Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عربستان سعودی از انتشار آمار مربوط به قیمت نفت خود برای ماه می، که در ابتدا قرار بود در ۵ آوریل منتشر شود، برای دومین بار امتناع کرده است.

پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد داده‌های رسمی قیمت فروش، که از سوی برخی کشور‌های نفتی حوضه خلیج فارس به عنوان یک قیمت مرجع استفاده می‌شود و تولید نزدیک به ۱۴ میلیون بشکه در روز را تحت تاثیر قرار می‌دهد، قرار است روز یکشنبه (فردا) منتشر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل هفته جاری یک منبع مطلع به خبرگزاری رویترز گفت مسئولان تاسیسات نفتی آرامکو عربستان انتشار ارقام مربوط به قیمت نفت خود را تا روز جمعه و به دلیل امتناع مکزیک از کاهش تولیدات نفتی خود به تعویق خواهد انداخت و این قیمت‌ها به نتیجه نشست روز پنج شنبه گروه اوپک پلاس با موضوع تثبیت بازار جهانی نفت بستگی خواهد داشت.

تاسیسات نفتی آرامکو عربستان هنوز درباره چرایی امتناع از انتشار داده‌های قیمت نفتی خود در ماه می‌اظهارنظر نکرده است.

گروه اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه خود که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، بر کاهش تولید نفت به میزان ۱۰ میلیون بشکه در ماه‌های مه و ژوئن توافق کردند. این میزان کاهش، تنها ده درصد از نفت عرضه شده طبیعی در جهان را شامل می‌شود.

در حالی که عربستان و روسیه با کنار نهادن اختلافات خود تلاش کردند توافقی در کاهش تولید نفت حاصل شود، مکزیک با مخالفت در پیوستن به این کاهش تولید، بدون تأیید این توافق، جلسه را ترک کرد.

با این حال آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک روز جمعه اعلام کرد این کشور در توافق و هماهنگی با آمریکا میزان تولید نفتی خود را به ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کاهش تولید نفتی خود قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در دومین روز هفته

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) با ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحد کاهش در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۷۶ واحدی قرار گرفت.

شاخص هم‌وزن امروز با ۲ هزار و ۶۷۷ واحد کاهش به ۷۲۳ هزار و ۵۳۹ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۵۰۲ واحد کاهش به ۴۰۶ هزار و چهار واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۳۱ هزار میلیارد ریال با انجام ۸۹ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های فملی، فولاد، فارس، وغدیر، وبملت، نوری و شپنا بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۳۰ واحد افت، به ۲۴ هزار و ۶۴۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • دایره شوم تولید تورم و پیامدهای آن
  • انتشار فراخوان عمارت نوفل‌لوشاتو برای نمایشنامه‌خوانی
  • تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می‌شود
  • انتشار مستندات حمله و میزان خسارت وارده به رژیم صهیونیستی
  • انتشار اطلاعات محرمانه
  • انتشار تصویر دیدار فوتبالیست جنجالی عربستانی‌ها با مدل زن ایرانی
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در دومین روز هفته
  • افزایش تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • جمعیت دام سبک به ۷۱ میلیون راس رسید