Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@16:07:20 GMT

آمریکا و عراق پای میز مذاکره! + جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۹۴۱۸

صراط:

دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به مقدمه چینی خود برای دور جدید مذاکرات با عراق است. مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اخیرا موعد مذاکرات را اواسط ژوئن اعلام کرد.

به گزارش ایسنا وی افزود: دولت آمریکا هیئتی را با ریاست دیوید هیل، سفیر آمریکا تشکیل خواهد داد و شامل اعضایی از وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت خزانه‌داری و دفاع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنکر گفت: بغداد اگر بخواهد شراکت استراتژیکی با آمریکا داشته باشد به اتخاذ تصمیمات قانع کننده نیاز دارد. ما از مسئولین عراقی می‌خواهیم در صورتی که نیروهایمان در عراق باقی ماندند از آن‌ها حمایت کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ مایک پامپئو دیوید هیل صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ‌ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته راهی پکن خواهد شد.

ون‌بین گفته است که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل(پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان دیروز در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

این دومین سفر بلینکن به چین در کسوت وزیر خارجه آمریکاست. او پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون‌ شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که بلینکن از این سفر سه هدف دارد؛ «نخست پیشبرد مذاکرات در موضوعات مهم؛ ابراز نگرانی آشکار و مستقیم در حوزه روابط منطقه‌ای و جهانی؛ و سوم مدیریت رقابت دو کشور با رعایت اصول مسئولیت‌پذیری.»

کد خبر 6085374

دیگر خبرها

  • بلینکن وارد چین شد
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه