Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی: 4 هزار و 500 میلیارد تومان درقالب تسهیلات در سال 99 به 5 هزار شرکت دانش بنیان اعطا می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: وظیفه اصلی صندوق نوآوری تامین مالی شرکت های دانش بنیان است.

در سال 98 توانستیم به عملکرد سه برابری نسبت به 5 سال قبل و عملکرد 10 برابری نسبت به سال قبل (97) با اعطای 3 هزاز میلیارد تومان تسهیلات و بیش از 1300 میلیارد تومان ضمانت نامه از طریق بانکهای عامل و 150 میلیارد تومان سرمایه گذاری دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه در سال 99 تداوم روند قبلی با افزایش 4500 میلیاد تومان تسهیلات ، 1500 میلیارد تومان ضمانت نامه و 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری مشارکت خواهد بود. 

ملکی فر در ادامه گفت: صندوق مانند نهادهای مشابه خارج کشور خدمات متنوعی دارد که یکی از مهمترین خدمات سرمایه گذاری است که با سود و زیان با شرکت های دانش بنیان شریک می شویم. شرکت های نوپا که موقعیت استارتاپی هستند نیازمند وام نیستند اما نیازمند حمایت و کمک برای افزایش مقیاس هستند که برنامه سرمایه گذاری با صندوق های پژوهشی به کمک آنها می رویم. 

او افزود: در سال جهش تولید بیمه و ضمانت تولید را نیز در دست داریم که این کمک می کند منابع بخش خصوصی در اختیار توسعه شرکت های فناورانه قرار گیرد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ابزاهای مختلفی برای شناسایی محصولات شرکت های دانش بنیان در داخل و افزایش رقابت پذیریی شرکت ها کمک می کند که در ادامه به افزایش رقابت پذیری در خارج کشور کمک می کند. 

او افزود: در سال 98 حدود 2 هزار و 500 شغل جدید به کمک تسهیلات به شرکت های دانش بینان ایجاد شده است.

 ملکی فر در ادامه افزود: سلسله رویدادهایی در زمینه نواوری و شکوفایی با کمک سایر نهادها و زیست بوم کشور برای تامین نیازها و دستاوردها به سمت تقاضا و بازار کمک کرده ایم که در همین راستا هزار شرکت دانش بنیان بیش از 4 هزار و 500 میلیارد تومان در سال 98 تفاهم نامه و قرارداد منعقد کرده اند.

او  درباره 4 هزار و 500 میلیارد تومان کمک در قالب تسهیلات و شرکت های مشمول تسهیلات گفت: تمام 5 هزار شرکت های داش بینان در حوزه های مختلف می توانند از تسهیلات بهره مندشوند که این تسهیلات با بازه زمانی بالا و نرخ 11 درصد و 12 درصد با هدف تامین کسری شرکت های دانش بنیان ارائه می شود همچنین  تسهیلات و خدمان لیزینگ و اوراق خزانه برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ارائه میشود. 

 ملکی در ادامه درباره حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه ویروس کرونا گفت: شرکت های دانش بنیان همپای سایر ارکان به ارائه محصولات و خدمات پرداخته اند  که ارائه 500 میلیارد تومان در قالب تسهیلات به برای 400 هزار شرکت دانش بنیان تخصیص یافته است. 

سرمایه درگردش فوری نیز به شرکت های دانش بنیان و استارتاپی آسیب دیده با نرخ 11 درصد پرداخت می شود.

او افزود: بیش از نیمی از شرکت های دانش بنیان شرکتهای تولیدی هستند که وارد بازار شده اند و می توانند محصولات قابل مقایسه با شرکت های روز دنیا تولید کنند که ما نیز در صندوق نواوری و شکوفایی همپای سایر نهاد ها باید توانایی های این شرکت ها را معرفی کنیم.

 ملکی گفت: خدمات توانمندسازی نیز در قالب بلاعوض و شرکت در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی تا سقف 40 تا 80 میلیون تومان نیز از جمله حمایت های صندوق نواوری و شکوفایی برای شرکت های دانش بنیان است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: برنامه های حمایتی صندوق نواوری و شکوفایی جهش تولید صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان میلیارد تومان سرمایه گذاری هزار شرکت هزار و 500

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی