Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان البرز، گفت: اجرای کامل همه برنامه‌های تحولی در سال جاری از همه مدیران و کارکنان واحدهای مختلف قضایی دادگستری استان مورد انتظار و تاکید است و با جدیت بر این روند نظارت می‌کنیم. ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ استانها البرز نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز، حسین فاضلی هریکندی در نشست شورای مدیران دادگستری استان البرز با تقدیر از زحمات کادر پزشکی و درمان استان البرز که شبانه روز مشغول ارائه خدمات هستند، اظهارداشت:  با توجه به شرایط امروز بیشتر به این حدیث نبوی می‌رسیم که فرمودند «دو نعمت سلامتی و امنیت از نعمت‌های مجهول و پوشیده هستندکه مردم علی‌رغم برخورداری از این نعمت‌ها متوجه وجود آن‌ها نیستند ودر صورت ناامنی و یا مریضی متوجه ارزش این دو نعمت می‌شوند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستور روحانی به وزیر بهداشت: ضرورت نظارت دقیق بر طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعینظارت رهبر کره شمالی بر مانورهای نظامی در آستانه نشست مهم پارلمانیآخرین اخبار کرونا در چهارمحال و بختیاری| از نظارت شدید در بازگشایی اصناف تا پلمب 165 مغازه متخلف

وی با اشاره به اقدامات دادگستری کل استان البرز در سال 1398 از زحمات کلیه قضات و کارکنان اداری تقدیر کرد و افزود: سال گذشته سالی توام با چالش‌‌‌ها و چشم اندازهای جدید برای دادگستری استان بود که توانستیم با همراهی همکاران از آن عبور کنیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه سفر آیت الله رئیسی به استان را نقطه عطفی برای دستگاه قضایی استان عنوان کرد و بیان کرد:  این سفر برای اولین بار از زمان تاریخ تشکیل استان البرز انجام شد و با عنایات ویژه‌ای که رئیس قوه قضائیه داشت بسیاری از چالش‌های قضایی دادگستری استان در زمینه زیرساخت‌ها و منابع انسانی که از ابتدای تاسیس همراه این مجموعه بود برطرف شد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز افزود: در زمینه زیرساختی، تکمیل ساختمان دادگستری کل استان البرز و احداث مجتمع‌های قضایی در کرج، کمالشهر، ماهدشت، اشتهارد، چهارباغ، نظرآباد و فردیس از مصوبات مهم این سفر بود در زمینه منابع انسانی نیز بسیاری از کمبودهای نیروی انسانی استان در بخش قضایی و اداری برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر بکارگیری نیروهای بومی در انتصابات مدیریتی دادگستری به دلیل شناخت بهتر از شرایط استان و ایجاد انگیزه در بین کلیه کارکنان گفت: از آنجایی که از همان ابتدا این اعتقاد وجود داشت برای تحقق آن نیازمند شناخت و بررسی‌های بیشتر بودیم که نتیجه آن ایجاد تغییرات مدیریتی در روسای دادگستری و دادستان های استان در روزهای اخیر بود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان البرز یکی از اقدامات برجسته انجام شده در سال 1398 را بازدید از کلیه مجتمع‌های قضایی استان عنوان کرد و گفت: بدین منظور از ابتدای انتصاب به منظور دیدار چهره به چهره با کارکنان و دریافت نقطه نظرات همکاران و مراجعان، بازدیدهای سرزده مستمر از کلیه مجتمع‌های قضایی استان البرز انجام شد.

وی تشکیل شورای تحول قضایی استان البرز را یکی از ویژگی‌های مختص دادگستری استان دانست و گفت: برای اولین بار بین دادگستری‌های کشور بعد از ابلاغ طرح تحول قضایی این شورا در استان البرز تشکیل شد و برنامه تحول قضایی استان با محوریت طرح تحول قضایی و نیازهای بومی استان تدوین و وارد فاز عملیاتی شد که معیار ارزیابی کلیه مدیران و کارکنان است.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه در سال گذشته 46 قاضی و 175 کارمند به کارکنان استان اضافه شده است  افزود: این منابع انسانی جذب شده به غیر از مصوبات سفر پر برکت رئیس قوه قضائیه به استان است که در سال جدید پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره کارآموزی قضایی برای اولین بار در استان البرز متذکر شد: با پیگیری دادگستری استان و حسن نظر معاونت منابع انسانی قوه قضائیه این دوره بالغ بر 37 کارآموز است که در حال گذراندن دوره‌های آموزشی خود هستند که بخش زیادی از آن‌ها اعلام تمایل کرده‌اند در استان البرز خدمت خود را انجام دهند.

