Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت دانش‌بنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر محلول ضدعفونی‌کننده غیرالکلی، برای از بین‌بردن پاتوژن‌های بیماری زا (باکتر ی‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها) را با استفاده از نانو کلوئید نقره تولید کرد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سهیلا سلحشور کردستانی مدیر عامل شرکت کیتوتک در خصوص مواد ضد عفونی کننده شرکت خود گفت: کیتوتک یک موسسه تحقیقاتی است که بر روی بیوپلیمر‌های طبیعی و کاربرد پزشکی آن‌ها مطالعه، تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: این واحد تولیدی خط تولید مواد ضدعفونی ابزار و سطوح، ضد عفونی دست، فوم‌های بهداشتی ترمیم زخم و بند آورنده خونریزی متمرکز است و از سال ۸۶ با کاربرد‌های متفاوت و تحت نام تجاری «سیلوسپت» و بر پایه تکنولوژی نانو راه اندازی شد.   عضو هیات علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه نقره از دیرباز به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار گرفته است؛ اظهار کرد: محلول‌های ضد عفونی کننده سیلوسپت، تکنولوژی جدیدی از محلول‌های ضدعفونی کننده غیرالکلی با استفاده از نانو کلوئید نقره هستند که با از بین بردن طیف وسیعی از پاتوژن‌های بیماری زا (باکتر ی‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها) از انتشار و گسترش انواع بیماری‌های عفونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.   وی افزود: فعالیت ضدمیکروبی محصولات سیلوسپت طی مطالعات دقیق در آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات بالینی مطابق با استاندارد‌های بین المللی، اثبات شده است.   عضو هیات علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: نقره قدرت کشندگی حتی بسیاری از ویروس‌ها و قارچ‌ها را در کنار باکتری‌ها دارد از این رو بعد از تولید نانو ذرات نقره و اخذ مجوز از ستاد توسعه فناوری نانو شروع به تولید محصولات ضد عفونی کننده و فوم‌ها بر پایه نقره شدیم.   سلحشورکردستانی با بیان اینکه این محصولات اکنون در بازار موجود هستند؛ تاکید کرد: این محصولات فاقد سمیت سیستمیک و سلولی، تحریک زایی و سمیت حاد استنشاقی هستند و همچنین براساس نتایج تست تعیین میزان دوز غلظت ماده موثره آن‌ها در محدوده کاملا ایمن گزارش شده است.   وی در پایان خاطرنشان کرد: ماده اصلی در محصولات سیلوسپت، نانوذرات نقره بوده که فعالیت ضد میکروبی آن چند صد برابر فلز نقره درحالت عادی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر مواد ضدعفونی کننده شرکت های دانش بنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضد عفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن بیش از یک هزار تن بر اثر بیماری های عفونی در افغانستان

سازمان صحی جهان (دبلیواچ‌او) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون، دست‌کم یک هزار و ۲۲۰ تن در پی مبتلا شدن به بیماری‌های عفونی در افغانستان جان باخته‌اند.

دبلیواچ‌او در این گزارش نگاشته است که از آغاز سال ۲۰۲۴ تا کنون حدود ۵۲۹ هزار و ۸۱۱ تن در نقاط مختلف افغانستان به بیماری‌های حاد تنفسی، به‌ویژه سرخکان و اسهال مبتلا شده‌اند.

براساس این گزارش، طی چند ماه گذشته شمار افراد مبتلا به بیماری‌های عفونی، از جمله سرخکان و اسهال در کشور افزایش چشم‌گیر داشته است.

به گفته این سازمان، در جریان بیش از سه ماه گذشته، ۱۶ هزار ۱۰۵ تن به بیماری سرخکان و ۲۶ هزار و ۵۹۷ تن دیگر نیز به بیماری اسهال مبتلا شده‌اند.

طبق این گزارش، ۸۰.۵ درصد مبتلایان به سرخکان کودکان زیر پنج سال هستند.

در گزارش آمده که از اول تا ۷ اپریل، یک هزار و ۵۳۵ مورد مشکوک به سرخکان در افغانستان ثبت شده است و در این مدت ۱۲ کودک زیر پنج سال در پی مبتلا شدن به این بیماری جان باخته‌اند.

بربنیاد این گزارش، در مجموع ۳۳۵ هزار و ۶۰ تن در ۳۴ ولایت کشور به بیماری سرخکان مبتلا شده‌اند و از این میان یک هزار و ۷۶ تن جان خود را از دست داده‌اند.

این گزارش تصریح کرده است که طی بیش از سه ماه گذشته ۱۳ تن در ۲۵۳ ولسوالی هم در پی مبتلا شدن به اسهال جان باخته‌اند.

دبلیواچ‌او خاطرنشان کرده است تعداد موارد اسهال طی هفته‌های اخیر در کشور حدود ۱۱.۳ درصد افزایش یافته است.

بیش از نصف از افراد مبتلا به بیماری اسهال کودکان زیر پنج سال هستند.

سازمان صحی جهان تغییرات اقلیمی را از عوامل مهم افزایش بیماری‌های حاد تنفسی در افغانستان عنوان کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها
  • تولید پاک کننده های فاقد مواد سمی، به همت دانشجویان قمی
  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • نانو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های شاخص فناوری در ایران است
  • جان باختن بیش از یک هزار تن بر اثر بیماری های عفونی در افغانستان
  • طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار
  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی