Web Analytics Made Easy - Statcounter

نسخه جدید «فارس من» رونمایی شد. این گزارش پاسخ به سوالات و ابهامات شما درباره امکانات و قابلیت‌های تازه‌ای است که به سامانه افزوده شده.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ «فارس من» حالا بیشتر از همیشه متعلق به شما است. در یک سال گذشته اولویت نخست گروه‌های مختلف خبرگزاری پیگیری سوژه‌های شما بود. برخی ایرادات نرم‌افزاری یا معایب سامانه ولی، مردم را نگران می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقادات به‌جای شما از  «رابط کاربری» متواتراً به دست ما می‌رسید. همین مطالبه‌ی اساسی باید پیگیری می‌شد. تلاش کردیم برای همین صفحات و امکانات سامانه را مطابق نظرات شما بازطراحی‌ کنیم. سامانه‌ی تازه آماده است. بیاید با تازه‌ترین قابلیت‌های آن آشنا شویم:

 

اول| بازطراحی کامل صفحه اصلی؛ صفحه ارسال مطالبات و صفحه‌ی اختصاصی هر سوژه

در طراحی تازه شما می‌توانید خیلی راحت علاوه بر تازه‌ترین مطالبات ارسال‌شده، پرطرفدارترین سوژه‌های فارس من و تازه‌ترین ویدئوهای ارسالی کاربران را هم ملاحظه کنید. بعلاوه در ستون سمت چپ می‌توانید کمپین‌های درحال رشد یا تازه‌ترین پیگیری‌ها برای سوژه‌های مردم را دنبال کنید. برای دسترسی به حساب کاربری خود هم از نشانکِ آن بالا سمت چپ می‌توانید استفاده کنید. باقی امکانات حساب کاربری در دست طراحی است. به‌زودی رونمایی خواهد شد. منتظر باشید!

با کلیک بر روی گزینه «حمایت» می‌توانید از هرکدام از مطالبات ارائه شده پشتیبانی کنید. در جریان هستید که، مطالبات و اخبار در «فارس من» براساس همین آرای شما در اولویت پیگیری قرار خواهند گرفت. طبعاً برای خبرنگاران مجموعه یک پویش با ۵۰هزار امضا، حائز اولویت بسیار بالاتری از یک کمپین ۱۰۰ امضایی است. هم‌چنین اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری از سوژه را بدانید، کافی است روی تیتر یا عکس آن کلیک کنید. این‌طوری به صفحه‌ی تخصصی هر سوژه هدایت خواهید شد.

خوب این‌جا صفحه‌ی سوژه است؛ بازطراحی شده مطابق نظرات شما. در کادر سمت چپ تعداد امضاها و حدنصاب‌های لازم برای پیگیری‌های مربوطه را می‌بینید. دسته‌بندی هر پویش هم همانجا در همان کادر قابل ملاحظه است. این دسته‌بندی‌ها نسبت به نسخه‌ی قبل، بسیار متنوع و گوناگون شده است. مشروح اقسام مختلف را در بخش سوم همین گزارش برایتان خواهم نوشت.

هم‌چنین در ستون پایین سمت چپ آخرین کاربرانی را که از این سوژه حمایت کردند، می‌توانید ببینید. در آینده‌ی نزدیک و بعد از معرفی امکانات تازه‌ی داشبورد کاربری، می‌توانید با کلیک روی آواتار هر کاربر صفحه‌ی اختصاصی وی را هم ملاحظه کنید. اگر حرف یا مستندات تازه‌ای درباره سوژه دارید، از کادر ذیل سوژه و اگر می‌خواهید درباره آن نظر بدهید، از کادر پایینی استفاده کنید. سامانه هم‌چنین سوژه‌های مشابه دیگری را برای بررسی به شما معرفی می‌کند. وقت اگر دارید، بد نیست نگاهی هم به آنها بیاندازید.


