Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@12:02:48 GMT

بارندگی بی سابقه در استان یزد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۶۸۸۶

بارندگی بی سابقه در استان یزد

برهانی مدیرکل هواشناسی استان یزد با اشاره به میزان بارندگی در سطح استان گفت: در روزهای گذشته شهرستان تفت بارش های قابل توجهی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا برهانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به میانگین بارش استان یزد در ابتدای سال آبی جاری تاکنون 73 میلیمتر بوده است گفت: این بارش ها تا روز گذشته، نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 29 درصد و نسبت به میانگین دراز مدت 13 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان یزد با بیان اینکه تا ظهر روز گذشته نسبت به شرایط نرمال با کاهش بارندگی روبه‌رو هستیم افزود: در بین شهرستان های استان یزد، بیشترین بارندگی از ابتدای سال آبی جاری به شهرستان خاتم با بارش 110 میلیمتر و کمترین میزان بارش ها به شهرستان های اردکان و یزد با 54 میلیمتر بارندگی تعلق دارد.

وی به بارش های قابل توجهی طی سه روز گذشته در استان یزد اشاره و اظهار داشت: میزان بارشها در شهرستان های استان به نسبت بیشترین،  ایستگاه زارچ در شهرستان یزد 10 میلیمتر، ایستگاه فراغه در شهرستان ابرکوه 10 میلیمتر، ایستگاه چادرملو در شهرستان اردکان 34 میلیمتر، ایستگاه سبزدشت در شهرستان بافق 34 میلیمتر، ایستگاه هامانه در اشکذر 29 میلیمتر، ایستگاه پرک در بهاباد 24 میلیمتر ایستگاه مروست در شهرستان خاتم 9 میلیمتر، ایستگاه هفتهر در شهرستان میبد 28 میلیمتر، ایستگاه منشاد در مهریز 100میلیمتر را به ثبت رسانده اند.

برهانی با اشاره به اینکه در طول روزهای گذشته شهرستان تفت شاهد بارندگی بسیار خوبی بود اظهار داشت: در ارتفاعات شیرکوه بارش 134 میلیمتر، منطقه علی آباد 106 میلیمتر و طزرجان هم 102 میلیمتر در طول روزهای گذشته بارندگی داشته که میزان قابل توجهی است.

مدیرکل هواشناسی استان یزد اضافه کرد: ایستگاه مروست با 9 میلیمتر در شهرستان خاتم، ایستگاه هفتهر شهرستان میبد با 28 میلیمتر بارندگی را به ثبت رسانده است.

وی عنوان کرد: ایستگاه زارچ شهرستان یزد هم با میزان 10 میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را در چند روز اخیر به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین باران در شیرآباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، براساس اعلام هواشناسی گلستان، در شیر آباد خان ببین ۱۰۴ میلیمتر باران ثبت شده است.

نوده ملک گرگان با ۹۳ میلیمتر، مازیاران رامیان با ۸۹ میلیمتر و افراتخته علی آبادکتول و النگدره گرگان با ۸۵ میلیمتر بعد از شیرآباد بیشترین میزان باران دیروز و امروز را دریافت کرده اند.

ایستگاه‌های توماچلر گمیشان و آق تقه مراوه تپه با ثبت ۶ میلیمتر کمترین میزان بارش‌های این دو روز را دریافت کرده اند.

فعالیت سامانه بارشی موثر از بامداد دیروز در گلستان فعال شده بود که بارش برف در قلل مرتفع، بارش باران و سیلاب از پیامد‌های این سامانه بود.

فعالیت این سامانه بارشی تا عصر امروز ادامه دارد.

بارش باران شدید محور گنبدکاووس- کلاله محدوده پل بایلر را مسدود کرده است.

آبگرفتگی خطوط ریلی در بندرترکمن سبب شده مسافران تهران – گرگان در ایستگاه بندرگز پیاده شوند و با اتوبوس رهسپار گرگان شوند.

بارش برف هم چنین در توسکستان گرگان – شاهرود را سفید پوش کرد و رانندگان برای رفت و آمد در این مسیر در محدوده گردنه چالچیان باید از زنجیر چرخ استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر
  • وضعیت بارندگی و جوی در تهران
  • پیش‌بینی وضعیت بارندگی در تهران
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت