Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از پژوهشگران انگلیسی و آلمانی گزارشی را درباره منشاء کووید-۱۹ منتشر کردند که بر اساس آن ویروس کرونای جدید که اکنون در سراسر جهان شیوع پیدا کرده، تا کنون چند بار جهش پیدا کرده و گونه اولیه آن بیشتر در آمریکا و استرالیا دیده شده است. ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، پژوهشگران با استفاده از فناوری شبکه ژنتیکی،  مسیرهای تکامل اولیه کووید-19 در میان انسان‎ها را بازسازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر پیتر فورستر متخصص ژنتیک از دانشگاه کمبریج انگلستان و یکی از محققان این پژوهش گفت که آنها با بررسی مجموعه کامل داده‌های 160 توالی ژنی که از 24 دسامبر سال 2019 تا 4 مارس سال 2020 در مناطق مختلف جهان جمع آوری شده، سه گونه کووید-19 را که باهم متفاوت بوده و در عین حال ارتباط نزدیکی داشته‎اند کشف کردند که به ترتیب گونه‎های اِی، بی و سی نامیده شده‎اند.

بر اساس نتیجه تحقیقات، گونه اِی که به ویروس کرونای یافته شده از بدن خفاش و پنگولین (مورچه خوار پولکی) نزدیکتر توسط پژوهشگران "منشاء ویروس" نامیده شده و گونه‎ بی پس از جهش از گونه اِی شکل گرفته و گونه سی نیز جهش‎یافته گونه سی است.

این پژوهشگران همچنین اعلام کردند که گونه های جهش یافته از گونه اِی از نمونه یک شهروند آمریکایی ساکن وو هان کشف شد که مشابه آن در میان بسیاری از مبتلایان آمریکایی و استرالیایی نیز پیدا شده است. گونه بی ویروس گونه‎ای است که به طور عمده در منطقه آسیای شرقی از جمله وو هان مشاهده و تقریبا تنها مختص این منطقه بوده است. پژوهشگران تردید دارند که مردم خارج از این منطقه پادتن گونه بی را در بدن خود داشته باشند. گونه سی کووید-19 گونه اصلی یافته شده در اروپاست که در آغاز شیوع کرونا در فرانسه، ایتالیا، سوئد و انگلیس دیده شده و نیز موارد مبتلا به آن در سنگاپور، هنگ کنگ و کره جنوبی نیز گزارش شده است. اما در خاک اصلی چین این گونه ویروس پیدا نشده است.

بر اساس نتیجه این تحقیقات، نخستین مورد مبتلا به کووید-19 و سرایت آن ممکن است از دهه دوم ماه سپتامبر تا آغاز ماه دسامبر سال 2019 شروع شده باشد.

کرونا در اروپا| نظارت پلیس آلمان بر محدودیت‌ها/ احتمال گرسنگی میلیون‌ها انگلیسیروند افزایشی ابتلا به کرونا در استان فارس / تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز ادامه دارد ‌رئیس کمیته روابط خارجی مجلس: ماهیت دولت آمریکا در تحریم دارو برای مقابله با کرونا بیشتر مشخص شدکرونا|افزایش آمار مبتلایان در مناطق فلسطینی به 268 نفرکرونا|درخواست از پارلمان مغرب برای تصویب قانون عفو زندانیان سیاسیبی‌توجهی مسئولین حزب حاکم هند به قرنطینه و متهم کردن مسلمانان به انتشار کرونا


انتهای پیام/

 

R1016169/P/S8,87,89,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا اخبار "آمریکا" اخبار "چین" ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اخبار چین ویروس کرونا اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اخبار چین ویروس کرونا ویروس کرونا کووید 19 گونه ا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد

استرالیا هزینه‌های دفاعی خود را در دهه آینده به میزان ۵۰.۳ میلیارد دلار استرالیا (۳۲ میلیارد دلار آمریکا) افزایش داده و برنامه‌های تسلیحاتی خود را با تاکید بر افزایش موشک، پهپاد و کشتی جنگی تغییر می‌دهد.

به گزارش رویترز، این تصمیم در حالی اتخاذ شده که استرالیا در راستای درگیری احتمالی آمریکا و چین در اقیانوس آرام، به دنبال تغییر رویکرد خود است.

بخش عمده‌ای از این تغییرات از ۵ سال آینده آغاز خواهد شد. این بودجه که توسط ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا اعلام شده، اولویت‌های جدیدی مانند موشک‌های دوربرد را منعکس می‌کند که به اعتقاد این کشور در درگیری احتمالی بین چین و آمریکا ضروری است.

مارلز در یک سخنرانی گفت: «فرض‌های خوش‌بینانه‌ای که بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های دفاعی را انجام می‌دادیم، مدت‌هاست که از بین رفته است. اکنون ویژگی اصلی محیط اطراف ما عدم اطمینان و تنش و رقابت استراتژیک بین آمریکا و چین است».

پیش از این کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که روابط پکن و واشنگتن در سال ۲۰۲۴ با آشفتگی‌های جدیدی همراه شود. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ادامه درگیری‌های تجاری دو کشور از جمله دلایل احتمالی افزایش تنش‌ها عنوان شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)
  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • (ویدیو) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی + ویدئو
  • ثبت نخستین حضور پلنگ در کوهسرخ
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ مستندسازی شد
  • مشاهده و ثبت پلنگ برای نخستین بار در شهرستان کوهسرخ
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
  • تصاویر نجومی ۲۸ فروردین (۱۶ آوریل)