Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@13:15:29 GMT

کرونا و مشکلات رانندگان تاکسی در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۳۲۹۱

کرونا و مشکلات رانندگان تاکسی در قزوین

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: پیش از این و همزمان با شیوع ویروس کرونا قرار شد دولت ضمن حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند، ۵۰ درصد از سهم بیمه برخی از گروه‌های هدف از جمله قالیبافان، کارگران ساختمانی و فصلی، رانندگان شرکت واحد و تاکسی را بر عهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برهمین اساس و در آخرین روزهای سال گذشته صورتجلسه‌ای بین وزارت کار و تعاون و تامین اجتماعی به منظور حمایت از اقشار ضعیف تنظیم که برمبنای آن بیمه بیکاری به آنها داده شود تا در وضعیت کنونی بیش از این آسیب نبینند.

این مسئول با بیان این‌که شیوع این ویروس ۸۰ درصد از رانندگان ناوگان تاکسیرانی را بیکار کرد، گفت: تا امروز حدود ۵۰ درصد از رانندگان این سازمان بیکار بوده و برای امرار معاش خود و زندگیشان با مشکل روبرو هستند و این در حالی است که برخی از این افراد با توجه به اینکه خودرو خود را از طریق دریافت تسهیلات ناوگان فرسوده نوسازی کرده‌اند، با مشکل پرداخت اقساط خود در این مدت نیز روبه‌رو شده‌اند.

عرشیان یادآور شد: پس از صورتجلسه یاد شده قرار شد رانندگان برای ثبت نام بیمه بیکاری به سامانه تامین اجتماعی مراجعه کنند که متاسفانه با بسته بودن این سایت روبرو شدند و در مراجعه به مسوولان بیمه، آنان متذکر شدند که دولت در ابتدا باید سهم سه درصد مازاد برحق بیمه شما را پرداخت، و سپس ثبت‌نام صورت پذیرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین با اشاره به اینکه در حال حاضر ویروس کرونا خود به اندازه کافی توانسته به بسیاری از خانوارها آسیب وارد کند، تاکید کرد: در شرایط کنونی باید حمایت از اقشار آسیب‌پذیر مورد توجه مسوولان قرار گیرد و کاری نکنیم تا بیش از این برخی خانوارها با مشکلات بیشتری روبرو شوند.

وی تصریح کرد: به همین منظور از معاون اول ریاست جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه خواسته شده تا ضمن تنفس سه ماهه به پرداخت کنندگان اقساط تسهیلات ناوگان فرسوده، تخصیص سبدهای حمایتی و تامین بیمه بیکاری به رانندگان تاکسی نیز تخصیص داده شود.

به گفته وی، از سال ۹۳ که جلوی بیمه شدن رانندگان تاکسی توسط تامین اجتماعی گرفته شده تاکنون سایت این سازمان برای ثبت نام‌های جدید مسدود بوده و این در حالی است که از پنج هزار راننده تاکسی در قزوین، یک هزار و ۷۰۰ نفر آنان از هیچ نوع بیمه‌ای برخوردار نیستند.

تاکنون پنج راننده تاکسی در قزوین به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

کد خبر 499858 برچسب‌ها كرونا در ايران خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس استان قزوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین

رئیس پلیس راه البرز از ترافیک سنگین در آزادراه های استان البرز خبرداد و از رانندگان خواست با احتیاط حرکت کنند.

به گزارش مشرق، سرهنگ "پیمان کرمی" روز پنجشنبه اظهار کرد: این ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج - قزوین حدفاصل محمدشهر تا پل فردیس و در آزادراه کرج - تهران محدوده فردیس تا کلاک کرج سنگین است.

وی اضافه کرد: اکنون وضعیت ترافیک در خط شمالی آزادراه تهران - کرج - قزوین در برخی مقاطع پرحجم گزارش شده است.

کرمی از رانندگان خواست زمان سفر خودرا مدیریت کرده و از عجله وشتاب پرهیز کنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

استان البرز دارای یک هزارو۵۶۰کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های این استان است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تاکسیرانی دررفع ترافیک شهری نقش موثری دارد/تجلیل ازرانندگان منضبط
  • نرخ حمل کالا از حالت توافقی خارج شود
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند
  • تاکسی‌ های اینترنتی اگر نگران راننده هستند، کمیسیون ۱۵ درصدی را کم کنند