وی با توجه به گزارش تحلیلی ارائه شده از سوی دبیر شورای تحول قضایی استان البرز در خصوص عملکرد دادگستری استان در سال 98 و چشم انداز سال جاری اظهار داشت: اجرای کامل همه برنامه های تحولی در سال جاری از همه مدیران و کارکنان واحدهای مختلف قضایی دادگستری استان مورد انتظار و تاکید است و با اتخاذ راهکارهای تشویقی و نیز در صورت لزوم تذکر و توجه، حتما بر اجرای دقیق این برنامه ها در بازه های زمانی دو هفته، پایان ماه و نیز هر سه ماه نظارت خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: در پرونده‌های معوق و مسن نیز اقدامات خوبی انجام شده و در سال 98 موفق شدیم 49 درصد کاهش را ثبت کنیم که شیوع کرونا منجر به اخلال در اجرای برنامه‌های مدون شد که امیدواریم بتوانیم در 6 ماهه نخست امسال به اهداف مدنظر برسیم.

وی افزود: توزیع متوازن خدمات قضایی و تکریم مراجعان در کلیه نقاط کرج یکی از برنامه‌های مورد پیگیری بوده که بدین منظور با ایجاد مجتمع‌های ماهدشت، محمدشهر و کمالشهر مناطق جنوب اتوبان تهران- کرج و شرق کرج تحت پوشش قضایی قرار خواهند گرفت.

عالی‌ترین مقام قضایی استان در ادامه به اشاره به وقوع ناآرامی در برخی زندان های کشور بیان کرد: با تدابیر اتخاذ شده این موضوع در استان البرز رخ نداد که مرهون برنامه‌ریزی های انجام شده به منظور ایجاد قرنطینه سه لایه در ندامتگاه‌ها و اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط است که در نتیجه این تدابیر تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در بین زندانیان گزارش نشده است.

وی با توصیه به عدم بازداشت در موارد غیرضرور بر استفاده قضات از نهادهای ارفاقی از جمله آزادی مشروط، نهادهای جایگزین حبس و تعلیق اجرا تاکید کرد.

در پایان این جلسه از برخی مدیران، قضات و کارکنان اداری برگزیده دادگستری کل استان البرز در سال 1398 تقدیر شد.

انتهای پیام/ی

R7810/P/S6,50/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان البرز قضایی استان البرز استان البرز منابع انسانی قوه قضائیه تحول قضایی برنامه ها انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر

معاون قضایی دادگستری استان و سرپرست محاکم تجدیدنظر کرمان گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، مسعود امیرمیجانی معاون قضایی دادگستری استان و سرپرست محاکم تجدیدنظر کرمان در نشست با رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی یکسال گذشته به ۲۰ شعبه محاکم تجدیدنظر استان کرمان ۴۱ هزار ۲۷۷ پرونده وارد شده است و در مقابل قضات در مجموع ۴۱ هزار و ۳۹۹ فقره پرونده را مورد رسیدگی قرار داده اند و که این آمار حاکی از آن است که خروجی پرونده‌ها بیش از پرونده‌های وارده بوده است.

او اظهار داشت: علیرغم حجم پرونده‌های زیاد در دادگاه تجدیدنظر، قضات تجدیدنظر تلاش‌های قابل توجهی در جهت رسیدگی به پرونده‌ها انجام داده اند.

 
وی با بیان این مطلب که متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر ۸۴ روز است، تصریح کرد: بایستی قضات اوقات رسیدگی را بدون دلیل به زمان‌های بعد موکول نکنند و رسیدگی در اسرع وقت انجام شود و همچنین لازم است رسیدگی سریع به پرونده‌های مراجعین به همراه اتقان آرا مدنظر قرار گیرد.

این مقام قضائی از قضات درخواست کرد: که متناسب سازی جرم با مجازات را در احکام خود درنظر بگیرند و در سال پیش رو کاهش برنامه‌های معوق و پرونده‌های مسن، ساماندهی پرونده‌های کثیرالشاکی، کاهش صدور قرار‌های شکلی و ساماندهی نحوه ارجاع به کارشناس از اولویت‌های دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان می‌باشد.

سپس رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: هدف از تشکیل این کارگروه‌ها اعمال خرد جمعی و تلاش مستمر در اجرای بهینه سند و دستیابی به رفع چالش‌ها در اجرای ماموریت‌های دادگستری استان کرمان است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، اظهار داشت: آمار و شواهد حاکی از عملکرد مثبت شعب تجدیدنظر استان طی یکسال اخیر است.

او گفت: قضات باید ضمن حفظ استقلال قضایی خود در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آراء به اجرای دستور العمل‌ها و برنامه‌های ستادی قوه قضاییه که در جهت نیل به نتایج اجرای سند تحول قوه قضاییه ارائه می‌شود عنایت و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • اجرای سند تحول قضایی در مازندران
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان
  • جلسات شورای قضایی خوزستان مسئله‌محور باشد