Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم،‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در جلسه رؤسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا گفت: خوشبختانه متخصصان و پزشکان کشور بر اساس مطالعاتی که در ایران انجام دادند و با تبادل تجارب و پژوهش‌های خود با سایر کشورها تا حدود زیادی توانسته‌اند به روش‌های رفتاری این ویروس و راههای مقابله با شیوع آن نزدیک شوند که این بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با بیان اینکه باید بدانیم پس از پشت سر گذاشتن محدودیت‌های حداکثری برای مقابله با ویروس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌بایست مورد توجه قرار گیرد، افزود: بر این اساس، آموزش و اطلاع‌رسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا مردم بتوانند پروتکل‌های مرتبط با کسب و کار خود و آن دسته مشاغلی که احتیاجات آنان را تامین می‌کنند، فراگرفته و نسبت به آن آگاه باشند.

رئیس جمهور تصریح کرد: سامانه‌ای که وزارت بهداشت و درمان برای ثبت‌نام کسب و کارها راه‌اندازی کرده است اقدام بسیار موثر و مفیدی است که هم می‌تواند تا اندازه زیادی ما را به نقطه اطمینانی برای رعایت بهداشت و مدیریت مقابله با ویروس نزدیک کند و هم به وسیله آن کسب و کارها به نوبت شروع به کار کنند.

روحانی اظهار داشت: آنچه در مرحله جدید فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی دارای اهمیت است این است که طرح مذکور با مطالعه سبک زندگی ایرانی و با مدلی بومی و  در عین حال منطبق بر اصول مصوب بهداشت جهانی انجام می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی که با کار و تلاش فشرده ستاد ملی مقابله با کرونا و روسای کمیته‌های آن به  انجام رسیده، مدلی کنترلی است که به صورت پلکانی بر اساس نظر وزارت بهداشت و درمان در حال اجرای آن هستیم.

روحانی افزود: آنچه در این جلسه به آن رسیدیم این است که تمامی روسای کمیته‌ها می‌بایست ارزیابی‌های دقیق از اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی داشته باشند و موانع و مشکلات آن را در تمامی استان‌هایی که در حال اجرا است بررسی و نسبت به رفع آنها در کوتاه‌ترین زمان اقدام کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ماموریت بسیار مهمی به وزارت بهداشت و درمان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داده شده که با تقویت و پشتیبانی شرکت‌های دانش بنیان و مراکز مطالعاتی دانشگاههای علوم پزشکی در تهیه دارو، تشخیص و تست و نیز تهیه واکسن این ویروس فعالیت کنند که با توجه به توان و بنیه علمی متخصصان کشورمان دستیابی به دارو و واکسن دور از دسترس نخواهد بود.

روحانی همچنین به وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دستور داد تا در راستای عملیاتی شدن طرح استفاده از کیت جدید، برای مشخص شدن افرادی که دارای مصونیت هستند، بررسی سریع داشته باشند.

رئیس جمهور تصریح کرد: همانطور که مردم در مرحله اول و دوم فاصله گذاری اجتماعی و اجرای محدودیت‌ها  با همکاری و همیاری بسیار خوب خود با مسئولین توانستند کمک شایانی در کنترل ویروس انجام دهند در مرحله فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی نیز انتظار مسوولین همراهی آنان چه در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و چه نظارت بر اجرای آن از سوی کسب و کارها و اصناف است.

روحانی تاکید کرد: مردم شریف عزیز باید بدانند که اجرای فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی تنها برای فعالیت کسب و کارهای کم ریسک است و به هیچ‌وجه نباید این طور تلقی شود که این ویروس و اپیدمی آن به طور مطلق از بین رفته است و همه پروتکل های بهداشتی باید با جدیت رعایت شود.

روحانی ادامه داد: بر این اساس کماکان در خصوص اجتماعات و مراکز پرریسک محدودیت‌ها وجود دارد و مردم نباید برای کارهای غیرضروری از منزل بیرون بیایند و مسئولین کماکان از مردم انتظار دارند در رعایت پروتکل‌ها دقت کرده و در شرایطی که کار ضروری ندارند در منزل بمانند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: فاصله گذاری هوشمند اجتماعی وزارت بهداشت رئیس جمهور پروتکل ها کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به خبرگزاری فرانسه از غزه، وزارت بهداشت حماس روز پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.
این منبع همچنین اعلام کرد از پنج ماه و نیم گذشته تا کنون در مجموع ۷۴ هزار و ۹۸۰ فلسطینی زخمی شده اند.

دیگر خبرها

  • حضور ۲۰۰۰۰ نفری شهروندان در جشنواره شهر رمضان بوستان لاله
  • کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ قلم دارو با اجرای طرح دارویار
  • شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • انجام ۱۸۲ هزار مأموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • آمریکا با تحریم دارو‌های کودکان سرطانی و پروانه‌ای ناجوانمردی را به اوج رسانده است