Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: به علت شیوع بیماری کرونا و رفع مشکلات تردد، مشمولان دارای معافیت تحصیلی خارج از کشور و همچنین مشمولان دارای مجوز خروج موقت و یا مقیم خارج از کشور از تسهیلات سازمان وظیفه عمومی ناجا بهره‌مند می‌شوند.

سرهنگ ابراهیم امرانی اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا به صورت گسترده و جهانی، مشمولانی که دارای معافیت تحصیلی خارج از کشور، مجوز خروج موقت و یا مقیم خارج از کشور هستند و به دلیل لغو پروازهای خارجی و قرنطینه‌ برخی کشورها با مشکل مواجه شده‌اند، از برخی تسهیلات سازمان وظیفه عمومی ناجا بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تسهیلات مورد اشاره نیز افزود: مشمولانی که با مجوز خروج موقت برای سفرهای تفریحی و علمی و... از کشور خارج و موفق به بازگشت در موعد مقرر به علت شیوع بیماری کرونا به کشور نشده‌اند، وثیقه سپرده شده این عزیزان ضبط نشده و در صورت بهبود شرایط و برطرف شدن محدودیت‌های پروازی، می‌توانند به کشور بازگردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس استان، وی گفت: محدودیت زمانیدر نظر گرفته شده قبلی برای تمامی مشمولانی که در دانشگاه‌های خارج از کشور مشغول به تحصیل بوده و برای دیدار با خانواده به کشور وارد شده‌ و به دلیل لغو پروازها، شرایط بازگشت نداشته‌اند نیز لغو شده و می‌توانند پس از بهبود شرایط به کشور محل تحصیل بازگردند.

سرهنگ امرانی تاکید کرد: آن دسته از مشمولان غایبی که بیش از سه سال در خارج از کشور اقامت داشته و بر اساس مقررات تردد ایرانیان مقیم خارج از کشور، از سالی دوبار تردد و در مجموع به مدت سه ماه اقامت استفاده کرده‌اند و در حال حاضر مدت حضور آنان در کشور بیش از سه ماه شده است، بدون هیچ گونه نگرانی، می‌توانند پس از اتمام و بهبود شرایط بیماری کرونا از کشور خارج شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خدمت سربازی کروناویروس بیماری کرونا خارج از کشور وظیفه عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان مشمولان اعزامی در اول اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی مشمولانی که برگ آماده به خدمت در تاریخ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ دریافت کرده‌اند، باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج درآن اقدام کنند.

­این دسته از مشمولان باید روز شنبه یکم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی‌نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

­مشمولان اعزامی باید واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند.

­مشمولان باید اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه داشته باشند.

­حضور نداشتن به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب شده و برابر ماده ۱۰ و ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی با غایبان رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فراخوان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۳ اصفهان
  • اعلام فراخوان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی
  • فراخوان سازمان وظیفه عمومی اعزامی‌های اول اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی اردیبهشت ماه
  • سازمان وظیفه عمومی اعزامی‌های اول اردیبهشت ۱۴۰۳ را فراخواند
  • مشمولان سربازی بخوانند؛ فراخوان جدید و مهم سازمان وظیفه عمومی + جزئیات
  • فراخوان مشمولان اعزامی در اول اردیبهشت ۱۴۰۳