Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@08:23:27 GMT

۹۵ درصد روستاهای استان قزوین عاری از ویروس کرونا است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۰۶۸۱

۹۵ درصد روستاهای استان قزوین عاری از ویروس کرونا است

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هماهنگی برگزاری رزمایش کمک مومنانه روز شنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهار داشت: مردم در شرایط کرونایی حماسه‌های بزرگی خلق کردند و با مشارکت در تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی نیازمندان به یاری پزشکان آمدند.

وی بیان کرد: بسیج مردمی برای تأمین ماسک، مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات پزشکی از اقدامات ارزشمندی است که صحنه‌های زیبایی را خلق کرد و ما برای شکست این ویروس به تداوم این همراهی نیازمندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: مردم خیر و نیکوکار تاکنون بیش از ۶ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی اهدا کردند که همه به صورت خودجوش بود.

وی تصریح کرد: در نیمه شعبان که رهبری رزمایش کمک مومنانه را مطرح کردند همه احساس تکلیف کرده‌اند تا در یک حرکت منسجم به این فرمایش جامه عمل پوشانده و به یاری آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا بشتابند.

حبیبی گفت: اینکه کار بزرگی است که آسیب دیدگان از ویروس کرونا حمایت شوند لذا هم شناسایی جامعه هدف و هم توزیع کمک‌ها
بسیار مهم است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد روستاهای استان از ویروس کرونا پاک است اما باید مراقبت کنیم تا این وضعیت حفظ شود.

وی اظهار داشت: بسیج هم ظرفیت و هم تجربه خوبی دارد که می‌تواند در شناسایی جامعه هدف و نیز توزیع اقلام اهدایی مشارکت بیشتری کند و بهتر است دانشگاه علوم پزشکی به مأموریت خطیر درمان بسنده کند و وارد این حوزه نشود تا از کار اصلی باز نماند.

حبیبی اضافه کرد: سازماندهی امور توسط ضروری است و لازم است تا یک تیم مدیریتی قوی برای حضور در شهرها و روستاها برای این کار پیش بینی شود.

وی بیان کرد: نیروهای بسیج چون در روستا و شهرها حضور مؤثری دارند می‌توانند کمک‌های مردمی را بخوبی به سمت نیازمندان هدایت کنند.
 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان قزوین جامعه زیبایی کمک های مردمی ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم

ایتنا - مزارع لاله در کشور هلند از سوی انواع ویروس‌ها مورد تهدید بودند تا اینکه یک ربات هوش مصنوعی وارد عمل شد و به داد کشاورزان رسید.
این ربات هوشمند که «تئو» نام دارد، شب و روز نمی‌شناسد و در همه روزهای هفته از جمله آخر هفته‌ها و شب‌ها هم حواسش به مزارع لاله هلندی است و تک تک گل‌های بیمار را شناسایی می‌کند.

این ربات مکعبی‌شکل در هنگامه فصل بهار و در زمان شکوفا شدن گل‌های رنگین، همچون یک سلاح پیشرفته جدید در خدمت نبرد برای ریشه‌کن کردن بیماری‌ها و آفت‌ها از مزارع لاله عمل می‌کند.

این ربات در صبح‌های بادخیز بهاری، در امتداد ردیف‌هایی از لاله‌های زرد و قرمز حرکت می‌کند و تک‌تک گیاهان را وارسی می‌کند و در صورت لزوم، پیازهای بیمار را نابود می‌کند تا از انتشار «ویروس شکستگی گل لاله» جلوگیری کند. پیازهای مرده پس از برداشت از پیازهای سالم جدا می‌شوند.

«ویروس شکستگی گل لاله / TBV» رشد و نمو گل‌ها را متوقف می‌کند و منجر به کاهش رشد گل‌ها و ضعیف‌تر شدن آن‌ها می‌شود. علاوه بر این، باعث می‌شود تا خود پیاز گل نیز ضعیف شده و در نهایت آن‌ها را از شکفتن می‌اندازد.

برای مقابله با این نوع از ویروس، هم اکنون تعداد ۴۵ ربات هوشمند در حال گشت‌زنی در مزارع لاله در سراسر هلند هستند.

با گرم شدن هوا، کشاورزان به فصل اوج کار خود نزدیک می‌شوند و شکوفا شدن پیازهای گل به صورت قلمبه‌های رنگی رنگی گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

در سال‌های گذشته، شناسایی ویروس گل‌های لاله به صورت انسانی و دستی انجام می‌شد. با این حال به نظر می‌رسد قیمت این ربات تا حدی مقرون به صرفه نباشد چرا که با قیمت ۱۸۵ هزار یورویی آن می‌توان یک ماشین اسپورت بسیار زیبا خرید.

با این حال، یک کشاورز هلندی در این رابطه می‌گوید که ترجیح می‌دهد این ربات را داشته باشد «چرا که یک ماشین اسپرت نمی تواند لاله‌های بیمار را از زمین بیرون بکشد. بله، گران است، اما کمتر و کمتر کسی پیدا می‌شود که واقعاً بتواند لاله‌های بیمار را با دقت تشخیص بدهد.»

عملکرد این ربات چگونه است؟
سرعت این خودرو خیلی آهسته‌تر از یک خودروی اسپورت است و با سرعت یک کیلومتر در ساعت در لابه‌لای شیارهای مزارع چرخ میزند و نوارهای قرمز رنگی را که روی برگ‌های گل‌های آلوده تشکیل می‌شوند را رصد می‌کند.

این ربات با دوربینی که در جلوی آن تعبیه شده از لاله‌ها هزاران عکس می‌گیرد و با مدل هوش مصنوعی خود تشخیص می‌دهد که کدام گیاه بیمار است یا خیر.

هوش مصنوعی به این ربات این امکان را می‌دهد تا گل‌های بیمار را شناسایی کند و مختصات GPS بسیار دقیق آن‌ اجازه می‌دهد تا گل‌های بیمار را تعیین موقعیت کند.

دیگر خبرها

  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • تکمیل ۲خطه کردن راه‌آهن زنجان -قزوین نیازمند ۱۲۵۰میلیارد اعتبار
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • ضربه ویروس فیفا به سردار و 10 بازیکن سری آ
  • ضربه سخت ویروس فیفا به سردار و 10 بازیکن سری آ
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید