Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:56:47 GMT

ابتکار: محصولات سلامت محور با مشارکت زنان تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۶۹۳۲

ابتکار: محصولات سلامت محور با مشارکت زنان تولید می‌شود

معصومه ابتکار روز شنبه در دومین جلسه شورای راهبردی کارآفرینی و اشتغال زنان که در دفتر معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و تشکل های مرتبط به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه حمایت های نظام بانکی شاخه ای دیگر از این فعالیت هاست، افزود: تا امروز توانسته ایم وام های محدودی را برای زنان سرپرست خانوار در استان های مختلف فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رییس جمهوری اضافه کرد: با همفکری و هم افزایی طرح‌های در دست اقدام با قوت پیش رود. یکی از زمینه هایی که امروز در این جلسه جای خالی آن احساس شد کارآفرینی و اشتغال زنان روستایی بود که در این زمینه تا کنون همکاری های خوبی با وزارت جهاد کشاورزی داشته ایم و طرح استاندارد سازی محصولات کشاورزی از آن جمله است.

به گزارش معاونت امور زنان، ابتکار گفت:  معاونت زنان در قالب شبکه مردم نهاد زنان و خانواده بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ عضو در دوره های مختلف تحت آموزش قرار داده است،  این تشکل ها آمادگی دارند تا در زمینه جمع آوری اطلاعات گروههای آسیب دیده ای که وزارت کار به آن اشاره دارد، به معاونت زنان کمک کنند.

وی تاکید کرد: شناسایی گروه سوم که به جایی اتصال ندارند به عهده همه ما است و در این راه نهادهای مدنی، کارآفرینی و خیریه باید دست به دست هم دهند.

ابتکار با تاکید بر اهمیت شبکه سازی در این زمینه، گفت: اگر این مهم مورد توجه قرار نگیرد، آسیب های جدی به همراه خواهد داشت و ما آمادگی داریم تا با همکاری بخش های مختلف گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

باید مشوق بیمه ای و مدل های جدیدی از مدیریت مالی را در بخش خصوصی مدیریت کنیم

این جلسه عیسی منصوری معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه دولت برای کمک به مردم در بحران ناشی از شیوع کرونا گفت: ایده اصلی ما در واقع به سه دوره تقسیم می شود و معتقدیم باید یارانه دستمزد، مشوق بیمه ای و مدل های جدیدی از مدیریت مالی را برای پاس کردن چک های بخش خصوصی مدیریت کنیم و با یک تاخیر فاز به سراغ فعال سازی کسب و کارها و اشتغال برویم.

وی افزود: در حال حاضر بحث وام را مدیریت می‌کنیم و در همین ارتباط سه گروه هدف را در جامعه شناسایی کرده ایم که عبارتند از گروه های آسیب پذیر و کم درآمد که مشمول کمک های معیشتی می شوند، حقوق بگیران که در حال حاضر به صورت فوری نیاز به کمک ندارند و گروه سوم صاحبان کسب و کار هستند که در واقع شاغل هستند و این افراد خود به سه گروه تقسیم می شوند. گروهی که اثری از آن ها در نظام بیمه ای وجود دارد، گروه دوم کسانی هستند که بیمه نشده اند و اطلاعاتی از آنها در سیستم بیمه ای نیست اما در برخی ادارات مانند دارایی و برق و... ردی از آنها وجود دارد و گروه سوم که ردی از آنها در جایی وجود ندارد.

منصوری در ادامه گفت: در مورد گروه اول ما یک میلیون واحد کسب و کار، کارفرمایی و خویش فرمایی داریم و حدود سه میلیون و دویست و شصت هزار نفر بیمه شده را در ده رسته شناسایی کرده ایم که این ده رسته بیشترین آسیب را در این موقعیت می بینند و برای این افراد برای هر فرد به ازای سه ماه، دوازده میلیون تومان وام با نرخ سود ۱۲ درصد در نظر گرفته شده که البته آقای رییس جمهور در جلسه اخیر گفتند کسانی که کسب و کارشان با دستور دولت به شکل مستقیم تعطیل شده به جای ۱۲ میلیون، ۱۶ میلیون وام دریافت کنند.

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: برای ۲۳ میلیون خانوار که جزو اقشار آسیب‌پذیر هستند نیز وام یک میلیون تومانی در نظر گرفته ایم و برای گروه دوم که کسب و کارهای بیمه نشده هستند تاکنون حدود یک میلیون نفر  را شناسایی کرده ایم که تعدادی از اینها از خانه های کوثر و مشاغل خانگی هستند.

وی تصریح کرد: برای بخشی از گروه دوم و کل گروه سوم در صورتی که با سایر بخش های اجرایی همپوشانی نداشته باشد نسبت به ایجاد یک پلتفرم اقدام کرده ایم که در آن وجوه دریافتی از کل نهادهای بین المللی و اهدا کنندگان و خیرین و منابع خودمان، در حساب مشترکی قرار می گیرد و قرار است گروههای هدف شناسایی شده که در این دو گروه بالا قرار می گیرند با  کمک بلاعوض و یا پرداخت وام مورد حمایت قرار گیرند و البته خیریه ها هم می‌توانند افرادی را که تحت پوشش کمک های خیرخواهانه خود دارند به ما معرفی کنند که جزو این دو گروه قرار گیرند و خوب است که اعمال این تسهیلات را از طریق سازمان های مردم نهاد انجام دهیم و بازیگر اصلی در این برنامه نهادهای توسعه ای و بخش مدنی باشد.

برچسب‌ها معصومه ابتکار عیسی منصوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معصومه ابتکار معصومه ابتکار کسب و کار گروه سوم بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، زارع، مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: تنها در سال گذشته  ۳۰ میلیارد تومان به عنوان هزینه درمان در بخش های مختلف به بیماران خاص وصعب العلاج پرداخت شد.

او  افزود: شرط حمایت صندو.ق  از بیماران خاص دارا بودن یکی از بیمه های پایه در حوزه سلامت یا تامین اجتماعی یا  نیروهای مسلح است.

به گفته وی بیماران خاصی که تاکنون موفق زیر پوشش این صندوق قرار نگرفته اند و می توانند با مراجعه به سامانه بیمه سلامت و ثبت کدملی و شماره همراه تحت پوشش قرار گیرند.

صندوق حمایت از بیماران خاص بیش از ۱۰۰ گروه از بیماری های خاص را در زمینه دارو ویزیت توانبخشی وپارا کلینیک تحت پوشش قرار می دهد.

دیگر خبرها

  • خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • خزعلی: رمز رونق تولید "مشارکت همگانی" است
  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • رفع اختلال در سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت
  • ◄ مشارکت مردم و ابتکار بخش خصوصی/ نگاهی به پروژه لوکوموتیو GT22
  • ۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار
  • بیمه رایگان ظرفیت ویژه برای آینده زنان خانه‌دار است