Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@17:03:47 GMT

خلاقیت پایه شکل‌گیری و تداوم کسب و کارهای دانش‌بینان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۴۹۰۵

خلاقیت پایه شکل‌گیری و تداوم کسب و کارهای دانش‌بینان

ایده‌هایی خلاق در مدل ارائه خدمات و نوع اجرای آن‌ها مشهود است. نوآوری در طرح‌های خلاقانه آن‌ها را از بقیه متمایز کرده است.

به گزارش  گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  ستاد توسعه اقتصاد دیجتیال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که بنای خود را بر توسعه ایده‌های خلاق و راه‌گشای اقتصاد دیجیتال قرار داده است، حمایت از این مدل شرکت‌ها را به صورت جدی دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس هم تا پایان سال گذشته حدود 100 شرکت خلاق از حمایت‌های مادی و معنوی این ستاد بهره‌مند شدند.

این شرکت‌ها یکی از مهم‌ترین مراکز تجمع ایده‌های خلاق و نیروهای کارآمد اقتصادی هستند. نفع بیشتر حمایت از آن‌ها هم به جامعه، مردم و دولت می‌رسد و توسعه اقتصاد دیجیتال را در پی دارد.

مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر این نکته، گفت: ستاد، شرکت‌های خلاق خواهان دریافت حمایت‌های معاونت علمی و فناوری را ابتدا ارزیابی می‌کند و در صورتی‌که نوع فعالیت و محصولاتشان مورد تایید قرار گرفت، از آن‌ها حمایت می‌کند.

نقطه قوت این نوع شرکت‌ها بهره‌گیری از ایده‌های خلاق و نوآور در ارائه محصول است. این نوع شرکت‌ها به دنبال اثربخشی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور هستند و لزوما محصولاتشان دانش‌بنیان نیست.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان معاونت علمی ایده های خلاق معاونت علمی و فناوری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمد موسی‌زاده موسوی در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ گفت: در طی سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

وی افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

موسی‌زاده موسوی خاطرنشان کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال درخصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجتال و همچنین ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه هوش مصنوعی که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنیم.

کد خبر 6062889 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی»
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی» اجرایی می‌شود
  • ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳
  • ایده‌ها و طرح‌های فناورانه صنعت غذا حمایت می‌شوند
  • توسعه زیرساخت‌های مالی با مشارکت مردم