Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ارتش افغانستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمله هوایی به استان زابل در جنوب این کشور سه نفر از اعضای گروه طالبان کشته و بیش از چهار نفر از آن‌ها زخمی شدند.

بنابر اعلام لشکر ۲۵۰ ارتش افغانستان، این حمله یک عملیات پیشگیرانه علیه نیرو‌های طالبان بود که قصد داشتند به پست‌های نظامی در ناحیه میزان در استان زابل حمله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لشکر ۲۵۰ اعلام کرد ملا ابرار، یکی از فرماندهان طالبان در میان کشته شدگان است.

گروه طالبان هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

ارتش افغانستان روز چهارشنبه نیز اعلام کرد در یک حمله پیشگیرانه دیگر به نیرو‌های طالبان در استان زابل، شش نفر از آن‌ها کشته شدند.

درگیری‌ها در افغانستان علی‌رغم امضای توافق میان این گروه و آمریکا در ماه فوریه ادامه دارد. در این توافق آمده است: پس از آزادی متقابل زندانیان طالبان و دولت افغانستان، راه برای آغاز مذاکرات در داخل این کشور و میان این گروه و دولت هموار خواهد شد. بر اساس توافق بین آمریکا و طالبان، ترامپ متعهد شده است که نیرو‌های نظامی خود را طی ۱۴ ماه آینده از افغانستان خارج کند، در مقابل، طالبان هم متعهد شده است که در خاک افغانستان به تحرکات نظامی دامن نزند. اما این توافق مخالفان سرسختی هم در داخل آمریکا و هم داخل افغانستان دارد. در آمریکا مخالفان معتقدند این توافق مغایر منافع آمریکا در افغانستان است. در افغانستان نیز در ابتدا دولت به شدت از شرط تبادل زندانیان انتقاد کرد.

روز پنج شنبه حدود ۱۰۰ عضو گروه طالبان که در زندان‌های دولت افغانستان به سر می‌بردند، در چارچوب تلاش‌ها برای مهار شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور از زندان آزاد شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه طالبان تحولات افغانستان ارتش افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۰۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ کشته و زخمی درپی تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رسانه‌های آمریکایی با انتشار تصاویری اعلام کردند که در پی وقوع تیراندازی در جریان یک جشن خیابانی در شهر ممفیس در ایالت تنسی دست‌کم ۲ نفر کشته و ۱۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

گفته می‌شود افراد زخمی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

هنوز جزییات بیشتری درباره عوامل و انگیزه وقوع این حادثه منتشر نشده است.

دیگر خبرها

  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • حمله هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • ۱۸ کشته و زخمی درپی تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند+ فیلم
  • آژانس امدادرسانی : هر 10 دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود