Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@00:15:14 GMT

راه اندازی 40 خط تولید ماسک

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۱۲۰۶

راه اندازی 40 خط تولید ماسک

به گزارش جماران؛ معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: طی ۲۰ روز آینده ۴۰ خط تولید ماسک به ظرفیت تولید کشور افزوده می شود.

سورنا ستاری روز شنبه در حاشیه راه اندازی نخستین خط تولید کیت سرولوژی کرونا در شهرک صنعتی بهارستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اتفاق های خوبی در تمام زمینه ها صورت گرفته که بدون حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیدن به آن ممکن نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این روزها نیز کادر درمان در خط حمله قرار دارند و ما به عنوان پشتیبان هستیم و  کمک می کنیم تا شرکت ها پا گرفته و بتوانند نیازهای کادر درمان و سیستم پزشکی کشور را تامین کنند.

ستاری گفت: خوشحالیم که این اکوسیستم فعال را در شرکت های دانش بنیان داریم که محصولاتی با مقیاس های انبوه و استانداردهای بین المللی می توانند تولید وعرضه کنند.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه مقابله با کرونا صورت گرفته اظهار داشت: در حوزه هایی از جمله مواد ضدعفونی نیز کارهای خوبی صورت گرفته و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بخش به خوبی عمل کرده است. 

وی افزود: در بخش تجهیزات پزشکی روزی ۴۰ ونتیلاتور پیشرفته در داخل کشور ساخته می شود، این در حالی است که بسیاری از کشورها مشکل ونتیلاتور دارند و ۲ شرکت سازنده این دستگاه ها  تا قبل از بحران کرونا، تجهیزات شان را به اروپا نیز صادر می کردند.

ستاری گفت: در بخش هایی از جمله سی تی اسکن، طی یک تا یک ماه و نیم گذشته تعداد قابل توجهی از این دستگاه ها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده شده و تجهیزات مربوط به اتاق آی.سی .یو و احیا نیز در داخل کشور ساخته می شود.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد داروها در داخل کشور تولید می شود افزود: برای تولید محدودیتی نداشته ایم و بحثی نیز برای واردات به صورت انبوه نبوده چرا که شرکت های داخل هر داروی جدیدی که کمیته علمی تصویب کند که برای مقابله با کرونا کارایی دارند، ظرف یک هفته تا ۱۰ روز می توانند داخلی سازی کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه ایران در حوزه بیوتک زبانزد است خاطر نشان کرد: بزرگ ترین شرکت های بیوتکنولوژی را در منطقه داریم و در خاورمیانه بی رقیب هستیم، در کشور همسایه ترکیه یک داروی بیوتک نداریم، این در حالی است که در کشور ما بیش از ۲۴ داروی بیوتک تولید می شود.

وی در ادامه با اشاره به تولید بیش از ۱۰۰ هزار کیت تشخیص کرونا در هفته در کشور گفت: ۳ نوع کیت به تولید انبوه رسیده یکی کیت های تشخیص کرونا و دیگری کیت هایی است که مشخص می کند که چه کساتی پیش از این مبتلا بودند حتی افرادی که هیچ علامتی نداشتند که ماهی هشت میلیون تست می توانند انجام بدهند.

ستاری گفت: بخشی از شرکت های ما نیز در حوزه کیت های استخراج کار می کنند که به تولید انبوه رساندند و این سه نوع کیت در داخل کشور به تولید انبوه رسیده و نیازمندی کل کشور و نیازمندی صادرات را می تواند تامین کند.

وی با بیان اینکه این  اتفاق بزرگی برای کشور است افزود: با اضافه شدن مابقی شرکت های دانش بنیانی که در این حوزه در حال کار کردن هستند، می توانیم یکی از صادر کنندگان جدی انواع کیت های تشخیص کرونا در انواع مختلف باشیم.

ستاری ادامه داد: می توان ادعا داشت که محصولی وجود ندارد که در داخل آن را نسازیم، چه در حوزه تجهیزات پزشکی، تجهیزات اتاق عمل، تجهیزات آی سی یو و انواع تجهیزاتی که به درد مقابله با کرونا می خورد، خطوط تولید ماسک، بحث های ضدعفونی و کیت های تشخیص در تمام این حوزه ها در داخل کشور رویدادهای بسیار خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه ۶ شرکت تائیدیه های مربوطه را برای تولید کیت های کرونا اخذ کردند گفت: البته این کیت ها انواع مختلفی دارد که بزرگ ترین شرکتی که در حال کار کردن است شرکت پیشتاز طب  است.

ستاری افزود: در بخش هایی از جمله تجهیزات پزشکی و هوش مصنوعی نیز اتفاق های خوبی رخ داده و امیدواریم تمام اینها مقدمه ای باشد برای اینکه به این باور برسیم که اکوسیستم فعال در حوزه بیوتک و حوزه های دیگر داشته باشیم تا در یک چنین بحران هایی به سرعت وارد عمل شده و بتوانند نیازهای کشور را برطرف کنند.

وی ادامه داد: امروز مهم این است که شرکت هایی داریم که زمانی که با یک رویداد جدید که در دنیا نیز تازگی دارد، مواجه می شوند در این سطح از فناوری قرار دارند که رویداد را بتوانند تشخیص، مدل سازی، طراحی  و به تولید انبوه برسانند و

این مساله ای است که در تمام صنایع به آن نیاز داریم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا سورنا ستاری کرونا تولید ماسک بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تولید انبوه داخل کشور شرکت ها کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش‌ از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند

ایلان ماسک با اخراج بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار، هزینه‌های تسلا را کاهش خواهد داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت تسلا (Tesla, Inc) شرکت خودروسازی چندملیتی آمریکایی است که طراح، فناور و تولیدکننده خودروهای برقی و قطعات موردنیاز خودروها و قطارهای برقی می‌باشد. شرکت تسلا همچنین تولیدکنندهٔ پکیج‌های باتری لیتیم-یون برای دیگر خودروسازها، مانند تویوتا و مرسدس-بنز است.

در این روزها تسلا به جمع شرکت‌های متعددی پیوسته است که اخراج‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند. به‌گزارش رویترز، این شرکت که تا دسامبر 2023 (آذر و دی 1402) بیش از 140,000 نفر کارمند داشت، بیش از 10 درصد از نیروی کار خود را اخراج می‌کند. رویترز تعداد دقیق مشاغل تعدیل‌شده را فاش نکرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با انتشار پستی نوشت: «درحالی‌که برای مراحل بعدی توسعه آماده می‌شویم، برای کاهش هزینه‌ها و بهبود بهره‌وری باید به تمام جنبه‌های شرکت نگاه کنیم. به‌عنوان بخشی از این تلاش، ارزیابی کاملی از سازمان خود انجام داده‌ایم و تصمیم دشواری را برای کاهش بیش از 10 درصد نیروی کار خود در سطح جهانی گرفته‌ایم.»

در ماه فوریه (بهمن و اسفند) تسلا طی فرایند ارزیابی، از مدیران خود پرسید که کدام موقعیت‌های کارمندان ضروری است و همین موضوع نشان می‌داد اخراج‌ها قریب‌الوقوع هستند. به‌گزارش بلومبرگ، این شرکت خودروسازی بررسی عملکرد سالانه‌ی برخی از کارکنان را نیز لغو کرده است.

ایلان ماسک در گزارش مالی اخیر تسلا اشاره کرد که این شرکت بین دو موج بزرگ رشد قرار دارد. اولین مورد محبوبیت مدل 3 و Y بود و دومین مورد وسیله‌ی نقلیه‌ی الکتریکی ارزان‌قیمتی است که شرکت روی آن سرمایه‌گذاری کرده. انتظار می‌رود این خودرو در اواخر سال 2025 عرضه شود.

ماسک به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که انتظار می‌رود تسلا رشد فروش کمتری در سال جاری میلادی داشته باشد و این موضوع احتمالاً تسلا را به کاهش هزینه‌ها برای جلب رضایت سرمایه‌گذاران وادار خواهد کرد.

تسلا در سه‌ماهه‌ی اول سال 2024 فروش ضعیفی تجربه کرد و تعداد خودروهای تحویل‌شده درمقایسه‌با فصل قبل 8 درصد و درمقایسه‌با فصل قبل 20 درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت
  • بیش از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند
  • بیش‌ از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند