی که برای اقامت به آنجا می آیند آدرس بدهید، احتمالاً  مجبورید زیاد فکر کنید.

الهه ضمیری - خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • توانمندسازی سرمایه انسانی با رویکرد پویایی و شایستگی سازمانی
  • ذهن خود را بشناسید!
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی