Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@17:42:58 GMT

تاکسیرانی برای کاهش آلودگی هوا چه اقداماتی انجام داد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۶۸۰۴

تاکسیرانی برای کاهش آلودگی هوا چه اقداماتی انجام داد؟


سیدعلی محتشمی‌پور ، با اشاره به وجود هشتاد هزار دستگاه تاکسی در تهران، تصریح کرد: 25 هزار دستگاه تاکسی بالای سن فرسودگی در سال جاری وجود دارد که این نرخ در سال آینده به 36 هزار دستگاه خواهد رسید؛ یعنی در سال 1399 حدود دو سوم تاکسی‌های تهران فرسوده هستند. با افزایش تعداد تاکسی‌های فرسوده، سهم‌شان در تولید آلاینده‌ هوا نیز افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از پیگیری مداوم سازمان تاکسیرانی و شهرداری تهران از سال‌های گذشته تاکنون برای طرح ملی نوسازی تاکسی‌ها گفت و افزود: از سال 1395 خودروسازان داخلی (ایران خودرو و سایپا) در این طرح نرخ تحویل خودروها را به مرور کاهش دادند و برخلاف تعهدات موجود همچنین به بهانه تحریم‌ها، از تحویل تاکسی به شهرداری ممانعت کردند. عدم نوسازی تاکسی‌ها از سال‌های گذشته سبب رشد نرخ تجمعی تاکسی‌های فرسوده شده است.

به گفته معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران؛ با زحمات و پیگیری‌های محسن پورسیدآقایی، معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شرکت ایران خودرو از شهریور ماه سال جاری به تحویل تاکسی‌ها متقاعد شد.

محتشمی‌پور در مورد مشکل دیگر نوسازی تاکسی‌ها بیان کرد: در سال‌هایی که خودروساز از تحویل تاکسی به بهانه تحریم‌ها و الویت در تحویل خودروهای شخصی ممانعت کرد، قیمت خودروی تولیدی از 16 میلیون تومان به 70 میلیون تومان رسید. حال که خط تولید و تحویل تاکسی‌ها فعال شده است دیگر راننده توان پرداخت مالی برای نوسازی ندارد.

او اضافه کرد: با توجه به وظیفه شهرداری و مأموریتی که سازمان تاکسیرانی دارد، پیگیری برای ارائه وام 50 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد و قرض الحسنه 5 ساله به راننده تاکسی‌ها انجام شد و بعد از چند ماه (از ابتدای شهریورماه سال 1398) به سرانجام رسید. هشتاد درصد بهای خودرو با تسهیلات قرض الحسنه توسط شهرداری تأمین شد تا فاصله بین قیمت خودرو و توان مالی راننده‌ها کاهش پیدا کند.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از تشکیل پرونده سه هزار دستگاه تاکسی فرسوده برای نوسازی خبر داد و گفت: همچنین وام 50 میلیون تومانی هم تأمین اعتبار شده است.

او درباره یکی دیگر از برنامه‌های نوسازی توضیح داد: درصورت همکاری خودروسازان، شرکت‌های تاکسیرانی برای نوسازی خودروها توانمندسازی خواهند شد. شرکت‌های تاکسیرانی می‌توانند با سرمایه گذاری وارد نوسازی شوند. اگر خودروسازی تیراژ تولید خود را به تأمین تقاضای شرکت‌های تاکسیرانی برساند این قرارداد منعقد خواهد شد.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هزار دستگاه تحویل تاکسی تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد

شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به تعویض تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های برقی، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E۵۰A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودرو‌های برقی سایر خودروسازان هم در روز‌های آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودرو‌های برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی‌های برقی و سازو کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی