Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@12:57:50 GMT

قرنطینه، فاصله های اجتماعی میان خانواده ها را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۵۲۶۹

قرنطینه، فاصله های اجتماعی میان خانواده ها را کاهش داد

یک مشاور امور خانواده با بیان اینکه والدین نقش بسزایی در کاهش خستگی از دوران قرنطینه دارند گفت: علی رغم شیوع ویروس کرونا و به دلیل ارتباط بیشتر والدین و فرزندان فاصله های اجتماعی میان خانواده کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا احمدی کارشناس و مشاور امور خانواده در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و با خانه نشینی و ایجاد دوران قرنطینه فاصله بین والدین با یکدیگر و بخصوص فاصله والدین با فرزندان به حداقل رسید و اعضای خانواده مدت زمان بیشتری را صرف گفتگو با یکدیگر نموده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این دوران فرصت خوبی برای بررسی مشکلات فرزندان و رفتارهای اجتماعی آنان فراهم شده است افزود: در طول این مدت والدین وقت بیشتری دارند تا سخنان فرزندان خود را با دقت گوش دهند و مشکلات انان را بخصوص در دوران نوجوانی مورد بررسی قرار دهند.

احمدی به افزایش محبت اعضای خانواده ها نسبت به یکدیگر اشاره نمود و ادامه داد: در این بازه زمانی عطوفت میان اعضای خانواده ها بیشتر شده است و کودکان نیز از آرامش بیشتری برخوردار هستند.

به گفته وی گذر از دوران قرنطینه با مهر و محبت اعضای خانواده به یکدیگر آسان تر می شود و تحمل سختی ها را نیز بیشتر می کند.

این کارشناس امور خانواده با تاکید بر اینکه پس از عبور از دوران قرنطینه ارتباط و تعامل والدین با فرزندان باید بیش از گذشته باشد، افزود: این دوران می تواند آغازی بر پایان تنش های درون خانواده و بخصوص پایانی بر مشاجره های والدین و فرزندان باشد که درک متقابل بیشتری را در میان آنان رقم می زند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دوران قرنطینه اعضای خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قانون پرحاشیه: کودکان زیر ۱۴ سال اجازه ندارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند

رونالد دِسَنتیس، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا، با امضای لایحه‌ی HB 3 آن را به قانون تبدیل کرد. HB 3 به والدین نوجوانان کوچک‌تر از ۱۶ سال امکان می‌دهد تا کنترل بیشتری روی دسترسی فرزند خود به شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. یکی از بخش‌های بحث‌برانگیز این قانون، الزامی‌شدن سیستم احراز سن برای بسیاری از وب‌سایت‌ها است.

به گزارش زومیت، قانون جدید ایالت فلوریدا از شبکه‌های اجتماعی می‌خواهد جلوِ کودکان کوچک‌تر از ۱۴ سال را برای ساخت حساب کاربری بگیرد و حساب‌های فعلی آن‌ها را حذف کند.

طبق قانون HB 3، نوجوانان ۱۴ و ۱۵ ساله برای ساخت و مدیریت حساب اجتماعی باید اجازه‌ی مستقیم از والدین بگیرند. پلتفرم‌های اجتماعی درصورت درخواست والدین یا خود فرد، موظف‌اند حساب اجتماعی و اطلاعات شخصی او را به‌طور کامل حذف کنند.

شرکت‌هایی که نتوانند به‌طور کامل حساب اجتماعی نوجوانان ۱۴ و ۱۵ ساله را حذف کنند، ممکن است با پرونده‌ی حقوقی در دادگاه مواجه شوند و به‌ازای هر مورد تخلف، ۱۰٬۰۰۰ دلار غرامت برای آن‌ها در نظر گرفته شود. همچنین، «نقض آگاهانه‌ی قانون» ممکن است جریمه‌ی حداکثر ۵۰٬۰۰۰ دلاری به‌ازای هر مورد به‌دنبال داشته باشد.

قانون HB 3 فلوریدا از اکثر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معروف می‌خواهد که سن کاربرانشان را احراز کنند؛ موضوعی که نگرانی‌های بزرگی درزمینه‌ی حریم خصوصی به‌همراه دارد. HB 3 از وب‌سایت‌ها می‌خواهد گزینه‌ی «احراز ناشناس سن» را ارائه دهند. منظور از این روش، احراز سن ازطریق پلتفرمی متفرقه است که نتواند پس از پایان فرایند، اطلاعات هویتی فرد را نگه‌داری کند.

سیستم احراز سن که قانون HB 3 اجباری می‌کند، وب‌سایت‌هایی را دربر می‌گیرد که حاوی محتواهای مضر برای خردسالان هستند. طبق گفته‌ی تحلیلگران، این موضوع به‌طور ویژه برای وب‌سایت‌های حاوی محتوای مستهجن محدودیت ایجاد می‌کند.

گروه‌های فعال در صنعت فناوری در زمان تدوین‌ پیش‌نویس لایحه علیه جزئیاتش موضع گرفتند و همچنان با آن مخالف‌اند. برای نمونه، NetChoice پیش از امضای رسمی HB 3 به‌دست فرماندار فلوریدا گفت این قانون عملاً در نقش کارت شناسایی برای کاربران اینترنت عمل می‌کند و باعث می‌شود تمامی ساکنان فلوریدا صرف‌نظر از سنشان، برای استفاده از خدمات آنلاین به احراز هویت مجبور شوند. قانون یادشده از ۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۵ (۱۲ دی ۱۴۰۳) رسماً به اجرا گذاشته می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شادی و نشاط شاه‌کلید داشتن خانواده‌ای پویا
  • خطرات ناشی از ازدواج با تفاوت فرهنگی
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • بازی؛ نیازی بنیادین در دوران کودکی
  • یک ترفند نانویی برای افزایش ظرفیت باتری‌ها
  • تصویب قانون پرحاشیه: کودکان زیر ۱۴ سال اجازه ندارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند
  • اشتباهات زندگی زناشویی
  • ممنوعیت استفاده از شبکه‌های مجازی حتی با اجازه والدین!
  • دهکده المپیک پاریس میزبان مهدکودک برای فرزندان ورزشکاران