 

دوم| اضافه شدن امکان ارسال خبر، تحلیل، ویدئو و عکس

خبر، تحلیل، ویدئو یا عکس خبری دارید؟ «فارس من» آن را برای شما منتشر می‌کند. کافی است از صفحه اول گزینه «شروع کن» را انتخاب کنید. مشاهده می‌کنید که دو گزینه تازه یعنی «ایجاد خبر و تحلیل» و «ارسال ویدئو و عکس» هم به صفحه‌ ارسال اضافه شده است. اخبار و ویدئوهایی که ارسال می‌کنید، بعد از صحت‌سنجی توسط فارس، منتشر خواهد شد.

فرق این دو با دیگر مطالبات سامانه چیست؟ «خبر» یا «ویدئوی خبری» را مخاطبان ما برای «انتشار» ارسال می‌کنند، نه «پیگیری». بنابراین تنها متناسب با امضاهای جمع‌شده، جایگاه نمایش در صفحات  خبرگزاری تغییر خواهد کرد. جایگاه اخبار با بالاترین حدنصاب، «تیتر یک» خبرگزاری است. باز هم تأکید می‌کنم نکته‌ی مهم در انتشار اخبار و به ویژه ویدئوها در «فارس من»، داشتن ارزش‌های خبری است. مواردی البته مثل کیفیت تصاویر، روشن بودن مکان و زمان تصویر هم در داوری ویدئوهای ارسالی مورد توجه خواهد بود.

 

درباره حدنصاب کمپین‌های مختلف و جایگاه چیدمان هرکدام در خبرگزاری این گزارش را بخوانید.

 

حواستان باشد پس! ویدئوهای ارسال‌شده‌ی شما هم در صفحه‌ی ویدئوها آرشیو خواهد شد. ذکر این نکته هم البته ضروری است امکانات صفحه‌ی ویدئوها در آینده بسیار متنوع و کامل‌تر خواهد شد. بنابراین این موضوع را هم طلب داشته باشید!

 

سوم| مطالبات متنوع‌تر از همیشه؛ ۸ نوع کمپین متفاوت ثبت کنید

ورژن گذشته‌ی سامانه تنها میزبان «مطالبات» شما بود. مطالباتی که عمدتاً با مطرح کردن یک مشکل و با هدف پیگیری آن از مسؤلین مرتبطه ثبت می‌شد. در نسخه‌ی جدید «فارس من» حالا میزبان پیشنهادات و سوژه‌های شما هم هست. همه‌ی انواع کمپین‌های احتمالی ارسالی شما را در ۸ دسته‌ی گوناگون طبقه‌بندی کردیم. این دسته‌بندی‌ها را در ادامه می‌توانید ملاحظه کنید:

سوژه خبری مطالبه سؤال پیشنهاد و انتقاد تقدیر و تشکر مسائل کلان کار خیر و کمک‌رسانی ایده و راهکار

مثلاً اگر صرفاً یک سوژه‌ی جذاب دارید و دوست دارید بزرگ‌ترین خبرگزاری کشور برای آن محتوا تولید کند، گزینه‌ی «سوژه خبری» مناسب شما است. یا اگر برای قدردانی و پاسداشت از مقام یا شخصیت خاصی پیشنهاد دارید، از گزینه «تقدیر و تشکر» استفاده کنید. یا اگر سوژه یا پیشنهادی برای امورات عام‌المنفعه دارید، یا خیریه و سازمان قابل اعتمادی را برای این منظور سراغ دارید و دوست دارید به مردم معرفی کنید، گزینه «کار خیر» مناسب شما است.

هم‌چنین برای درآوردن ته‌توی انواع شبهات و شایعات، از گزینه‌ی «سؤال» استفاده کنید. به این ترتیب همکاران من در گروه‌های تخصصی، پاسخ شما را منتشر خواهند کرد. گزینه «پیشنهاد و انتقاد» مطالب انتقادی یا پیشنهادات شما را بدون قضاوت با اسم و رسم شما منتشر می‌کند. گزینه «مسائل کلان» هم مناسب پژوهشگرها و اندیشکده‌ها است. گزینه‌ای که می‌تواند برای انتشار نتایج مطالعات و تحقیقات شما درباره مسائل اساسی مملکت به کار رود.

 

حداکثر تلاش ما این بوده که پاسخگوی انواع مطالبات شما باشیم. برای آن‌که صرفاً تماشاگر مطالب و محتواهایی در خبرگزاری باشید، که متعلق به خود شما است. یا با سلیقه و دستور شما تهیه و منتشر شده است. «شما سردبیر فارس هستید» تعارف نیست! عنوان یک برنامه و اعتقاد است.

 

چهارم| آنچه در آینده خواهید دید!

گفتم آنچه رونمایی شد، بخش کوچکی از چیزی است که برای شما تدارک دیده شده. امکانات متنوع و جذاب دیگری به‌زودی به حساب کاربری شما در «فارس من» اضافه خواهد شد. در آینده نزدیک شما اجازه چیدمان صفحه شخصی، دنبال کردن صفحات دیگران و ملاحظه آمار و آرشیو سوژه‌های ارسال‌شده را خواهید داشت. «تلویزیون اینترنتی فارس» هم در راه است! امکانات هیجان‌انگیز دیگری به‌زودی به صفحه‌ی ویدئوهای ارسالی در «فارس من» اضافه خواهد شد. منتظر باشید!

 

«فارس من» آغاز یک راه است. آغاز نسل جدید خبرگزاری در ایران. تلاش ما تا واگذاری کامل تمام امورات فارس به شما ادامه خواهد داشت. مردم سردبیر ما هستند.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس فارس من محمد آزادی ویدئوهای ارسال استفاده کنید تازه ترین خواهد شد فارس من هم چنین صفحه ی سمت چپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواداران پرسپولیس عبدالکریم را در قطر سوژه کردند!

به گزارش "ورزش سه"، عبدالکریم حسن، مرد سال سابق فوتبال آسیا یکی از خریدهای جذاب پرسپولیس در پنجره زمستانی بود که باعث شد دفاع چپ پرسپولیس بعد از مدتها یک بازیکن تخصصی داشته باشد.

عبدالکریم خیلی زود در میان هواداران پرسپولیس محبوب شد و مورد توجه و تشویق آنها قرار گرفت. به همین دلیل آنها شعار "حسن، حسن یا حسن، حسن عبدالکریم" را برای او در ورزشگاه می‌خواندند و به او روحیه دادند.

این نوع تشویق مورد توجه هواداران قطری و دوستان عبدالکریم حسن قرار گرفته و به گفته او در قطر همه جا وقتی او را می‌دیدند با خواندن این شعار با او شوخی می‌کردند.

عبدالکریم حسن بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ و حذف قطر از مرحله گروهی با سه شکست، مورد خشم فدراسیون و مردم این کشور قرار گرفته بود و حالا امیدوار است با درخشش در پرسپولیس راهی برای بازگشت به تیم ملی کشورش پیدا کند.

او در نخستین تمرین پرسپولیس در سال جدید با روحیه بالا حضور داشت و مورد تشویق هواداران حاضر در ورزشگاه کاظمی نیز قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد
  • اگر صبح‌ها با این علائم از خواب بیدار می‌شوید، به پزشک مراجعه کنید
  • فعال‌سازی قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای برای جلوگیری از هک گوشی
  • قابلیت تعامل با تلگرام و سیگنال به واتس‌اپ اضافه می‌شود
  • مصرف این نوع زولبیا و بامیه ممنوع!
  • چاقی یهویی سلنا گومز سوژه شد
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای فارس
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای استان فارس
  • هواداران پرسپولیس عبدالکریم را در قطر سوژه کردند!
  • چطور با گوشی، حرفه‌ای فیلم بگیریم؟